Hej drenge
Jeg har kørt en længere tur på ca 800km(400km frem, og 400 km tilbage). Hertil gik 2 tanke pr. vej, dvs. jeg kørte indtil lampen lyste, og så tog den næst kommende tank. På vejen ud blev hastigheden overholdt(der blev ik kørt over 140
) til hhv 194.4 km og ca 186 km. Jeg har tanket små 13 liter pr. gang. Det giver et forbrug på ca 15 km/L, og det har været ren motorvejskørsel ved højest mulige gear(lavste omdrejninger). På vejen hjem blev brændstoføkonomien lidt dårligere, for jeg kørte lidt mere legesygt. Når jeg selv lege-kører, kører jeg 10-12 km/L.. Jeg har i flere andre topics læst, at folk kører ca. 17-19km/L, hvilket jeg selv synes lyderlige i overkanten.. Gør jeg noget forkert, i forhold til andre? Hvordan opnår jeg en højere brændstoføkonomi?
Kigger man i den officielle manual(Jeg har en k7 manual, men en k3 mc), står der at der er 17 liter i tanken, og når min lampe begynder at lyse, skal jeg tanke ca. 13 liter, hvilket giver 4 liter i reserve? Er det også Jeres resultater, eller hvordan?