Så er jeg også blevet ejer af Marushin RS-1 Carbon hjelm - også købt hos Motoduc i Bagsværd. Hold da helt op for en ændring. Jeg kan kun tilslutte mig, at de færre 300-400 gram virkelig kan mærkes! Markant! Jeg bruger normal en medium størrelse, men her sad en small hjelm virkelig perfekt! Valgte et røgfarvet ekstra visir (en del af pakken). De 5 stjerner i SHARP testen havde bestemt også indflydelse på valget. Glæder mig til at prøve den i praksis
Der røg i øvrigt et par Puma Desmo sports støvler med i købet, da mine Daytona støvler er så slidte, at det nærmest er et under, at sål og støvle stadig er forbundet. Puma støvlen var på ingen måde mit udgangspunkt. Men Jan gav god vejledning baseret på mine fødders form og mit behov/ønske om det som ville passe mig bedst. Faktisk frarådede han langt dyrere støvler, som en smart sælger ellers ville prøve at prakke en på. Jeg prøvede 5-6 forskellige støvler, før jeg måtte sande, at Puma støvlen faktisk sad ufattelig godt på min fod. Og så til en overkommelig pris.
Det er meget lang tid siden, at jeg har fået den type professionel råd og vejledning ved køb af hjelm og mc-støvle.
Edit (10-10-09): Puma støvlen kan ikke anbefales. Jeg har haft støvlen på et par timer for at vænne mig til den, hvilket resulterede i, at lynlåsen åbnede sig trods den var lynet op - altså på den uheldige måde . Det tog 15 minutter at få bakset støvlen af foden. Så de ryger retur hurtigst muligt. Lynlåsen er simpelthen for 'klein'. Kontakt til MotoDuc resulterede i, at Jan ikke umiddelbart ville give pengene tilbage - men jeg skulle komme ned i butikken så vi kunne "tale om det". Anden støvle og tilgodebevis blev nævnt i samme forbindelse.
Det er nok nu at sådan en ny butik skal passe på hvordan han vælger at håndtere en sådan sag......
Sikke da noget lort ellers, jeg forestiller mig at den støvle nok ikke er en du vil forsøge med igen..... Jeg kan så i den forbindelse VARMT anbefale Sidi's støvler, de er nam nam....
Selv har jeg deres Vortice air model og den er behagelig og sikker, det eneste man skal være obs på i den model er deres ret så omfattende bespændinger, 1 stk over vristen, 1 stk. om anklen og 2 stk om læg, det tager lidt tid at få dem lukket.... Man vænner sig til det og det hjælper betydeligt på tiden, men dog noget som man skal tage stilling til.... Øget sikkerhed/tilpasning kontra kort monteringstid.....
Jeg overvejer at købe et par Vertigo til landevej og så bruge vortice'n på banen....
Anyway, lad os høre hvordan han behandler dig og så kan vi jo alle tage stilling til om det er der vi smider slanterne i fremtiden... Jeg har iøvrigt købt et ekstra visir til min RS1'er hos ham, men har ingen idé om hans evner da det fra min side var et "hit and run" køb....