Forfatter Emne: Parkeringsspørgsmål???  (Læst 4915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Parkeringsspørgsmål???
« Dato: Juli 16, 2009, 03:02:56 pm »
Jeg kører til næstved på kværnen... Kommer frem til Ppladsen hvor der i MC ( der er kun 1 mcbås ) allerede står 3 fine mc'er... Jeg vælger så at parkere i båsen lige op af... så P-vagten kan se at jeg er klar over at jeg skal holde i MC båsen men at der er optaget.. Ja godaw do... Han er ligeglad og jeg får en bøde på 510 kr.. Fint nok.. den æder jeg jo når jeg jo egentlig godt er klar over at jeg holder ulovligt ( tvungen ulovlig ) Sådan en kæmpe pplads og så kun 1 mc bås... Flot her i sommeren hvor mange altså kører på deres mc'er... Mit spørgsmål er hvor skal jeg så holde?????? Hvis der er optaget???? Du må gerne parkere på fortorv hvis der er 1,5 meter fri efter du har parkeret.. står således her på bøden:
Motorcykel med mere end 2 hjul samt motorcykel med sidevogn kan standse eller parkere med køretøjets højre eller venstre hjulpar på fortov, hvis der friholdes mindst 1,5 m af fortorvet.  det var så ikke muligt her....

Jeg er yderligere blevet gjort opmærksom på bøden om at jeg henvises til MC-bås ( de 3 fine mc'er holdt der stadig da jeg kørte så han må have set dem.. holdte jo lige ved siden af dem helt til højre i en bås... Jeg er rigtig øv over det... Mest fordi jeg jo godt er klar over at man skal holde i en MC bås, men når den nu er optaget og jeg så vælger at holde klods op af den i en bil bås...

Har lige set at han på bøden har skrevet ukendt MC ( tåbe ) jeg kan jo i realiteten når jeg får en rykker ( gør jeg jo så ikke, men ) at jeg ikke har været på det sted... Men at han må have skrevet forkert nr. plade...  :innocent:

Aghhh er muggen er jeg.....

DeadlyMusic

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #1 Dato: Juli 16, 2009, 03:11:24 pm »
jeg holder bare hvor der er plads så er jeg egentlig lige ligeglad med om det er en mc p plads eller hvad det er for det er kun på private p pladser din mc kan få en p bøde (tror jeg) har ikke fået en bøde endnu
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......


Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #2 Dato: Juli 16, 2009, 03:35:19 pm »
Pas nu på. Idag er der mange p-vagter der har digitalkamera med på turen, netop fro at imødekomme påstanden om at de har skrevet forkert.
Hvis pågældende p-plads er offentlig ejet har du tabt og det er bare at betale ved kasse 1. Er pladsen derimod privatejet og overvåget af et privat p-selskab i lighed med europark er det op til dem at bevise at det er dig der har parkeret motorcyklen. I teorien kan du jo have lånt motorcyklen til kammerat og du hæfter ikke for hans ulovlige parkering.

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #3 Dato: Juli 16, 2009, 03:57:33 pm »
Jep, de har digi-cam med og har taget billed af din MC.

Det at der ikke er plads til at parkerer i MC-båsen er i kategorien:
Bare ærgeligt.
Her på Frederiksberg i det kvarter jeg bor i, har billisterne det problem hver eneste aften. Der er færre p-pladser end der er biler.
Holder du ulovligt får du lov til at betale.

Hvor skal du holde: Tja, du skal finde et andet sted at parkerer din MC.
Evt. på et bredere fortov hvor der er de 1.5 meter, hvis du ikke kan finde en ledig MC P-bås.


SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #4 Dato: Juli 16, 2009, 04:59:16 pm »
hmmm jeg anede sgu ikke ikke engang at man ikke måtte holde i en bil-bås, hermed lidt klogere.....

Jeg ville nok tage et billede med telefonen, og kontakte ejeren af pladsen (evt teknisk forvirring) i et pænt brev spørge dem om ikke denne parkering kan tillades når det, som det fremgår af billedet, er optaget i mc-båsen. Hvis de siger go for det, er det bare at sende en kopi til parkeringsselskabet, og håbe på forståelse. Jeg siger ikke den går, men man kan prøve.
(evt stille det som generelt spørgsmål, uden at nævne bøden  :innocent:)

endnu en af de 99% latterlige, magtliderlige, tåbelige p-vagter der giver det dårlige rygte til den 1 goe procent  :whatever:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #5 Dato: Juli 16, 2009, 05:38:26 pm »
Jeg æder også bøden.... Jeg har slet ikke nosser til at snyde .... Det hedder vel egentlig patter i mit tilfælde  :D

