Forfatter Emne: GPS logger til bane og vej....  (Læst 5727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Batman

• Roadracer
GPS logger til bane og vej....
« Dato: Juni 12, 2009, 05:33:43 pm »
Synes lige jeg ville dele dette lille super stykke software med jer alle.....

RaceChrono hedder barnet og jeg fandt det på nettet igår aftes og det var så skyld i at jeg ikke kom i kassen før 01.18, men det er gratis og er testet i bilen idag.... Det spiller MAX  :respekt:

Det kan installeres på windows mobile 5 og 6 telefoner, samt Symbian som er det Nokia anvender. Jeg bruger en bluetooth GPS og har en Nokia E51, men det kan også virke med intern GPS hvis din tlf. har sådan en fætter....

Man kan vælge alverdens racerbaner som er predefineret og er opdelt i 3-4 mellemtider og så selvfølgelig ens omgangstid, alt bliver lageret i telefonen og der logges for hvert sekund, så opløsningen er helt i top.... Jeg loggede min tur hjem fra job idag og kan se når jeg laver et vognbaneskift, det er squ iorden.....

Det eneste jeg behøvede at gøre for at få det til at virke var at installere det og connecte til min GPS og vupti resten var selvforklarende.... Eneste problem jeg havde var når telefonen gik på pauseskærm så røg forbindelsen til min GPS og loggen stoppede.... Til det fandt jeg et lille stykke software som kan holde den tændt i op til 10 timer uden at gå på pauseskærm.... Og det resulterede så i at jeg kunne lave en uafbrudt log på vej fra Bagsværd til Ringsted uden probs....

De har så også et stykke software der kan integrere speedometer/omgangstider/position på banen/omd osv. osv. på en AVI-film ala dem man laver med et onboard kamera....

Prøv at kigge på det, man kan læse sig til en del på deres hjemmeside.....

God fornøjelse til dem der synes det er sjovt at se hvor man har kørt tur eller som synes det er sjovt at have alle data fra en banedag...

http://www.racechrono.com/
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: GPS logger til bane og vej....
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2009, 05:39:43 pm »
Enig, RaceChrono er  :thumbsup:

Hvis man er til den slags, http://www.tempes.com/ har også et andet performance test tool til Symbian, men det koster dog lidt for den fulde version...

Nokias eget SportsTracker er dog også fint til at logge en tur.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2009, 05:51:48 pm »
Enig, RaceChrono er  :thumbsup:

Hvis man er til den slags, http://www.tempes.com/ har også et andet performance test tool til Symbian, men det koster dog lidt for den fulde version...

Nokias eget SportsTracker er dog også fint til at logge en tur.
sports tracker har bare en dårlig opløsning.. :( den logger ikke positionen så tit..

jeg skal klart prøve race chrono, er ved at installere det nu :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2009, 06:10:21 pm »
ser ud til at race chrono anbefaler denne http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q818X-F.htm

kan opdatere 5 gange i sekundet.. ideelt hvis man ruge den til timing.

hmm.. tror egentlg bare det er min interne gps i telefonen der ikke er kvik nok, til at tracke en tur med høj opløsning

edit:  hovsa.. kom lige til at bestille en på Ebay.. (elsker gadgets)
« Senest Redigeret: Juni 12, 2009, 06:28:34 pm af Luske »

Batman

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2009, 09:38:00 pm »
ser ud til at race chrono anbefaler denne http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q818X-F.htm

hmm.. tror egentlg bare det er min interne gps i telefonen der ikke er kvik nok, til at tracke en tur med høj opløsning

Gadgets taler bare til en som blide lammestemmer fra en bar Malou !!!!!  :P

Jeg bruger en GPS fra Dell som fulgte med min navigation (TomTom) til min PDA, den logger 1 gang i sekundet.... Det synes jeg squ er fint, vær dog lige obs på at der skal være plads til at lagre data på dit SD-kort i telefonen.... Til reference kan jeg sige at jeg loggede turen i kø hjem fra job og det blev til 1 time 44 minutter 23 sekunder, det blev til 5019 rækker i Excel fordelt på 19 celler, fil størrelsen på telefonen nåede 2558 kB....

God fornøjelse.....

