Forfatter Emne: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?  (Læst 4028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Dato: August 24, 2009, 08:54:36 pm »
Hej drenge

Jeg har kørt en længere tur på ca 800km(400km frem, og 400 km tilbage). Hertil gik 2 tanke pr. vej, dvs. jeg kørte indtil lampen lyste, og så tog den næst kommende tank. På vejen ud blev hastigheden overholdt(der blev ik kørt over 140 :angel:) til hhv 194.4 km og ca 186 km. Jeg har tanket små 13 liter pr. gang. Det giver et forbrug på ca 15 km/L, og det har været ren motorvejskørsel ved højest mulige gear(lavste omdrejninger). På vejen hjem blev brændstoføkonomien lidt dårligere, for jeg kørte lidt mere legesygt. Når jeg selv lege-kører, kører jeg 10-12 km/L.. Jeg har i flere andre topics læst, at folk kører ca. 17-19km/L, hvilket jeg selv synes lyderlige i overkanten.. Gør jeg noget forkert, i forhold til andre? Hvordan opnår jeg en højere brændstoføkonomi?

Kigger man i den officielle manual(Jeg har en k7 manual, men en k3 mc), står der at der er 17 liter i tanken, og når min lampe begynder at lyse, skal jeg tanke ca. 13 liter, hvilket giver 4 liter i reserve? Er det også Jeres resultater, eller hvordan?
« Senest Redigeret: August 24, 2009, 08:56:39 pm af pingo »
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #1 Dato: August 24, 2009, 09:49:29 pm »
pretty much.....har dog kun haft den i nærheden af 15 km/l nå det er langtur med en af ungerne bagpå.....normalt ligger jeg tættere på ti end tolv km/l.

KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #2 Dato: August 24, 2009, 10:00:57 pm »
Bræn.....øk...i..... Hvad for noget?? :huh:

Det er endnu aldrig lykkes mig at køre bare nogenlunde pænt længere end 40km ad gangen, men mit bedste resultat ved blandet kørsel er 16,2km/l.

Normalt ligger jeg på ca 14 - på bane under 6 - ingen af dem har powercommander på, som efter sigende skulle gøre en masse positivt for bræ...øk.....mo.... den der.... :mrgreen:

Få manden til at stoppe med de der fy-ord!!!!!!! :rant:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Colnago

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #3 Dato: August 24, 2009, 10:11:02 pm »
Jeg syntes det svinger meget med forbruget. Jeg har dog opdaget at jeg kører en del længere på litteren når jeg af db-killeren sat i. Normalt når jeg kører ligger jeg på 12-14 km/l men i sommers skulle jeg til Østrig og tænkte at det sikkert var en god ide at smide db-killeren i. Jeg kørte godtnok pænt på vej derned men lå også lige omkring 20 km/l eller lidt derover på hele vejen derned.
SV1000S K7

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #4 Dato: August 24, 2009, 10:40:56 pm »
Sådan en måler har jeg ikke monteret på mit svin, så det bruger jeg ikke...  :innocent: :innocent: :innocent:
Når tøzen skriger på benz så får hun benz, ellers skaber hun sig bare...  :twisted:

Men som regl tanker jeg ca 12-13 liter ved 130 ægte km.  :rolleyes:

Jeg regner som regl ikke med km/l men bare det at hun kører længere på literen end min bil.  :lmao: :lmao: :lmao:
« Senest Redigeret: August 24, 2009, 10:42:38 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #5 Dato: August 25, 2009, 07:52:02 am »
Hej drenge

Jeg har kørt en længere tur på ca 800km(400km frem, og 400 km tilbage). Hertil gik 2 tanke pr. vej, dvs. jeg kørte indtil lampen lyste, og så tog den næst kommende tank. På vejen ud blev hastigheden overholdt(der blev ik kørt over 140 :angel:) til hhv 194.4 km og ca 186 km. Jeg har tanket små 13 liter pr. gang. Det giver et forbrug på ca 15 km/L, og det har været ren motorvejskørsel ved højest mulige gear(lavste omdrejninger). På vejen hjem blev brændstoføkonomien lidt dårligere, for jeg kørte lidt mere legesygt. Når jeg selv lege-kører, kører jeg 10-12 km/L.. Jeg har i flere andre topics læst, at folk kører ca. 17-19km/L, hvilket jeg selv synes lyderlige i overkanten.. Gør jeg noget forkert, i forhold til andre? Hvordan opnår jeg en højere brændstoføkonomi?

