Forfatter Emne: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off  (Læst 13775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Dato: August 20, 2009, 12:15:51 am »
Hej,

Ny her på SVine farmen :lol: men har allerede haft stor gavn af dette fede forum  :thumbsup:
Er på udkig efter en ny faldehat og har i den forbindelse brugt nettet til at researche lidt om de mærker jeg har haft i tankerne. Her faldt jeg lidt tilfældigt over denne artikel - og det har sat nogle tanker i gang! Jeg tænkte det måske kunne have interesse for andre at læse (engelsk artikel).

Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
Searching for the truth behind motorcycle helmet design, helmet standards and actual head protection
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html

/TOB
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Ramsdahl

• Søndagskører
  • **
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #1 Dato: August 20, 2009, 06:46:44 pm »
Fin lille artikel.
Nåede et par linier indtil jeg så hvor lang den var  :)

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #2 Dato: August 20, 2009, 08:50:18 pm »
kig evt her:
http://sharp.direct.gov.uk/

De fleste er repræsenteret med antal stjerner....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: August 21, 2009, 08:15:21 pm »
hvis du sgu ha kig på en hgv fg15, så har jeg en til salg, str 56. kun brugt 6-7 gange.... har fået 9/10 på helmetharbor.com. står til 2500+400 for visir.... min pris 2000kr
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #4 Dato: September 05, 2009, 02:58:19 pm »
Har prøvet lidt forskelligt, og skiftede for 1½ måned siden til ny kulfiberhjelm på 1.000g - det er lykken! Min gamle var en tung fiberglas med spoiler osv - og de manglende 600g kan mærkes. Så køb så let en hjelm som muligt.

Købte min marushin kulfiberhjelm hos Motorduc i bagsværd for 2200 inkl. ekstra visir (valgfri farve) - det må siges at være ok.

Edit: det er den her - 5 * hos SHARP http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=101
« Senest Redigeret: September 05, 2009, 02:59:54 pm af Søren F »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Batman

• Roadracer
« Svar #5 Dato: September 05, 2009, 03:19:06 pm »
Har prøvet lidt forskelligt, og skiftede for 1½ måned siden til ny kulfiberhjelm på 1.000g - det er lykken! Min gamle var en tung fiberglas med spoiler osv - og de manglende 600g kan mærkes. Så køb så let en hjelm som muligt.

Købte min marushin kulfiberhjelm hos Motorduc i bagsværd for 2200 inkl. ekstra visir (valgfri farve) - det må siges at være ok.

Edit: det er den her - 5 * hos SHARP http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=101

Hep, den har jeg også...... Og JA de manglende 600 gram kan dæleme mærkes... Så herfra skal også lyde et HIP HIP HURRA for Carbon....

Fin artikel, og iøvrigt velkommen hertil....... Nu med en stemme !!!!  :afro:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

TOB

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: September 06, 2009, 08:52:15 pm »
Nice, for at være ærlig så havde jeg aldrig før hørt om Marushin  :huh:
Bestemt et besøg i butikken værd for at prøve. Jeg gik ellers efter AGV Stealth hjelmen, som også har fået top rating i Sharp testen.

Hvad er jeres vurdering mht. støj og pasform på Marushin hjelmen??
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Batman

• Roadracer
« Svar #7 Dato: September 06, 2009, 08:59:24 pm »
Nice, for at være ærlig så havde jeg aldrig før hørt om Marushin  :huh:
Bestemt et besøg i butikken værd for at prøve. Jeg gik ellers efter AGV Stealth hjelmen, som også har fået top rating i Sharp testen.

Hvad er jeres vurdering mht. støj og pasform på Marushin hjelmen??

Pasformen er fin synes jeg, støjmæssigt så er der lidt at ønske sig.... Ved høj hastighed kan den have en tendens til at hyle, nu kører jeg dog ALTID med høreværn og så kan man overhovedet ikke høre hyletonen.... Jeg er glad for hjelmen og nyder den lette vægt og eneste kritikpunkt er den omtalte hyletone.....  :thumbsup:

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #8 Dato: September 09, 2009, 11:26:36 am »
Ang. Hyl: Har du lukket visiret helt til ? For så hyler min ikke.

Øreprop: Altid, medmindre det er et smutærinde her inde i KBH, så er det rart at kunne høre sin flotte buldren, og mazzer af mellemgazz :D

Kører naked, og oplever hjelmen som meget "vindglat" - der er faktisk mindre turbulens på denne her, selvom den gamle havde fin "udbygning" bagpå i from af spoiler med t.hansen sølvgitter i udluftningen osv osv - ren p*rn*.

Motoduc yder stjerneservice - jeg havde ringet i forvejen da mit gamle visir var knækket, men pga. vejarbejde kom jeg 5 min. over lukketid. Mens jeg står og bander foran butikken, kommer gutten tilbage (med sin hund i snor) og siger at han lige hørte mig trække ind. Butikken blev åbnet igen (fredag eftermidag sent!) og vi kiggede på visir => endte så med hjelm istedet. Og det var det hele værd.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

pumper

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: September 10, 2009, 10:51:14 am »
Butikken blev åbnet igen (fredag eftermidag sent!) og vi kiggede på visir => endte så med hjelm istedet. Og det var det hele værd.
Det er sådan noget der bliver husket 8)

[Edit by B2. quotefix]
« Senest Redigeret: September 10, 2009, 11:28:29 am af B2 »
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: September 10, 2009, 10:53:09 am »
Øv hvor er jeg dårlig til det her quote ting :oops:
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #11 Dato: September 10, 2009, 11:33:48 am »
Øv hvor er jeg dårlig til det her quote ting :oops:

