He he he... Sikke en debat! Der er jo altid flere facetter af en historie. Til min bør jeg nok tilføje at jeg selv tiltrak mig lidt opmærksomhed da jeg i en lang kø op til et lyskryds kørte mellem bilerne og passerede MC-betjenten for at komme foran. Det var ærligt talt min egen skyld og det er også derfor at jeg kun joker lidt med det. At han valgte kun at skrive mig for nummerpladen var nok billigt sluppet.
Jeg kan godt forholde mig til de frustrationer som er forbundet med at have haft indbrud og ikke se politiet rykke ud. men hvis tyvene ikke er der længere kan de kun bruge tåbeligt mange ressourcer på at samle fingeraftryk og erfare at tyvene bar handsker. Jeg håber (og ved - "desværre") at de bruger mange ressourcer på at finde hælerne og folk som køber hælervarer. Det er vel hvad de umiddelbart kan gøre ved det med mindre at man tager tyven på fersk gerning...?
Jeg købte en gang en studie-computer af en gammel soldaterkammerat til en af mine gode venner, overfører pengene via netbank og skriver tak for handlen. Efter at have haft den i et halvt år bliver jeg vækket af kriminalpolitiet som gerne vil se på min computer. Det får de lov til, den viser sig at være stjålet og jeg bliver sigtet for hæleri. Sigtelsen frafalder dog da jeg kan redegøre for at have handlet i god tro (prisen var ikke mistænkeligt lav, jeg hentede computeren hjemme hos ham selv hvor familien var på besøg og han havde en fin lejlighed på Østerbrogade og ellers så nogenlunde normal ud). Og så var han en ven til en god ven og jeg stolede derfor blindt på ham. Min ven endte i samme suppedas med sigtelse osv...
Hvis der er nogen som kunne tænke sig at se hvordan en dømt hæler ser ud så kan de få et kig her:
... for ikke at røvhullet skal lægge sag an for injurier må jeg hellere "moderere" min henvisning til hans usle facebook profil Jeg spurgte politiet hvad jeg skulle gøre ift. de 5.000 kr. jeg havde betalt for en udtjent bærbar, men de sagde at han ikke var likvid og derfor ikke kunne betale selvom at jeg vandt en sag imod ham. Så de penge er tabt!
Nok om det... Politiet havde i hvert fald haft gang i en grundig efterforskning og nåede til bunds i den sag...
Det amerikanske politi er i mine øjne nogle magtliderlige psykopater som burde få inddraget deres strømpistoler... Hvis der er nogen som er uenige i den påstand finder jeg gerne et par videoeksempler... Det danske politi gør et fint arbejde med de midler de har og kæmper en ulige kamp i forhold til at den danske befolkning bliver mere og mere afvigende i forhold til deres respekt for loven, syn på egne friheder og mangel på respekt for andre mennesker og deres ejendom.
Der skal en kombination af holdningsændringer og moderat flere politiressourcer til for at ændre denne udvikling. Det kan ikke ske alene ved politimagt...