Det hele startede så smukt. Solen skinner og SVinet er nypudset og klar til fotosession. Vi finder et godt sted at skyde, og bruger en times tid på at få nogle gode billeder. Det foregår på en byggeplads på Islands Brygge, og da jeg kører derfra, opdager jeg ikke at der sidder store mudderkager på fordækket. Jorden var ellers tør, men der må have været vådt sand lige under overfladen, sikkert nede i en fordybning. Jeg når lige ud fra pladsen, og så sker det. Islands Brygge er på dette sted belagt med brosten, og de tager altså ikke pænt imod venstre side af min kværn, da jeg lægger den ned. Jeg har nærmest ingen fart på, så jeg når at sætte venstre fod i jorden og stige af, men motorcyklen er for langt nede, og jeg kan ikke holde den. Forhjulet skrider bare længere ud, så jeg må slippe den og lade den falde de sidste 20-30 cm. Jeg stirrer vantro ned på min horisontalt placerede motorcykel, mens motoren går ud. Op på støttebenet igen, og jeg kan se at det er gået ud over lygtemaske, koblingsgreb, håndtag og styrende, spejl, tank og udstødning. Desuden er styret slået skævt.
En tur til FA i Brønshøj afslører en estimeret udgift på 15-20.000 kroner hvis den skal stå som før. Jeg har kaskoforsikring, men selvrisikoen er 10.000 kroner. Nu kan man sige at det meste er rent kosmetisk, og det kun er styret der har betydning for kørslen. Men jeg ved med mig selv, at jeg vil beklage mig over de skader så længe jeg ejer motorcyklen, for ikke at tale om den dag den skal sælges.
Sådan bliver man lige 10.000 kroner fattigere.
Heldigvis nåede vi da at tage nogle kanonflotte billeder som jeg snart lægger op. Indtil da kan i græde eller grine over disse billeder:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11953