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2009, 11:11:06 am »

Jeg bruger en GPS fra Dell som fulgte med min navigation (TomTom) til min PDA, den logger 1 gang i sekundet.... Det synes jeg squ er fint, vær dog lige obs på at der skal være plads til at lagre data på dit SD-kort i telefonen.... Til reference kan jeg sige at jeg loggede turen i kø hjem fra job og det blev til 1 time 44 minutter 23 sekunder, det blev til 5019 rækker i Excel fordelt på 19 celler, fil størrelsen på telefonen nåede 2558 kB....

God fornøjelse.....

er telefonen , eller softwaren (race chrono), eller selve gps enheden der bestemmer hvor meget der logges  i sekundet ?

den gps enhed jeg har bestilt, kan opdatere 5 gange i sekundet.. men kommer det mon til sin ret ? (hvis nu det er telefonen, eller softwaren der kun gemmer data hver sekund ?? )

nogen ide om det ?

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juni 13, 2009, 11:29:20 am »
er telefonen , eller softwaren (race chrono), eller selve gps enheden der bestemmer hvor meget der logges  i sekundet ?

den gps enhed jeg har bestilt, kan opdatere 5 gange i sekundet.. men kommer det mon til sin ret ? (hvis nu det er telefonen, eller softwaren der kun gemmer data hver sekund ?? )

nogen ide om det ?

Det er GPS-enheden. Bemærk at nogle af 5 Hz enhederne lige kræver lidt opsætning før de sender stabilt med 5 Hz, i RaceChronos supportforum er der også lidt om det.

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2009, 12:06:57 pm »
Har lidt problemer med at få det installeret, nogen der kan hjælpe? Har følgende telefon:

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Batman

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Juni 13, 2009, 12:24:17 pm »

God fornøjelse.....

nogen ide om det ?

Det aner jeg ikke, har bare sat det op på tlf. og testet..... Jeg har ikke dyrket de små bogstaver endnu og er egentlig tilfreds med 1 log/s..... Er på vej ud om ½ time for at teste både loggeren og flycam på en lille tur rundt for at se om jeg kan sammensætte AVI og log i en lille film med hastighedsdata osv. på filmen.....

Lad endelig ordene flyde hvis du finder features som man bare ikke kan leve uden....

Ses

Batman

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Juni 13, 2009, 12:25:03 pm »
Har lidt problemer med at få det installeret, nogen der kan hjælpe? Har følgende telefon:

Minder minder minder, sådan en fætter har jeg også haft......  :thumbsup:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juni 13, 2009, 12:38:56 pm »

Det hjælper nok hvis du nulstiller den først. Sluk den, hiv antennen ud og tænd den mens du drejer skiven hen på '9'.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #11 Dato: Juni 13, 2009, 02:23:34 pm »
.... Er på vej ud om ½ time for at teste både loggeren og flycam på en lille tur rundt for at se om jeg kan sammensætte AVI og log i en lille film med hastighedsdata osv. på filmen.....

lyder sændende.. er meget interesseret i den rette procedure.. for jeg skal da helt klart logge næste gang jeg er på knutten samt optage video :-)

(har iøvrigt lige logget min tur ud til mine forældre, samt til to silvan butikker i min jagt på en græstrimmer til dem i gave  :D - ser fint ud i google earth - optaget med den interne gps i min telefon)
« Senest Redigeret: Juni 13, 2009, 02:25:41 pm af Luske »

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #12 Dato: Juni 14, 2009, 02:14:15 pm »
Det var måske værd at prøve  :D

Jeg har en Garmin Foretrex 201 som jeg ikke har kunnet få forbindelse til fra computeren. Nu er der ENDELIG hul igennem (efter et par års forsøg) og så finder jeg ud af at den var sat til 4 sekunders interval da jeg var på Knutstorp sidste år. I det mindste ser det nogenlunde konstant ud  :?

Jeg skal på Knutten igen på torsdag og har sat den til et interval på 1 sekund  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #13 Dato: Juni 15, 2009, 10:13:05 am »
Der blir sgu skåret nogle hjørner der :-)

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #14 Dato: Juni 15, 2009, 10:36:35 am »
Hvis nogen støder på en GPS datalogger som kan bruges som laptimer på banegeden så skriv gerne :)

Mødte nogle gutter på Sturup som begge havde sådan en hvor de kunne se bagefter hvor sent de bremsede, hvor meget de bremsede, sving hastighed, acceleraton osv.... Det kunne sgu være spas at kigge på.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.