Du skal bare lade være med at slette det der står øverst i indlægget  :wink:
Som dette (bare lige med den lille "]" i enden): [quote author=pumper link=topic=12923.msg131896#msg131896 date=1252572789
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: September 10, 2009, 12:32:47 pm »
www.eracing.dk forhandler også Marushin - og har netop åbnet butik ude ved Folehaven...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

TOB

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Oktober 09, 2009, 11:01:22 pm »
Så er jeg også blevet ejer af Marushin RS-1 Carbon hjelm - også købt hos Motoduc i Bagsværd. Hold da helt op for en ændring. Jeg kan kun tilslutte mig, at de færre 300-400 gram virkelig kan mærkes! Markant! Jeg bruger normal en medium størrelse, men her sad en small hjelm virkelig perfekt! Valgte et røgfarvet ekstra visir (en del af pakken). De 5 stjerner i SHARP testen havde bestemt også indflydelse på valget. Glæder mig til at prøve den i praksis  :)

Der røg i øvrigt et par Puma Desmo sports støvler med i købet, da mine Daytona støvler er så slidte, at det nærmest er et under, at sål og støvle stadig er forbundet. Puma støvlen var på ingen måde mit udgangspunkt. Men Jan gav god vejledning baseret på mine fødders form og mit behov/ønske om det som ville passe mig bedst. Faktisk frarådede han langt dyrere støvler, som en smart sælger ellers ville prøve at prakke en på. Jeg prøvede 5-6 forskellige støvler, før jeg måtte sande, at Puma støvlen faktisk sad ufattelig godt på min fod. Og så til en overkommelig pris.
Det er meget lang tid siden, at jeg har fået den type professionel råd og vejledning ved køb af hjelm og mc-støvle.

Edit (10-10-09): Puma støvlen kan ikke anbefales. Jeg har haft støvlen på et par timer for at vænne mig til den, hvilket resulterede i, at lynlåsen åbnede sig trods den var lynet op - altså på den uheldige måde  :(. Det tog 15 minutter at få bakset støvlen af foden. Så de ryger retur hurtigst muligt. Lynlåsen er simpelthen for 'klein'. Kontakt til MotoDuc resulterede i, at Jan ikke umiddelbart ville give pengene tilbage - men jeg skulle komme ned i butikken så vi kunne "tale om det". Anden støvle og tilgodebevis blev nævnt i samme forbindelse.
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2009, 11:00:40 am af TOB »

Batman

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Oktober 10, 2009, 12:32:44 pm »
Så er jeg også blevet ejer af Marushin RS-1 Carbon hjelm - også købt hos Motoduc i Bagsværd. Hold da helt op for en ændring. Jeg kan kun tilslutte mig, at de færre 300-400 gram virkelig kan mærkes! Markant! Jeg bruger normal en medium størrelse, men her sad en small hjelm virkelig perfekt! Valgte et røgfarvet ekstra visir (en del af pakken). De 5 stjerner i SHARP testen havde bestemt også indflydelse på valget. Glæder mig til at prøve den i praksis  :)

Der røg i øvrigt et par Puma Desmo sports støvler med i købet, da mine Daytona støvler er så slidte, at det nærmest er et under, at sål og støvle stadig er forbundet. Puma støvlen var på ingen måde mit udgangspunkt. Men Jan gav god vejledning baseret på mine fødders form og mit behov/ønske om det som ville passe mig bedst. Faktisk frarådede han langt dyrere støvler, som en smart sælger ellers ville prøve at prakke en på. Jeg prøvede 5-6 forskellige støvler, før jeg måtte sande, at Puma støvlen faktisk sad ufattelig godt på min fod. Og så til en overkommelig pris.
Det er meget lang tid siden, at jeg har fået den type professionel råd og vejledning ved køb af hjelm og mc-støvle.

Edit (10-10-09): Puma støvlen kan ikke anbefales. Jeg har haft støvlen på et par timer for at vænne mig til den, hvilket resulterede i, at lynlåsen åbnede sig trods den var lynet op - altså på den uheldige måde  :(. Det tog 15 minutter at få bakset støvlen af foden. Så de ryger retur hurtigst muligt. Lynlåsen er simpelthen for 'klein'. Kontakt til MotoDuc resulterede i, at Jan ikke umiddelbart ville give pengene tilbage - men jeg skulle komme ned i butikken så vi kunne "tale om det". Anden støvle og tilgodebevis blev nævnt i samme forbindelse.

Det er nok nu at sådan en ny butik skal passe på hvordan han vælger at håndtere en sådan sag......

Sikke da noget lort ellers, jeg forestiller mig at den støvle nok ikke er en du vil forsøge med igen..... Jeg kan så i den forbindelse VARMT anbefale Sidi's støvler, de er nam nam....

Selv har jeg deres Vortice air model og den er behagelig og sikker, det eneste man skal være obs på i den model er deres ret så omfattende bespændinger, 1 stk over vristen, 1 stk. om anklen og 2 stk om læg, det tager lidt tid at få dem lukket.... Man vænner sig til det og det hjælper betydeligt på tiden, men dog noget som man skal tage stilling til.... Øget sikkerhed/tilpasning kontra kort monteringstid.....

Jeg overvejer at købe et par Vertigo til landevej og så bruge vortice'n på banen....

Anyway, lad os høre hvordan han behandler dig og så kan vi jo alle tage stilling til om det er der vi smider slanterne i fremtiden... Jeg har iøvrigt købt et ekstra visir til min RS1'er hos ham, men har ingen idé om hans evner da det fra min side var et "hit and run" køb....  :afro: