Forfatter Emne: Parkeringsspørgsmål???  (Læst 4918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #15 Dato: Juli 18, 2009, 11:40:59 am »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
det er da fløjtende ligegyldigt om hun så får malet et akvarelbillede af sin cykel på tidspunktet, da hun holder ulovligt parkeret!!!  det er IKKE tidspunktet eller perioden der er afgørende, men hvor hun har holdt, præcis det samme som hvis du kommer i din bil og parkerer i mc-båsen, så kan du indløse nok så mange p-billetter og stille 25 p-skiver du får stadig en p-bøde...
men Du skal ikke betale.
øhh jo...
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.
det er vist en meget bred generalisering du laver der, prøv at læse Flemmings indlæg omkring parkerings regler eller læs her http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=19

[/quote]
   

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #16 Dato: Juli 20, 2009, 10:01:32 am »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
det er da fløjtende ligegyldigt om hun så får malet et akvarelbillede af sin cykel på tidspunktet, da hun holder ulovligt parkeret!!!  det er IKKE tidspunktet eller perioden der er afgørende, men hvor hun har holdt, præcis det samme som hvis du kommer i din bil og parkerer i mc-båsen, så kan du indløse nok så mange p-billetter og stille 25 p-skiver du får stadig en p-bøde...DU har ret ...ulovligt!!!
men Du skal ikke betale.
øhh jo
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.
det er vist en meget bred generalisering du laver der, prøv at læse Flemmings indlæg omkring parkerings regler eller læs her http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=19JA...



Jeg har på intet tidspunkt ment, man skal slippe væk med ULOVLIGE parkeringer på MC !!
Jeg har ikke læst danmarks 98 kommuner's lokalbestemmelser...rigitg!
Og jeg indrømmer jeg har heller ikke læst for fredriksberg...min fejl..Ja!(og ja det kan godt være du skulle betale og hvis det står i jeres lokale bestemmerlser)
Og ja, jeg mener generelt, da der med meget stor sandsynlig ikke findes et sæt lokalbestemmelser der i de 98 kommuner der er ens og kan derfor indtil jeg læser andet end hvad min kommune foreskriver kun holde mig til færdselsloven og vores lokalbestemmelser. Jeg heller ikke gider at læse 97 kommuners lokalbestemmelser, det må I selv sørge for at sætte jer ind i.( kunne godt havde været jeg skulle have formuleret mig anderledes 1.gang)
Men MC holder nu stadig gratis i p-båse...medmindre lokalbestmmelserne siger anderledes.

Og for at følge op på ham fra DMCN, sørg selv for at læse op på de lokale bestemmelser i stedet for at lytte hvad i læser på et site, hvor indlægget er skrevet i 2004 og rettet i 07 og som er behæftet med fejl.

men tror nu vist godt at det gælder om at læse de lokale bestemmelser inden man kører en tur til djævleøen, men lige for at citere Asterix ....de er nu skøre de røm...lokalpolitikere :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 20, 2009, 10:12:56 am af Lord Fungus »

Sveas glædespige fra Jylland

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 371
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #17 Dato: Juli 20, 2009, 06:52:00 pm »
Du tager bare en hvis spraydåse med næste gang.. Er der så fuldt optaget i "MC-båsen" så maler du lige hurtigt et "MC" i båsen ved siden af.. 1,2,3 så er der "lovlig" parkering  :lmao:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #18 Dato: Juli 20, 2009, 09:53:51 pm »
Du tager bare en hvis spraydåse med næste gang.. Er der så fuldt optaget i "MC-båsen" så maler du lige hurtigt et "MC" i båsen ved siden af.. 1,2,3 så er der "lovlig" parkering  :lmao:

det må være den eneste løsning ;)

jeg har også fået 2 parkeringsAFGIFTER (ikke bøder!) begge i bil godt nok.. har lige en "lille" historie fra den første gang jeg fik en parkeringsAFGIFT..

jeg holdte engang i københavn, med 10 cm af mine dæk oppe på cykelstien.. lige pludselig holdte pludselig en mc betjent og gav bøder, løb hen for at fjerne min bil men han var nået til præcis min bil (vi holdte mange ulovligt, ved en byggeplads, vi kunne ikke holde andre steder)  :brok:

prøvede selvfølgelig og undgå med undskyldninger som "cyklister kan jo sagstens komme forbi!!" (det var en halvanden meter bred cykelsti, der kunne køre en cykel i hver retning forbi bilen) det var lige meget, jeg holdte på cykelstien.. ?#¤%! "men vi kan jo ikke holde andre steder?!?" det var ikke hans problem, der var parkeringspladser ovre ved fisketorvet (vi gik 10 minutter derfra) ?#¤"%#! "nå men så må du jo give mig den bøde, men jeg er jo i uddannelse, så jeg skal kun betale halvdelen (sagde det på en ikke så ydmyg måde)  :rolleyes: var lidt sur på den gamle betjent som bare var ISkold!

