Jeg kører med standard bagdæmperen og en Hyperpro fjeder på min gadecykel - det fungerer ok i dagligdagen såvel som på bane.
Cyklen er lige så komfortabel som med standard fjederen, men når man presser den, står den klart bedre imod.
På min baneracer sidder der en K3 dæmper som der er skiftet shims og ventiler i, og selv med standard fjederen er den milevidt bedre og kan justeres meget mere præcist.
Med hensyn til forgaffel, blev jeg aldrig rigtigt tilfreds med standard gaflen. Jeg prøvede at skifte til HyperPro fjedre i den og justere den ind, og jeg har prøvet med 3-4 forskellige viskositeter olie, men den blev aldrig rigtigt god.
Jeg har så skiftet til en gaffel fra en GSXR750 fra 1998 og den er milevidt bedre.
Husk på jeg vejer over 100 kilo, og det gør du ikke så vidt jeg erindrer.
Jeg bruger sådan set ikke min cykel i øjeblikket da den skal have lavet forgaffel og lidt andre småting, så du er velkommen til at låne hele fjederkittet. Den bagerste sidder på en dæmper, men er nem at pille af - og forfjedrene sidder i standard forgaflen som bare står og glor...
Det tager en times tid eller to at skifte det hele - og jeg skal gerne hjælpe dig hvis du giver en pizza. Så kan du jo prøve om det fungerer for dig før du investerer i noget...