Jeg synes bare det er røv at jeg får en bøde når jeg parkere som jeg gør... Kunne forstå hvis jeg bare havde smidt den og den stod i vejen...  Og så er det sgu da noget lort at de på sådan en stor P-plads kun laver 1 stk MC bås...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #6 Dato: Juli 16, 2009, 05:48:34 pm »
Jeg ville godt nok også være bitter... Og ikke mindst have gjort alt hvad jeg kunne for ikke at betale på lovlig vis. Det vil sige klage til ejeren af parkeringspladsen under henvisning til at du godt var klar ove rhvor du skulle holde men at der ikke var plads. Det kan da ikke være rigtigt at du skulle have kørt et helt andet sted hen!  :brok:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #7 Dato: Juli 17, 2009, 12:02:31 am »
hvis du nu havde været i bil og alle pladserne var optaget hvad ville du så have gjort...??? parkeret på mc pladsen og håbet på at de kunne forstå din situation..... nej vel
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #8 Dato: Juli 17, 2009, 12:03:29 am »
og jo p-vagterne i Næstved HAR digital kamera med til at tage fine billeder med
   

SV wanna rider...

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #9 Dato: Juli 17, 2009, 09:14:18 am »
hmmm jeg anede sgu ikke ikke engang at man ikke måtte holde i en bil-bås, hermed lidt klogere.....

Loven foreskriver, at hvis der er MC-bås på parkeringspladsen må man KUN holde i denne. Hvis der ikke er MC-bås, må man gerne holde i bil-bås.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2009, 10:35:55 am »
hmmm jeg anede sgu ikke ikke engang at man ikke måtte holde i en bil-bås, hermed lidt klogere.....

Loven foreskriver, at hvis der er MC-bås på parkeringspladsen må man KUN holde i denne. Hvis der ikke er MC-bås, må man gerne holde i bil-bås.
Super tak.....selvom jeg er lidt ligeglad, og normalt holder hvor det passer mig......fordelen ved gylland  :innocent:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #11 Dato: Juli 17, 2009, 05:57:43 pm »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
men Du skal ikke betale.
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #12 Dato: Juli 17, 2009, 08:23:23 pm »
Havde nok været en god ide at Du på tidspunktet hvor Du stillede cyklen havde taget et billede.
men Du skal ikke betale.
MC holder gratis medmindre det er et p-hus hvor du betale ved udkørsel.


huh???  tror du må længere ud på landet med den grev svamp
   

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2009, 08:56:15 pm »
tror Du det???
Hvor vil du sætte din P-skive? ser lidt dum ud hvis Du klister din mc til med sådan en.
Hvor vil Du sætte din P-billet?(uden nogen tager den?)
Så jo det må man gerne( men ja er der p-båse til MC skal man selvfølgelig sætte dem der)
ellers spørg tv2 stømmeren på krimi....der har det spørgsmål været oppe tidligere.

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Parkeringsspørgsmål???
« Svar #14 Dato: Juli 17, 2009, 10:47:53 pm »
tror Du det???
Hvor vil du sætte din P-skive? ser lidt dum ud hvis Du klister din mc til med sådan en.
Hvor vil Du sætte din P-billet?(uden nogen tager den?)
Så jo det må man gerne( men ja er der p-båse til MC skal man selvfølgelig sætte dem der)
ellers spørg tv2 stømmeren på krimi....der har det spørgsmål været oppe tidligere.

jeg tror det også.
Er der P-plads til MC skal den benyttes, og der gives p-afgift såfremt du parkerer i en bås beregnet til biler.
Det har intet at gøre med p-licens eller p-skive eller muligheden for montering af en sådan på MC'en.
Ligesåvel som du kan få afgifter grundet ulovlig parkering på fortorv, foran ind og udkørsler, i område med standsning og parkering forbudt, osv osv osv.
(Sidst nævnte har jeg selv oplevet her på Frederiksberg, og det hjalp hat og briller at prøve at slippe for afgiften )

En anden ting som ikke alle tror eller ved:
Der er IKKE ens parkeringsregler rundt om i de forskellige kommuner.
Kommunerne har lov til at have lokale regler, og det er op til føreren af bil eller MC selv at holde sig orienteret om hvad som er gældende regler det pågældende sted.

Et eksempel på ovenstående som flere herinde sikkert kender til:
På Frederiksberg er det tilladt at holde med det ene hjulsæt på bilen oppe på fortorvet såfremt det er bredt nok. (1,5 meter fri passage) imens det i København er ulovligt og der kan udskrives p-afgift.



SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen