I de sidste par weekender op til årets første køretur, fik den gamle lidt opmærksomhed i svigerfars værksted.
USD projektet skulle lidt tættere på færdiggørelse, og så havde jeg i tre år haft et xenon kit liggende til det lange lys.
Jeg fik lavet følgende :Den højre clipon blev udskiftet, så de nu ikke bare har samme farve, men også samme vinkel
I den forbindelse skulle der opfindes en ny holder til bremsevæske beholderen. Det blev klaret med et stykke aluminium, og lidt save, file, bukke og bore arbejde.
Den manglende møtrik under øverste gaffelbro kom på plads. Så nu skal jeg ikke stramme kronrør hver anden dag.
Mit elskede ur fra Louis kom på plads igen, så jeg kan se når jeg skal hente kaffen inden jeg går på kontoret, og smider dragten
Tanken blev tømt, og fik frisk benz, og efter et antal "snapse" der var en bedre påskefrokost værdig, fik den suget frisk føde gennem slangerne og buldrede smukt
Xenon kittet blev monteret med ballasten skjult oppe under den øverste del af kåben.
DAMN det virker !!
Det tager 3-4 sekunder før der er fuldt blus på, når pæren er helt kold, men ved momentan nedblænding er der fuld skrald på igen, så snart der blændes op.
Så det med at blinke af tossede bilister er fortid, med mindre der er lidt varme på lampen.
Det er dog en latterlig lille pris at betale, for nu kan jeg se 100+ meter når jeg buldre gennem skoven i totalt mørke
Jeg mangler :Nyt instrument (Vapor) så jeg kan se at jeg kører så pænt som jeg selv mener
Armerede bremseslanger. Det sæt vi i tidernes morgen fik lavet, ser ud til at passe lige på.
Skulle det ikke tage det slatne bremsegreb, skal der testes med en anden master, og hvad der så ellers skal til, for at løse det.