På Herreturen i år var jeg nødt til at foretage dækskift i Frankrig. Jeg fik sat et sæt Dunlop Sportmax Qualifier RR både foran og bagpå Millen. Det er uden tvivl de bedste dæk jeg nogensinde har kørt med. Havde Pilot Power 2CT på før, men Dunlop'ene sidder meget bedre fast i hurtige kurver og er langt mere retningsstabile.
CBR'en kom med dem som standard. De passer i hvert fald ikke til min kørestil. Som med alle sportsdæk skal man være opmærksom på at de skal køres rimelig friskt før de er varme nok. Hvis man fx kører by og det er en smule vådt, skal man være utroligt forsigtig med gassen, med mindre man altså synes det er sjovt at komme sidelæns ud af lyskryds
Dunlop Sportmax
Roadsmart derimod passer perfekt til mig. Arbejder fint ved bykørsel i regn og klarer også en banedag uden overraskelser. Eller som Bike UK sagde, da de gav det titlen "årets dæk 2008": "The Roadsmart is simply the perfect modern road bike tyre. It's stable, offers plush ride quality, is hard wearing, outrageously grippy, wet or dry, quick to warm up, neutral and truly universal - the tyre works on every bike we've tried them on, from Kawasaki's Versys to the GSX-R750"