Forfatter Emne: DÆK????  (Læst 11190 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
DÆK????
« Dato: August 08, 2009, 07:07:31 pm »
Hey ville lige hører jeres meninger, Jeg skal have nyt bagdæk på men kan ikke bestemme mig, jeg kører på Metzeler sportec M3 og er glad for det men er begyndt at kører lidt mere motorvej så det blir lidt hurtiger slidt.
Så hva skulle man vælge

1: Metzeler sportec M3   ???????????????
2: Michelin PILOTROAD 2 ???????????????
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: DÆK????
« Svar #1 Dato: August 08, 2009, 09:20:26 pm »
3: Metzeler Z6 ??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #2 Dato: August 09, 2009, 08:31:22 am »
Det skal nok være et af de 2 dæk jeg har kigget på da mit M3 godt kan have problemer med at stå fast når det går lidt stærkt, er lidt bange for at Z6 er hårdt måske.
                         MEN

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: August 09, 2009, 11:50:33 am »
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #4 Dato: August 09, 2009, 02:55:33 pm »
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.

Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.

Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de  koster næsten det samme  ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.
                         MEN

Damage

• Gæst
« Svar #5 Dato: August 09, 2009, 03:24:48 pm »

Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.

Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de  koster næsten det samme  ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.

Uden at vide det, så vil jeg tro at der er flere km i Pilot Road 2 end M3´erne fordi det ikke er et sports dæk men et sport/touring dæk.

ALsv1000S

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: August 09, 2009, 05:35:34 pm »
jeg kører med M3. Det er et dæk jeg klart kan anbefale

André

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #7 Dato: August 10, 2009, 08:06:50 am »

Uden at vide det, så vil jeg tro at der er flere km i Pilot Road 2 end M3´erne fordi det ikke er et sports dæk men et sport/touring dæk.

Tror jeg bestiller pilot road 2 for der er jo pilot power på sidderne og power skulle jo være ligeså blødt el. blødere end M3.
                         MEN

Damage

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 10, 2009, 08:12:24 am »

Tror jeg bestiller pilot road 2 for der er jo pilot power på sidderne og power skulle jo være ligeså blødt el. blødere end M3.

Er du sikker på det... :undecided: jeg mener at have læst at Pilot Road 2 og Pilot Power IKKE har noget med hinanden at gører. Det er rigtigt at Pilot Road 2 er blødere i siderne, men det er ikke Pilot Power compound.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #9 Dato: August 10, 2009, 09:09:07 am »
Hey ville lige hører jeres meninger, Jeg skal have nyt bagdæk på men kan ikke bestemme mig, jeg kører på Metzeler sportec M3 og er glad for det men er begyndt at kører lidt mere motorvej så det blir lidt hurtiger slidt.
Så hva skulle man vælge

1: Metzeler sportec M3   ???????????????
2: Michelin PILOTROAD 2 ???????????????
Hvad med Pirelli Diablo Strada? Jeg fik sat et sæt på oppe hos Alex, her fornylig.
De hænger fint ved, og skulle have lidt flere kilometer i sig.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #10 Dato: August 12, 2009, 10:23:24 am »
Tror bare jeg bestiller pilot road 2 så må jeg sku bare kører lidt mere forsigtigt EL. ;o)
                         MEN

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #11 Dato: August 12, 2009, 02:45:58 pm »
Nogle der har nået at prøve Pirelli Angel ST endnu?

Synes det lyder som noget der kunne overvejes.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

pumper

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: August 12, 2009, 03:19:59 pm »
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #13 Dato: August 12, 2009, 09:49:18 pm »
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.

Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger  både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/
                         MEN

Damage

• Gæst
« Svar #14 Dato: August 13, 2009, 07:59:53 am »

Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger  både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/

Har du kontrolleret affjedringen på din mc...det kan jo være derfor at dit bagdæk slipper. Som sagt kører jeg også med Sportec M3 og jeg har lavet "katastrofe opremsning" uden at hverken for eller bagdæk slipper. Hvis du giver max gas ud af svingene (lidt for tidligt), så tror jeg at alle dæk slipper. Men så længe motorcyklen er
oprejst og kører ligud, så skal du kunne give max gas uden at dit bagdæk slipper.