Forfatter Emne: Den første prøvetur..  (Læst 7078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
Den første prøvetur..
« Dato: Maj 23, 2009, 04:00:31 pm »
Så var det dagen hvor jeg fik min første prøvetur på en SV650 - og hold da op hvor jeg blev overrasket da jeg satte mig på den, styret var jo helt nede ved asfalten.. Nå det er jo ikke sport for ingenting, tænding på og den lyd der kommer fra sådan et SVin er bare lækker!
Ud og trille, rigtig fin cykel med godt træk og et brøl samtidig, må sig at der ikke manglede motorkraft for mit vedkommende  :mrgreen:

Problemet er/var.... Forhandleren smed mig en tur ud på en fazer 600 imens vi gik og ventede på at prøvepladerne kom tilbage- og kørestilling og komfort på den var altså bare wauw for mig. Er det mon noget som ændrer sig når man kommer til at køre rundt på dem mere og mere?  Altså skal man bare lige vænne sig til SVinet?
Den fz var kildet lidt så den havde 90hk - jeg følte ikke at den manglede motorkraft ift. SV650. Den "huggede" bare ikke sådan når man trillede stille rundt i 1 - 2. gear (Jaja jeg har ikke kørt i 2 år så skulle jo liiige have det i kroppen igen  :oops:).

Spørgsmålet er: Er der andre der også har prøvet de 2 cykler som har nogle erfaringer de vil dele ud af??? Siddestillingerne er jo komplet modsatte er jeg klar over - jeg var bare overbevist om at morfarstilling ikke var mig - måske jeg tog fejl....  :|
Yeah buddy!!!

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
Re: Den første prøvetur..
« Svar #1 Dato: Maj 23, 2009, 04:08:28 pm »
Jeg kan se at der er flere variationer af fazer, det er den model hvor udstøninger er lagt op under sædet..
Yeah buddy!!!

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2009, 06:04:20 pm »
Så var det dagen hvor jeg fik min første prøvetur på en SV650 - og hold da op hvor jeg blev overrasket da jeg satte mig på den, styret var jo helt nede ved asfalten.. Nå det er jo ikke sport for ingenting, tænding på og den lyd der kommer fra sådan et SVin er bare lækker!
Ud og trille, rigtig fin cykel med godt træk og et brøl samtidig, må sig at der ikke manglede motorkraft for mit vedkommende  :mrgreen:

Problemet er/var.... Forhandleren smed mig en tur ud på en fazer 600 imens vi gik og ventede på at prøvepladerne kom tilbage- og kørestilling og komfort på den var altså bare wauw for mig. Er det mon noget som ændrer sig når man kommer til at køre rundt på dem mere og mere?  Altså skal man bare lige vænne sig til SVinet?
Den fz var kildet lidt så den havde 90hk - jeg følte ikke at den manglede motorkraft ift. SV650. Den "huggede" bare ikke sådan når man trillede stille rundt i 1 - 2. gear (Jaja jeg har ikke kørt i 2 år så skulle jo liiige have det i kroppen igen  :oops:).

Spørgsmålet er: Er der andre der også har prøvet de 2 cykler som har nogle erfaringer de vil dele ud af??? Siddestillingerne er jo komplet modsatte er jeg klar over - jeg var bare overbevist om at morfarstilling ikke var mig - måske jeg tog fejl....  :|

Var det en N eller S model af svinet du prøvede?

N-modellen er også mere oprejst som på Fazeren...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2009, 06:16:25 pm »
At den "hugger" er bare V2 motoren. Det er for at man ikke skal falde i søvn bag roret  :mrgreen:

Men du skal tage den du syntes passer bedst til dig! Hvis begge har de HK du leder efter. Så er det vel komforten du skal se på. Hvad for en du sidder bedst på...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #4 Dato: Maj 23, 2009, 09:34:08 pm »
Gertsen. Det var S modellen af SVinet, men jeg vil jo have fuldkåbe på min evt motorcykel...
Yeah buddy!!!

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2009, 03:30:02 pm »
Hej Bjørn. Jeg havde engang en SV650S, men som dig var jeg ikke helt tilfreds med kørestillingen. Den er også alt for fremadlænet for min smag, så jeg skiftede mc efter blot et år.
Senere har jeg så fundet ud af, at LSL laver et såkaldt superbike kit, hvor man ganske enkelt skifter øverste gaffelbro og styret, så man i.s.f. clip on styr, nu har et alm. "rør" styr. På den måde kan man bevare det sportslige udseende samtidig med at man får en mere oprejst og behagelig kørestilling.
Havde jeg vidst dengang hvad jeg ved nu, så tror jeg stadig jeg havde haft min SV650, for det er simpelthen en fantastisk motorcykel.
Gad vide om man ikke også kan skifte den øverste gaffelbro fra en SV650 til en SV650S?
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Maj 24, 2009, 03:48:47 pm »
Jeg havde en gang en GS500 - der er kørestillingen også meget lig den på en FZ'er. Nu ved jeg ikke om du kører mest i byen eller længere ture - men jeg blev i hvert fald glad for siddestillingen på SV'eren fordi at jeg kører mange motorvejsture. Især efter at kåbeglasset blev skiftet til et Double-Bubble så der kom mere læ.

I forhold til ZX10'eren så er SV'eren slet ikke så slem igen. GS'eren var dog pisse irriterende på motorvej fordi at albuerne flagrede ud til siderne i det styret stod så højt.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2009, 07:47:43 pm »
Jeg har skiftet clip on's ud med nogle som er 25 mm. højere. Ja det lyder måske ikke af meget men det gør en kæmpe forskel. Nu er den lige som jeg vil have den. Er det ikke nok er der selvfølgelig muligheden med et superbike kit så man får alm. styr på.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=gallery;sa=view;id=1585
Chek billedet i mit album så kan du vudere hvor meget højere det er i forhold til standard.
« Senest Redigeret: Maj 24, 2009, 07:50:03 pm af Pyrotek »
Gul SV 650S K5

Dakota

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 24, 2009, 08:59:55 pm »
Pyrotek, er det LSL TourMatch du har? Jeg overvejer det nemlig selv til min 1000'er, men er bekymret for om 25mm er nok... rykker den kun clip-ons op eller også lidt tilbage? Synes det er svært at se på LSL's hjemmeside (hvis det er altså er dem du har fået på).

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
« Svar #9 Dato: Maj 24, 2009, 09:45:21 pm »
Jeg er også ved at være lidt træt af min SV650S K2 fordi jeg sidder meget fremoverbøjet  selv om jeg kun er 172 cm. Er der nogen der lige har linket til de clip on, der er 25mm højere.

Jeg har i øvrigt også overvejet en Fazer. Motoren spinner bare så lækkert.

Per F
M.v.h. Per F

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #10 Dato: Maj 24, 2009, 10:00:13 pm »
er glad for min 650s. er dog lidt hård ved hænderne på lange ture. der hjælper dog på det hvis farten er over 140 så vinden løfter lidt  :angel:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Maj 24, 2009, 10:04:07 pm »
min 1000s er clipon hævet ca 46 mm dette er standard.ved ikke om det er det samme for 650 s . Gilles har nogle clipon vario så det kan hæves mere.
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Dakota

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Maj 25, 2009, 12:45:23 am »
Er der nogen der lige har linket til de clip on, der er 25mm højere.
http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/index.php

Vælg "Stummel" i menuen øverst og så SV'eren i modeloversigten. Det der hedder Tour-Match er jeg ret sikker på hæver med 25mm.

Mht. Gilles så er det dem her, antager jeg?
http://www.gillestooling.com/produkt_dateien/presentation_engl/LU_A100_BX_presentation_engl.pdf
« Senest Redigeret: Maj 25, 2009, 12:48:35 am af Dakota »

ALsv1000S

• Søndagskører
  • **
« Svar #13 Dato: Maj 25, 2009, 07:32:41 pm »
Jeg har lige monteret et LSL suberbike kit på min sv1000s.
Efter de første 250 km er jeg godt tilfreds med ombygningen.

Den væsentligste forskel at positionen bliver mere oprejst, samt at styret bliver en hel del bredere end med clipons.

André

Dakota

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: Maj 25, 2009, 10:31:41 pm »
Jeg har lige monteret et LSL suberbike kit på min sv1000s.
Efter de første 250 km er jeg godt tilfreds med ombygningen.

Den væsentligste forskel at positionen bliver mere oprejst, samt at styret bliver en hel del bredere end med clipons.

Du synes ikke det bliver for voldsomt med et helt bredt styr og ingen clipons? Har selv overvejet det, men tænkte på man måske ville komme til at se lidt fjollet ud med det på. Har du et billede du kan smide op?