Forfatter Emne: Den første prøvetur..  (Læst 7077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Den første prøvetur..
« Svar #15 Dato: Maj 25, 2009, 10:56:26 pm »

Du synes ikke det bliver for voldsomt med et helt bredt styr og ingen clipons? Har selv overvejet det, men tænkte på man måske ville komme til at se lidt fjollet ud med det på. Har du et billede du kan smide op?
http://www.hatetank.dk/fun/Chopper_03.jpg
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #16 Dato: Juni 03, 2009, 09:33:43 am »
Ok, tak for alle de gode svar :)
Må dog sige at jeg har kigget lidt videre på sådan en fazer.. og ved godt at det her ikke er et yamaha forum, men er der nogen der kan sige om dette virker som en god handel
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53826

Cyklen er godt nok lidt dyrere end hvad man kan få en SV til, men så er der også 98 hk at gøre godt med, om den er vildere en en SV skal jeg så ikke kunne sige har kun kørt en prøvetur på SV650 og den fazer med 78 hk (peppet til 90 hk).
Yeah buddy!!!

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: Juni 03, 2009, 04:17:34 pm »
nu har jeg godt nok en sv1000n og ikke en 650... men var ude at trille på en fazer fra 06 fuld standard udstry. og må da sige, at den var godt nok svag i optræk, jeg prøvede at fyre den max af, og synes ikke den ville ku opfylde mine vildeste drømme... men igen, jeg er nok osse en motor tosse der gerne vil ha lidt krydt i tønden før det blir sjovt. hvis jeg sgu vælge ville jeg helt sikkert ta sv650, osse ud fra at den har et ordentlig bundtræk i forhold til fazeren.

ville bare lige smide min mening om fazeren:-)
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #18 Dato: Juni 03, 2009, 05:32:44 pm »
nu har jeg godt nok en sv1000n og ikke en 650... men var ude at trille på en fazer fra 06 fuld standard udstry. og må da sige, at den var godt nok svag i optræk, jeg prøvede at fyre den max af, og synes ikke den ville ku opfylde mine vildeste drømme... men igen, jeg er nok osse en motor tosse der gerne vil ha lidt krydt i tønden før det blir sjovt. hvis jeg sgu vælge ville jeg helt sikkert ta sv650, osse ud fra at den har et ordentlig bundtræk i forhold til fazeren.

ville bare lige smide min mening om fazeren:-)

Rart med nogle meninger om fazeren også, jeg er dog også klar over at meningerne herinde vil hæle imod SV'eren, det er jo trods alt et SV forum :)
Jeg syntes bare at jeg kørestillingsmæssigt befandt mig godt på fazeren, og det har jo også lidt at sige. At jeg så også var imponeret over trækket og kræfterne på både fazeren og SV650 har nok noget at gøre med at jeg ikke har kørt motorcykel et par år og at den sidste var en gs500 :)

Men regner med at tage op og se og prøve den jeg linker til, så kan jeg i det mindste få bekræftet om jeg sidder rigtig godt på sådan en..
Yeah buddy!!!

SA

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Juni 03, 2009, 08:40:15 pm »
Jeg tror nu nok, at Fazeren er ligeså hurtig som et kilo-svin, når bare der kommer snoninger på. Men inden du vælger Yamaha'en, så prøv lige at tage en god tur, og hold konstant fart med (så vidt jeg husker...) ca 7.000 - 8.000 omdr. Da jeg prøvede sådan én, kildede det simpelthen så meget i bollerne, at det nærmest var umuligt at blive siddende i sædet! :shock:

(Tag SV'en, og vil du sidde oprejst, så nap en N-model)

Søren

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #20 Dato: Juni 03, 2009, 09:11:05 pm »
Min kæreste købte en FZ6S S2 for godt en måned siden og er meget glad for den. Hun har ikke brokket sig over vibrationer... Meen... Det eneste er at hendes hænder summer lidt når hun har kørt hurtigt, over 140, en time eller to. Jeg har endnu ikke prøvet den selv, så jeg ved ikke hvor frisk den er, men hun følger da nogenlunde med mig...

Der er enkelte S S2 maskiner tilbage. Jeg tror nok Fisker har en rød stående til 98000. S2'eren er i øvrigt født med 98 heste og ikke de 78 som den tidligere model har. Det skal dog siges at den tidligere model kan ændres til 98 heste uden de største problemer, men det kommer selvfølgelig til at koste en smule.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

SA

• Roadracer
« Svar #21 Dato: Juni 03, 2009, 09:15:11 pm »
Jeg har også kun prøvet den ene, så hvorvidt det er en generel skavank, kan jeg jo ikke udtale mig om. Men jeg ved at nogle tests også har påpeget vibrationer.

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #22 Dato: Juni 03, 2009, 09:26:08 pm »
SA: Det skal jeg sgu lige huske at ligge mærke til, det dur jo ikke hvis det er såen :)
Haugen: Jeg har hørt lidt om de styrvibrationer, har dog også hørt at det rimelig nemt kunne dæmpes, styrvægte eller sådan noget.. nogen der ved om det er rigtigt???
Yeah buddy!!!

Lucky13

• Plastikrocker
« Svar #23 Dato: Juni 03, 2009, 09:36:11 pm »
Pyrotek, er det LSL TourMatch du har? Jeg overvejer det nemlig selv til min 1000'er, men er bekymret for om 25mm er nok... rykker den kun clip-ons op eller også lidt tilbage? Synes det er svært at se på LSL's hjemmeside (hvis det er altså er dem du har fået på).

BLZ har LSL 25mm på hør om du ikke kan lurer lidt på den.
SVT K4 t=touring
Honda vfr 400 (nc30) fra 1991.
Lille 125 kina crosser med palde.
Kava zx6rr 03 banejern.
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=69694430250&ref=ts

Damage

• Gæst
« Svar #24 Dato: Juni 04, 2009, 08:16:05 am »
Jeg har selv haft en Fazer (´00, den gl model) og jeg var virkelig glad for den. Det er nok en af de bedste all round maskiner der er på markedet efter min mening, jeg kørte 40.000 km på den inden jeg skiftede den ud med kilo svinet. Den er bygget efter det koncept at den skal kunne lidt af det hele og med en gennemprøvet teknik og det har ikke ændret sig med de nyere modeller. Jeg har kørt til Sverige, Frankrig, Spanien og Italien på Fazeren og den brokkede sig ALDRIG!
Mht. om man skal købe en SV650 eller Fazer synes jeg er svært, de er jo meget forskellige især motoren. Jeg har også kørt på en SV650 og den hænger altså ikke med Fazeren hvis man drejer gassen på dem begge, holder du omdrejningerne oppe på Fazeren så er den altså hurtig.

Begge maskiner er rigtig gode men jeg hælder nok mest til Fazeren. Jeg synes der er lidt kvalitets forskel på Suzuki og Yamaha. Rust problemer (dårlig lakering), FI fejl, knastkæde som larmer havde jeg ikke på Yamaha´en.
« Senest Redigeret: Juni 04, 2009, 08:18:42 am af René T »

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #25 Dato: Juni 04, 2009, 08:29:29 am »
Pyrotek, er det LSL TourMatch du har? Jeg overvejer det nemlig selv til min 1000'er, men er bekymret for om 25mm er nok... rykker den kun clip-ons op eller også lidt tilbage? Synes det er svært at se på LSL's hjemmeside (hvis det er altså er dem du har fået på).

BLZ har LSL 25mm på hør om du ikke kan lurer lidt på den.
ligger godt nok i skuffen - men smid en pm hvis det er
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #26 Dato: Juni 05, 2009, 03:21:44 pm »
Citér
Hun har ikke brokket sig over vibrationer...
  :rolleyes:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #27 Dato: Juni 05, 2009, 03:28:09 pm »
Citér
Hun har ikke brokket sig over vibrationer...
  :rolleyes:
yeah! præcis mine tanker.
SV = verdens dyreste vibrator   :innocent: :whatever:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #28 Dato: Juni 05, 2009, 04:46:39 pm »
Well... jeg var ude og prøve den fz6 jeg linker til længere oppe. Altså jeg syntes den kørte pisse godt, muligvis fordi jeg ikke har ret meget mc erfaring og det er længe siden jeg har kørt sidst - men jeg syntes at den trak godt når den fik noget gas, jeg kom da op i fart hurtigt  :mrgreen:
Og igen kunne jeg konstatere at jeg bare sad skide godt på den, ingen akavet stilling, bare ren afslapning.
Lyden som var det største minus på den jeg prøvede ved forhandleren, var en hel anden med de akapovic potter på - det var ikke det sprøde tordenvejrsbulder som SV imponerer med, men nu sagde den da mere end min mors symaskine, det lyd ganske godt syntes jeg.
Jeg prøvede at holde den på de omdrejninger og hastighedere i nævner for at mærke virbationer, men jeg kunne ikke finde noget umiddelbart - det eneste var at der var lidt "resonans" når man triller ned i fart, men det havde jeg også på min GS500..
Alt i alt virker det som om at jeg føler mere og mere for sådan en fz6'er... er det helt i hegnet eller hvad? Ved godt at man skal vælge den man selv syntes er bedst, men går jeg helt galt i byen hvis jeg vælger den?

På forhånd tak  :wink:
Yeah buddy!!!

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #29 Dato: Juni 05, 2009, 05:15:21 pm »
Der er viskt kun en ting at sige til det... GO FOR IT, Bjørn! Du er vist allerede hooked :wink:
Pøj pøj med det :thumbsup:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl