Forfatter Emne: Takker for instruktionen :o))  (Læst 7390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Takker for instruktionen :o))
« Svar #30 Dato: August 10, 2005, 11:54:33 am »
Citat fra: SVea
En af pigerne heroppe fra troede, at det var sådan en techno beklædningsgenstand. Hun mente engang at have set en fyr med rygskjold på diskotek IN  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:


 :mrgreen:  :mrgreen:
Hun var nok ikke den hurtigste hund i væddeløbet....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Takker for instruktionen :o))
« Svar #31 Dato: August 10, 2005, 11:56:03 am »
Citat fra: Ole Hansen

Jeg tror i øvrigt, folk glor lidt, når jeg kommer på MZ'eren i fuldt Rukka-outfit :)


Tror da fanden... det må jo have den tredobbelte værdi i fht. MC'en....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Takker for instruktionen :o))
« Svar #32 Dato: August 10, 2005, 11:56:31 am »
Citat fra: Ole Hansen
Jeg har det, heldigvis, på samme måde med min rygbeskytter som jeg har med sikkerhedsselen.. Det føles helt forkert, når man ikke har den på :)

Men men.. Mere hellig er jeg sgu heller ikke.. Jeg har da kørt uden at have alt udstyret på.. :)


Tak...  :lol:  Jeg har gjort det den ene gang, og gør det sandsynligvis ikke mere.. Tør jeg da ikke..  :lol:  :lol:

rygbeskytter er godt.. men den jeg kører med er Christians og den er for stor, så jeg skal have min egen.. jeg er jo ikke så stor...  :lol:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Takker for instruktionen :o))
« Svar #33 Dato: August 10, 2005, 03:01:31 pm »
Citat fra: SVea
Hun mente engang at have set en fyr med rygskjold på diskotek IN  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:


HAHAHA.. jeg har set en dulle på et andet disko med et par hvide Oxtar støvler og nederdel på  :lol:  :lol:

engang var jeg selv på disko i str 36 damejeans og mine gamle Dainese støvler.... foruden svedundertrøje og klub t-shirt     8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Takker for instruktionen :o))
« Svar #34 Dato: August 10, 2005, 08:40:04 pm »
Bare lige for at følge op på hvorfor man kører med hele svineriet HVER GANG!!!!!!!

http://www.compfused.com/directlink/839/

Ved godt det er på bane :shock:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Bongers

  • Gæst
Takker for instruktionen :o))
« Svar #35 Dato: August 11, 2005, 07:50:37 am »
Citat fra: nyg
Citat fra: Havenissen

 Rygskjoldet kører jeg næsten altid med, dog har jeg en dårlig vane med ikke at tage det på når kæresten er passager.


Ja, nogen skal jo tage skraldet...! :shock:


 :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  KONGE KOMMENTAR !!!!

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Takker for instruktionen :o))
« Svar #36 Dato: August 11, 2005, 10:38:11 am »
Citat fra: nyg
Citat fra: Ole Hansen

Jeg tror i øvrigt, folk glor lidt, når jeg kommer på MZ'eren i fuldt Rukka-outfit :)


Tror da fanden... det må jo have den tredobbelte værdi i fht. MC'en....


Ja, det er vist ikke helt ved siden af :lo:
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SVX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Takker for instruktionen :o))
« Svar #37 Dato: August 13, 2005, 11:13:20 am »
Citat fra: Ole Hansen
Citat fra: nyg
Citat fra: Ole Hansen

Jeg tror i øvrigt, folk glor lidt, når jeg kommer på MZ'eren i fuldt Rukka-outfit :)


Tror da fanden... det må jo have den tredobbelte værdi i fht. MC'en....


Ja, det er vist ikke helt ved siden af :lo:

hehe ja,

det kan være jeg skal prøve det på min, med dainese læder sættet:D
SV 650 S '00 BLACK, AKRAPOVIC TITAN

SVX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Takker for instruktionen :o))
« Svar #38 Dato: August 13, 2005, 11:15:54 am »
Citat fra: Anita
Citat fra: Majse
Igår var jeg ude og kører og jeg prøvede og trykke i styret som jeg fik fortalt af flere af jer.. og rigtig nok kunne jeg straks mærke at jeg havde meget mere kontrol over kørslen.. og nu slalommer jeg den uden om dæksler..  :lol:  Fedt og der skal ingen ting til.. Kanon't...
Majse


"Trykke i styret" - skær det lige ud i pap.... - jeg vil også prøve...... :wink:


Ja jeg kunne også godt tænke mig og vide hvad det er i snakker om, er det kontra styring i hentyder til eller hva.
Eller skal jeg side med venstre hånd og trykke med en vilkårlig finger på et bestemt sted styret når jeg køre, for det tror jeg næppe har en effekt:D
SV 650 S '00 BLACK, AKRAPOVIC TITAN

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Takker for instruktionen :o))
« Svar #39 Dato: August 13, 2005, 02:46:09 pm »
Citat fra: SVX
Citat fra: Anita
Citat fra: Majse
Igår var jeg ude og kører og jeg prøvede og trykke i styret som jeg fik fortalt af flere af jer.. og rigtig nok kunne jeg straks mærke at jeg havde meget mere kontrol over kørslen.. og nu slalommer jeg den uden om dæksler..  :lol:  Fedt og der skal ingen ting til.. Kanon't...
Majse


"Trykke i styret" - skær det lige ud i pap.... - jeg vil også prøve...... :wink:


Ja jeg kunne også godt tænke mig og vide hvad det er i snakker om, er det kontra styring i hentyder til eller hva.
Eller skal jeg side med venstre hånd og trykke med en vilkårlig finger på et bestemt sted styret når jeg køre, for det tror jeg næppe har en effekt:D


Jo det er det jeg mener.. prøv og tag din pegefinger ( bestem selv om du vil bruge højre eller venstre. ) og tryk et vilkårligt sted.. så se hvad der sker... :lol:  :lol:  :lol:

Det er kontrastyring vi snakker om... :lol:

Hygge

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Takker for instruktionen :o))
« Svar #40 Dato: December 07, 2005, 10:33:38 am »
Citat fra: SVX
Citat fra: Anita
Citat fra: Majse
Igår var jeg ude og kører og jeg prøvede og trykke i styret som jeg fik fortalt af flere af jer.. og rigtig nok kunne jeg straks mærke at jeg havde meget mere kontrol over kørslen.. og nu slalommer jeg den uden om dæksler..  :lol:  Fedt og der skal ingen ting til.. Kanon't...
Majse


"Trykke i styret" - skær det lige ud i pap.... - jeg vil også prøve...... :wink:


Ja jeg kunne også godt tænke mig og vide hvad det er i snakker om, er det kontra styring i hentyder til eller hva.
Eller skal jeg side med venstre hånd og trykke med en vilkårlig finger på et bestemt sted styret når jeg køre, for det tror jeg næppe har en effekt:D


ja det er godt nok en gammel tråd fra i sommers..

men vil da gerne prøve at forklare for dig, da jeg ik syntes at det er blevet beskrevet nogen steder. (måske fordi de fleste allerede godt er klar over det)

hver gang du drejer/lægger dig ind i et sving, kontrastyrer du helt automatisk. Dvs dit forhjul peger i realiteten den modsatte retning af hvad du egentlig kører (læner din cykel mod venstre, peger dit forhjul en smule mod højre). Du lægger ikke mærke til det, m.m. du fokuserer på det, eller lærer følgende tip "tryk på styret" som nok er en lidt forkert beskrivelse i mine øjne.

Prøv når du kører ligeud, at med din (lad os sige højre hånd) at skubbe styret frem således at styret går mod venstre.. så vil du mærke at cyklen forsøger at lægge sig ned mod højre, og derved også begynde at trække/dreje mod højre. Det er kontrastyring. og derved lægger man nemmere mærke til at man rent faktisk kører kontrastyring i et hvert sving (forhjulet peger ikke i samme retning som kørselsretningen  (det er selvølgelig minimalt, men det gør det)

Det med at kunne kontrastyre er en god ting, når du eks. pludselig skal undvige noget. Istedet for at prøve at dreje ved at læne cyklen til den ene side for at dreje uden om det der nu måtte være i vejen for din kørsel, så er kontrastyring den hurtigste måde at få undviget på, fordi man tvinger cyklen til at lægge sig ned til at svinge.. det andet er for langsomt, hvis det er en undvige manøvre.

det samme kan gøres hvis man ligger godt ned i et sving, og man pludselig finder ud af at svinget bliver skarpere, hvis tiden ikke er til at bruge vægten, så hiver/skubber man lidt i styret, og cyklen vil lægge sig mere ned og dreje skarpere. Det er her at man skal kende sin cykel godt og have lidt nosser. (har endnu ikke bevidst gjort det... men håber at banekørsel næste år, gør mig bevidst om teknikken/muligheden i det.)

håber det har kastet lidt lys over sagen..  :D  for dem som ikke var klar over det..

Det er sundt at få det prøvet af, det er jo rart at vide hvordan ens motorcykel fungerer/reagerer

iiihh... blir det ik snart sommer !!