Forfatter Emne: Kølervæske  (Læst 6795 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Larsot

• Plastikrocker
Kølervæske
« Dato: Juli 29, 2009, 08:32:59 pm »
Hvilken slags kølervæske skal der bruges på sv650s 1999

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Kølervæske
« Svar #1 Dato: Juli 29, 2009, 08:53:32 pm »
Det er ligemeget.

Kølervæske er kølervæske - den forskel der kan være, er hvor mange grader den er frostsikret til.
Du ved selv hvor din MC står om vinteren så vælg derefter :)

Der er sikkert producenter der praler af forskellige ting der er blandet i for at det køler bedre osv.
Men almindeligt vand kan køle lige så fint. Det er mest om vinteren at vand ikke er så godt da det fryser og ødelægger køler og slanger osv.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #2 Dato: Juli 29, 2009, 09:10:03 pm »
Vand alene har dog den ulempe at jern ruster og alu korroderer, og det hjælper kølervæske også mod.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

scar

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juli 29, 2009, 11:19:52 pm »
blir lige nødt til at rette dig lolaj.

kølervæske er ikke bare kølervæske. der kan være foreskel på det, dvs at du ikke skal blande rødt og blåt kølervæske (det kan komme til at lignde rabarbergrød), men om du vælger den ene eller den anden slags er nok underordnet hvis der ikke er noget på systemet når du starter.
nu med gixxer 1000k8:o)

Larsot

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juli 30, 2009, 01:03:28 am »
Jeg regner med at skifte det , ved ikke hvor gammelt det er , og når jeg skifter ved jeg at det er nyt.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #5 Dato: Juli 30, 2009, 09:39:31 am »

kølervæske er ikke bare kølervæske. der kan være foreskel på det, dvs at du ikke skal blande rødt og blåt kølervæske (det kan komme til at lignde rabarbergrød), men om du vælger den ene eller den anden slags er nok underordnet hvis der ikke er noget på systemet når du starter.
Yes der er forskellige slags :) Men når han skriver hvilken han skal købe synes jeg det er ligemeget ;)
Men som scar skriver - hvis du skal efterfylde en dag så gør det med den kølervæske du brugte - eller vand.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

ALsv1000S

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2009, 12:40:21 am »
NB! Fyld aldrig postevand i kølesystemet. Vandet fra vandværket indholder bl.a. kalk og andre mineraler. Det vil udfælde sig i kølesystemet og medføre en øget varmeoverføringskoefficient. Med andre ord en dårligere køling af motoren.

Brug destilleret vand eller kølevæske.

André

The Kid Mikey

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: August 05, 2009, 07:08:24 pm »

nu bliver jeg nød til at rette dig. Det er IKKE ligemeget om han vælger blå eller rød. Den ene er til alu topstykke og den anden til støbejern. Kan aldrig huske hvilken der er til hvad. Men det er bestemt ikke ligemeget.
Sv 650 k3 2004. Dejlig maskine med Power commander, oplagt micron udstødning og fuldkåbe.
Tidligere kørt.
Sv 650 k4, Gul, fuldkåbe, lucas tilbageflyttersæt og sportsudstødning. ( Blev desværre kørt ned på dette dejlige SVin)

gs 500 fra 04. Starter MC

Larsot

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: August 05, 2009, 10:44:25 pm »

nu bliver jeg nød til at rette dig. Det er IKKE ligemeget om han vælger blå eller rød. Den ene er til alu topstykke og den anden til støbejern. Kan aldrig huske hvilken der er til hvad. Men det er bestemt ikke ligemeget.

Så kommer næste spørgsmål , er det alu på old school sv650'ern eller støbejern.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #9 Dato: August 06, 2009, 02:39:55 am »
køb fukkin alm kølervæske og ikke longlife shit, farven er underordnet...

slut prut

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #10 Dato: August 06, 2009, 08:58:03 am »
Jeg kan ikke få den røde hos shell  :blink: :blink:

tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359