Kigger man i den officielle manual(Jeg har en k7 manual, men en k3 mc), står der at der er 17 liter i tanken, og når min lampe begynder at lyse, skal jeg tanke ca. 13 liter, hvilket giver 4 liter i reserve? Er det også Jeres resultater, eller hvordan?

Jeg har de samme erfaringer som dig, jeg har dog været oppe på 16 km/L et par gange. Der er et par stykker som har skrevet herinde at de max kan få plads til ca. 16L i tanken når den har været helt tom. Jeg har faktisk aldrig prøvet at køre min helt tom, så jeg ved ikke præcis hvor meget der kan fyldes på den.  :undecided:

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #6 Dato: August 25, 2009, 09:59:18 am »
Sådan en måler har jeg ikke monteret på mit svin, så det bruger jeg ikke...  :innocent: :innocent: :innocent:
Når tøzen skriger på benz så får hun benz, ellers skaber hun sig bare...  :twisted:

Men som regl tanker jeg ca 12-13 liter ved 130 ægte km.  :rolleyes:

Jeg regner som regl ikke med km/l men bare det at hun kører længere på literen end min bil.  :lmao: :lmao: :lmao:
din gearing gør også en forskel - bare 1 tand ned foran gik jeg fra 190 til 180 med at lampen lyser (v-power)
ved normal lyder den ved nogen af 170 - speedohealer er ikke justeret endnu...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #7 Dato: August 25, 2009, 10:04:05 am »
Jeg lå på ca. 10-16 km/l på mit Kilosvin. ZX10eren giver sjovt nok flere km/l. På den lå jeg på ca 16 km/l på en tur hjem fra Frederikshavn til KBH - og der fik den da lidt at leve af på vej hjem.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #8 Dato: August 25, 2009, 10:29:17 am »
Jeg lå på ca. 10-16 km/l på mit Kilosvin. ZX10eren giver sjovt nok flere km/l. På den lå jeg på ca 16 km/l på en tur hjem fra Frederikshavn til KBH - og der fik den da lidt at leve af på vej hjem.

Det går også nedad de første 300 km ... bahhha.... ej ok... ikke sjovt.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #9 Dato: August 25, 2009, 11:15:10 am »
Da konen var ny overfor det med at sidde bagpå lykkedes det mig at holde et snit på 18 km/l på skånske landeveje, men når jeg kører selv så kører jeg typisk omkring 10-12 km/l

Det er meget mærkeligt eftersom den ekstra vægt jo burde give dårligere brændstoføkonomi  :huh: :innocent:
Drengerøve har ingen alder!!

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #10 Dato: August 25, 2009, 11:24:43 am »
På min SV1000S kørte jeg 10-11 km/l i bykørsel. På en tur til Anderstorp røg den op i nærheden af 17 km/l, med kombineret motor- og landevejskørsel ("frisk" kørsel, dvs. hastighedsgrænser + 15-20%). Det var med Power Commander, KN luftfilter og IXIL potter.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #11 Dato: August 25, 2009, 11:37:51 am »
Min kører indtil den lyser :) Så hælder jeg benzin på.
Spekulerer over hovedet ikke over hvor langt eller kort den kører.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #12 Dato: August 25, 2009, 12:36:37 pm »
Min kører indtil den lyser :) Så hælder jeg benzin på.
Spekulerer over hovedet ikke over hvor langt eller kort den kører.
regner heller ik på det - dog ved jeg at hvis tælleren når 200 og lamper ikke lyser skal der tankes  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #13 Dato: August 25, 2009, 12:59:26 pm »
Jeg har flere gange kørt 19 km/l ved lange ture med moderat hastighed. Jeg bruger ellers kun cyklen til sjov-og-ballade-ture, og her kører jeg typisk 15 - 17 km/l. ved ret frisk kørsel. Men det skal siges, at jeg sjældent brænder den af i accelerationer lige ud, men kun ud af landevejens små krøller. Kører jeg friskt, ligger jeg typisk mellem 5k og 8k o/m. Sidste år på vej hjem fra Brno, med 180 -200 på klokken, kom den dog et stykke under 15 km/l.

Jeg nulstiller altid den ene triptæller ved tankning, og laver lidt løst hovedregning på forbruget, så der skal måske kompenseres for regnefejl(?) og fejlvisning på speedometer/triptæller.

Cyklen kører uden Power Commander (og gør det fortrinligt!!)

Søren

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #14 Dato: August 25, 2009, 01:58:20 pm »
er det ikke lige meget hvad den går literen ?

det er et legetøj og den kan ikke køre uden..
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski