Forfatter Emne: forbremse/andet  (Læst 2260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tasman7

• Plastikrocker
forbremse/andet
« Dato: Juli 30, 2009, 01:23:10 pm »
hey
min sv1000 er begyndt at knirke omkring forhjulet, det kommer specielt når jeg gir lidt gas så vægten ryger væk fra forhjulet og jeg så slipper gassen igen, så vægten kommer ned på forhjulet igen. så kommer der en lyd derfra, jeg synes ikke at ku se at noget sgu sidde forkert, osse ud fra at jeg slet ikke har adskilt noget foran.
mit spørgsmål er så, er det nemt at skille forgaffel og bremser ad for at få det renset/kigget i bund???

det nemmeste ville jo være at smække den til mekker, men vil sgu osse gerne lære at lave det selv, hvis det ikke kræver det helt vilde  :)
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

tasman7

• Plastikrocker
Re: forbremse/andet
« Svar #1 Dato: August 01, 2009, 12:27:35 am »
80 der har kigget men ingen der ved noget om at skille en forgaffel/forbremse ad?? hmmm

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #2 Dato: August 01, 2009, 11:28:59 am »
Bremserne skulle være nemme nok.
Forgaflen, det kommer an på hvor meget du vil skille den ad. Jeg er ikke helt sikker på SV1000'erens forgaffel, da jeg kun har erfaring fra min gixxer gaffel og der skal man have lidt special værktøj, hvis man skal helt ind og have indmaden ud.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #3 Dato: August 01, 2009, 11:35:07 am »
Har du prøvet at presse gaflen i bund mens du står stille med cyklen, så kan det være det er nemmere at placere hvor lyden kommer fra.
Bremserne er nemme at skille ad og rengøre, men hvis lyden opstår uden du bruger bremserne, så tror jeg ikke det er der problemet ligger.

Jeg har iøvrigt stadig dine db killers liggende. Så snart jeg får min motorcykel tilbage, kan jeg komme forbi med dem, så kan vi evt. kigge på bremser samtidig.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: August 01, 2009, 11:46:28 am »
jeg har prøvet det trick med at sidde på sædet og så presse nedd i gaflen, men det gir ingen lyd.
er der eventuelt nogen der ligger inde med en vejledning til at skille bremserne ad?? eller er det bare at skrue det beslg der sidder bag på bremserne af??

jakob: nu tar jeg godt nok til slagelse igen i dag, men cyklen kommer ikke med. pga bagage og det med bremserne/gaflen. ellers er jeg frisk på at du kigger forbi.

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: August 27, 2009, 09:17:39 pm »
Er du sikker på at det ikke er hjul lager (Wheel Bearing på engelsk fra en svensker) der er slidt op? Det kan godt give lyde når det belastes ved bremsning og sving.. Hvis du løfter forhjulet og ruller det skal det løbe tyst og stille uden lyd. Jeg skiftede det på min GSXer når den kørt 25 000 km (enkelt og billigt).
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: August 28, 2009, 06:13:25 pm »
lyder som noget der sgu tjekkes. ku godt være det, jeg har haft bremserne skilt ad of renset dem osv... og det var nemlig ikke dem.

pingo

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: August 29, 2009, 02:55:09 pm »
Jeg har tidligere skrevet et indlæg om at mit styr knirker lidt, når jeg drejer.. Det er sådan on-off, og sker fx når jeg drejer styret mens motorcyklen er lænet til en side, eller sådan noget, så der kommer belastning på en speciel måde.. Hvordan knirker den? Kan du beskrive lyden?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: August 30, 2009, 09:31:46 am »
det kommer ikke kun når jeg drejer. kun når der får belastning fremad i hjulet