Forfatter Emne: Nummerpladen er IKKE en bagskærm!  (Læst 4487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Nummerpladen er IKKE en bagskærm!
« Svar #15 Dato: August 31, 2009, 10:42:24 am »
Og hvis man er dømt for en forbrydelse så er det vel ikke ulovligt for andre at tale om.

Jo, man kan i visse tilfælde dømmes for injurier, når man omtaler gamle domme. Straffelovens §271 stk. 2.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #16 Dato: August 31, 2009, 11:21:20 am »

Jo, man kan i visse tilfælde dømmes for injurier, når man omtaler gamle domme. Straffelovens §271 stk. 2.
Enten har du alt for lidt at lave, eller har du en dom for det (kan jeg så få en dom, for uforvarende at nævne det ? ), for det er da ikke normalt at kunne straffeloven uden af.  :mrgreen: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: August 31, 2009, 11:25:34 am »
Enten har du alt for lidt at lave, eller har du en dom for det (kan jeg så få en dom, for uforvarende at nævne det ? ), for det er da ikke normalt at kunne straffeloven uden af.  :mrgreen: :mrgreen:

Jeg kan den skam heller ikke uden ad :) Jeg kan nogenlunde huske hvad man kan blive dømt for, men jeg er nødt til at slå op hvilken paragraf det er.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #18 Dato: August 31, 2009, 11:25:51 am »
Og hvis man er dømt for en forbrydelse så er det vel ikke ulovligt for andre at tale om.

Så må jeg jo nok hellere moderere min post - for det er alligevel heller ikke det værd for 5.000 kr...  :blink: :angel:

§ 271
Paragraf fra Straffeloven

Lovbekendtgørelse nr 909 af 27/9/2005

Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser

Bevis tilstedes ikke ført for en strafbar handling, for hvilken den, som sigtes, ved endelig dom i ind- eller udland er frikendt.

Stk. 2. Sandhedsbevis for en pådømt strafbar handling fritager ikke for straf, når den fornærmede henset til handlingens karakter, tidspunktet, da den blev begået, og hans forhold i øvrigt havde rimeligt krav på, at det pågældende forhold ikke nu blev fremdraget.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #19 Dato: August 31, 2009, 11:28:57 am »
 :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #20 Dato: August 31, 2009, 11:32:48 am »
§ 271

Bevis tilstedes ikke ført for en strafbar handling, for hvilken den, som sigtes, ved endelig dom i ind- eller udland er frikendt.

Stk. 2. Sandhedsbevis for en pådømt strafbar handling fritager ikke for straf, når den fornærmede henset til handlingens karakter, tidspunktet, da den blev begået, og hans forhold i øvrigt havde rimeligt krav på, at det pågældende forhold ikke nu blev fremdraget.

Hvornår fanden lærer de skide advokater at skrive forståeligt dansk??? Det er ligefør det er nemmere at forstå det pladder de lukker ud på mcgalleri  :dead:

PS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?)  :angel:
« Senest Redigeret: August 31, 2009, 11:34:41 am af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pingo

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: August 31, 2009, 11:55:43 am »
§ 271

Hvornår fanden lærer de skide advokater at skrive forståeligt dansk??? Det er ligefør det er nemmere at forstå det pladder de lukker ud på mcgalleri  :dead:

PS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?)  :angel:

Som jeg læser det, betyder det blot at man ikke må hænge folk urimeligt ud.. Og det synes jeg ikke at skurken gør, i det her tilfælde :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #22 Dato: August 31, 2009, 12:27:15 pm »
Som jeg læser det, betyder det blot at man ikke må hænge folk urimeligt ud.. Og det synes jeg ikke at skurken gør, i det her tilfælde :)

Det vil altid være en vurderingssag. Paragraffen betyder blot at man ikke må blive ved med at straffe dømte personer, ved at gøre opmærksom på deres dom, efter de har udstået deres straf. Det er jo for så vidt rimeligt nok.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #23 Dato: August 31, 2009, 12:28:45 pm »

Good point!  :thumbsup:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

rikke

• Plastikrocker
« Svar #24 Dato: August 31, 2009, 04:01:47 pm »

Ej skurk, er du ikke lige en sveske og slette de poster, hvor jeg er quoted nu du er igang  :kiss:
man må smede mens jernet er stift

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #25 Dato: August 31, 2009, 04:05:20 pm »

Ej skurk, er du ikke lige en sveske og slette de poster, hvor jeg er quoted nu du er igang  :kiss:

Kvinder og teknik ;-)  Du kan bare lade være med at fortryde noget  :kiss:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(