så blev han sur og sagde at der ikke var nogen grund til og være fræk, og at man ikke skulle tale sådan til politiet (hvad????) men så gjorde han mig opmærksom på at det ikke hedder en parkeringsbøde men en parkeringsafgift..... og afgifter får man ikke rabat på selv om man er under uddannelse  :hand: spild af tid at stå og snakke til ham, det var som at snakke til en dør..

det var et sidespring..

jeg parkerer også bare normalt med cyklen der hvor der er plads, mc parkering eller ej.. det er svært og slippe for at betale, men surt at få en bøde fordi at der ikke er pladser nok :dead:

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #19 Dato: Juli 20, 2009, 10:27:16 pm »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
det er da fløjtende ligegyldigt om hun så får malet et akvarelbillede af sin cykel på tidspunktet, da hun holder ulovligt parkeret!!!  det er IKKE tidspunktet eller perioden der er afgørende, men hvor hun har holdt, præcis det samme som hvis du kommer i din bil og parkerer i mc-båsen, så kan du indløse nok så mange p-billetter og stille 25 p-skiver du får stadig en p-bøde...DU har ret ...ulovligt!!!
men Du skal ikke betale.
øhh jo
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.
det er vist en meget bred generalisering du laver der, prøv at læse Flemmings indlæg omkring parkerings regler eller læs her http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=19JA...



Jeg har på intet tidspunkt ment, man skal slippe væk med ULOVLIGE parkeringer på MC !!
Jeg har ikke læst danmarks 98 kommuner's lokalbestemmelser...rigitg!
Og jeg indrømmer jeg har heller ikke læst for fredriksberg...min fejl..Ja!(og ja det kan godt være du skulle betale og hvis det står i jeres lokale bestemmerlser)
Og ja, jeg mener generelt, da der med meget stor sandsynlig ikke findes et sæt lokalbestemmelser der i de 98 kommuner der er ens og kan derfor indtil jeg læser andet end hvad min kommune foreskriver kun holde mig til færdselsloven og vores lokalbestemmelser. Jeg heller ikke gider at læse 97 kommuners lokalbestemmelser, det må I selv sørge for at sætte jer ind i.( kunne godt havde været jeg skulle have formuleret mig anderledes 1.gang)
Men MC holder nu stadig gratis i p-båse...medmindre lokalbestmmelserne siger anderledes.

Og for at følge op på ham fra DMCN, sørg selv for at læse op på de lokale bestemmelser i stedet for at lytte hvad i læser på et site, hvor indlægget er skrevet i 2004 og rettet i 07 og som er behæftet med fejl.

men tror nu vist godt at det gælder om at læse de lokale bestemmelser inden man kører en tur til djævleøen, men lige for at citere Asterix ....de er nu skøre de røm...lokalpolitikere :mrgreen:

Hvad ville du synes om at en bil holdt parkeret på lige den eneste ledige MC-parkerings bås ved det lokale shopping center ?
Uanset kommune !
Mit gæt: At det var en forbandet madkasse-ejer som bare skulle have skridtprygl og afgifter herfra og til nytårsaften og selv om han passerede start ville han ikke modtage 200 kr.
Bare et gæt ;)

Lige i dette tilfælde synes jeg faktisk ikke at afgiften er så fandens uretfærdig og "tarvelig uddelt af den lede p-vagt"

Well, nok fordi jeg bor på Frederiksberg i et kvarter hvor der kronisk er for få parkeringspladser.
Har endda ansøgt om at p-afgifterne automatisk gik via pbs så jeg ikke havde bøwlet med at selv skulle logge på netbank og betale
 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #20 Dato: Juli 21, 2009, 01:36:01 am »
Sådan som jeg husker det da jeg tog kortet for en del år siden var der fri parkering på fortove o.lign. i Københavns Kommune - men IKKE Frederiksberg (som er omgrænset af Københavns Kommune). Det burde naturligvis være ens over hele landet, så man ikke får en bøde for at holde 10m på den forkerte side af et imaginært kommune-skel.

Men ja, som andre har sagt, kan det kun anbefales at læse P-reglerne i gennem i de kommuner man har tænkt sig at parkere i. Latterligt bøvlet.

rikke

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #21 Dato: Juli 21, 2009, 09:39:57 am »
Du tager bare en hvis spraydåse med næste gang.. Er der så fuldt optaget i "MC-båsen" så maler du lige hurtigt et "MC" i båsen ved siden af.. 1,2,3 så er der "lovlig" parkering  :lmao:



 :lmao: :lmao: :lmao:
man må smede mens jernet er stift

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #22 Dato: Juli 21, 2009, 10:05:22 am »
Sådan som jeg husker det da jeg tog kortet for en del år siden var der fri parkering på fortove o.lign. i Københavns Kommune - men IKKE Frederiksberg (som er omgrænset af Københavns Kommune). Det burde naturligvis være ens over hele landet, så man ikke får en bøde for at holde 10m på den forkerte side af et imaginært kommune-skel.

