Fra Jyllands-Posten
Glad borger: Tak for bødenEn bilist har skrevet til Østjyllands Politi og takket, selv om et møde med en betjent kostede ham en bøde på 500 kr.De fleste ærgrer sig over bøder, men Østjyllands Politi har netop modtaget en mail fra en bilist, som oprigtigt takker for et møde med ordensmagten, der resulterede i en bøde på 500 kr.
»I gør et fantastisk arbejde, og vi skylder jer meget mere end det, I umiddelbart kan se i lønningsposen. Fortsæt dette gode arbejde - så skal jeg nok lade være med at købe de aviser, der skælder jer ud
,« skriver bilisten til politiet.
Taget på fersk gerningDen pågældende blev grebet på fersk gerning i færd med at tale i håndholdt mobiltelefon på ned ad rampen til motorvejen nordvest for Århus.
Bilisten indrømmer, at han først bandede for sig selv, da han blev stoppet af en uniformeret betjent. Men politimanden optrådte så venligt, roligt og professionelt, at bilisten endte med at fortsætte med et smil på læben, skriver han.
»Jeg vil dog ikke sige, at jeg betaler med glæde - det var min egen dumhed, men I gjorde denne dumhed til en overkommelig oplevelse,« skriver bilisten til Østjyllands Politi og ønsker politifolkene »en rigtig god weekend.«
Østjyllands Politi er så glad for den opløftende mail, at den i anonymiseret form er blevet udsendt som en pressemeddelelse.