Men ja, som andre har sagt, kan det kun anbefales at læse P-reglerne i gennem i de kommuner man har tænkt sig at parkere i. Latterligt bøvlet.

Nej, der har mig bekendt aldrig været fri parkering på fortove i København, se også http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/p_regler/specielle_forhold/motorcykler.aspx

Praksis er dog at der ikke gives bøder hvis man kan komme forbi med en tvillingbarnevogn. Men hvis man får en bøde, er det bare at betale. EDIT: Jeg vil lige tilføje at denne praksis også er gældende på Frederiksberg http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/TrafikOgParkering/Parkering/SporgsmaalOgSvar/Pregler.aspx#6

Og ja, forvirringen er total...
« Senest Redigeret: Juli 21, 2009, 10:19:06 am af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #23 Dato: Juli 24, 2009, 04:39:33 pm »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
det er da fløjtende ligegyldigt om hun så får malet et akvarelbillede af sin cykel på tidspunktet, da hun holder ulovligt parkeret!!!  det er IKKE tidspunktet eller perioden der er afgørende, men hvor hun har holdt, præcis det samme som hvis du kommer i din bil og parkerer i mc-båsen, så kan du indløse nok så mange p-billetter og stille 25 p-skiver du får stadig en p-bøde...DU har ret ...ulovligt!!!
men Du skal ikke betale.
øhh jo
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.
det er vist en meget bred generalisering du laver der, prøv at læse Flemmings indlæg omkring parkerings regler eller læs her http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=19JA...



Jeg har på intet tidspunkt ment, man skal slippe væk med ULOVLIGE parkeringer på MC !!
Jeg har ikke læst danmarks 98 kommuner's lokalbestemmelser...rigitg!
Og jeg indrømmer jeg har heller ikke læst for fredriksberg...min fejl..Ja!(og ja det kan godt være du skulle betale og hvis det står i jeres lokale bestemmerlser)
Og ja, jeg mener generelt, da der med meget stor sandsynlig ikke findes et sæt lokalbestemmelser der i de 98 kommuner der er ens og kan derfor indtil jeg læser andet end hvad min kommune foreskriver kun holde mig til færdselsloven og vores lokalbestemmelser. Jeg heller ikke gider at læse 97 kommuners lokalbestemmelser, det må I selv sørge for at sætte jer ind i.( kunne godt havde været jeg skulle have formuleret mig anderledes 1.gang)
Men MC holder nu stadig gratis i p-båse...medmindre lokalbestmmelserne siger anderledes.

Og for at følge op på ham fra DMCN, sørg selv for at læse op på de lokale bestemmelser i stedet for at lytte hvad i læser på et site, hvor indlægget er skrevet i 2004 og rettet i 07 og som er behæftet med fejl.

men tror nu vist godt at det gælder om at læse de lokale bestemmelser inden man kører en tur til djævleøen, men lige for at citere Asterix ....de er nu skøre de røm...lokalpolitikere :mrgreen:

Hvad ville du synes om at en bil holdt parkeret på lige den eneste ledige MC-parkerings bås ved det lokale shopping center ?
Uanset kommune !
Mit gæt: At det var en forbandet madkasse-ejer som bare skulle have skridtprygl og afgifter herfra og til nytårsaften og selv om han passerede start ville han ikke modtage 200 kr.
Bare et gæt ;)

Lige i dette tilfælde synes jeg faktisk ikke at afgiften er så fandens uretfærdig og "tarvelig uddelt af den lede p-vagt"

Well, nok fordi jeg bor på Frederiksberg i et kvarter hvor der kronisk er for få parkeringspladser.
Har endda ansøgt om at p-afgifterne automatisk gik via pbs så jeg ikke havde bøwlet med at selv skulle logge på netbank og betale
 :mrgreen:


tja hvis færdselesloven siger at en MC er så "bred" at den ikke må føres ved siden af et andet køretøj så hvorfor ikke også have sin egen bås :huh: :mrgreen:

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #24 Dato: Juli 24, 2009, 08:40:36 pm »
må indrømme at jeg også bare smider den hvor der er plads. Skal jeg på strøjet smider jeg den op af husmuren( på støttebenet). har aldrig fået bøde for det selv om en betjent har set mig parkere.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #25 Dato: Juli 24, 2009, 08:51:16 pm »
må indrømme at jeg også bare smider den hvor der er plads. Skal jeg på strøjet smider jeg den op af husmuren( på støttebenet). har aldrig fået bøde for det selv om en betjent har set mig parkere.

X2

Parkerer hvor der er plads, og gerne lige ved siden af min destination. Livet er for kort til at lede efter p-plads til motorcykel. Har aldrig fået en bøde, og kommer der en betaler jeg selvfølgelig uden brok. Det er bare en af de situationer hvor man skider på lovgivningen og vælger den nemmeste løsning, en kalkuleret risiko. Er det ikke det der gør motorcykellivet så befriende  :mrgreen:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6