Forfatter Emne: Ridse i original udstødning... :-(  (Læst 2993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tinus

• Søndagskører
  • **
Ridse i original udstødning... :-(
« Dato: Maj 15, 2009, 05:04:35 pm »
En af konens lede blomsterkummer sprang ud foran mig i indkørslen, så jeg fik en ridse på min ene udstødning. Kan det pudses væk på nogen måde?  :huh:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ridse i original udstødning... :-(
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2009, 05:29:33 pm »
En af konens lede blomsterkummer sprang ud foran mig i indkørslen, så jeg fik en ridse på min ene udstødning. Kan det pudses væk på nogen måde?  :huh:

Jeg har pudset ridser af en rustfri ståludstødning med Autosol... Ved ikke om det også vil virke på en originalpotte?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2009, 06:44:05 pm »
Der er kun en ting at gøre og det er at forklare hende at du bliver nødt til at have åbne potter på i carbon el lign. grib chancen mens den er der  :D

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2009, 07:14:28 pm »
Er den dyb?? har aldrig brugt orginal udstødninger,, men er de ikk i samme lark som fælge og forgafler? så kunne du jo købe noget fælgespray og bruge en vat pind eller lig til at male ved ridsen, og så polere det efterfølgene... hvis det altså er den farve som jeg nu mener det er... men kommer jo an på hvor stor skaden er... ved at man kan få de dele som bliver slidt af støvler osv. til at se helt nye ud ved lige at gi dem en omgang fælgespray og lak.
Dennis

poulviking

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2009, 11:01:25 pm »
klistermaerke :)

larsv

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2009, 10:45:16 am »
Hej Tinus.

For mig var de nogle kantsten, som havde 'flyttet' sig, men med samme nedslående resultat, dybe ridser i udstødningen.

Har forsøgt mig med både Autosol Chrome Glans og Turtle Wax Silver, men må konstatere at de dybeste ridser er der ikke noget at gøre ved :-(

Med alle de, der har udskiftet den originale udstødning, med noget mere buldrende, var der måske en der ville sælge den gamle.

Jeg vil da gerne købe en til en SV650 K5 ;-)

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #6 Dato: Maj 16, 2009, 11:43:31 am »
Hej Tinus.

For mig var de nogle kantsten, som havde 'flyttet' sig, men med samme nedslående resultat, dybe ridser i udstødningen.

Har forsøgt mig med både Autosol Chrome Glans og Turtle Wax Silver, men må konstatere at de dybeste ridser er der ikke noget at gøre ved :-(

Med alle de, der har udskiftet den originale udstødning, med noget mere buldrende, var der måske en der ville sælge den gamle.

Jeg vil da gerne købe en til en SV650 K5 ;-)

Prøv at fang Ulvehaar herinde, han købte min SV og der var en helt ny komplet org. udstødning med, jeg ved ikke om han solgte den med da han solgte cyklen, så prøv og ham ad hvis det er.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Tinus

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Maj 16, 2009, 08:31:57 pm »
Hmm... Kunne være lækkert med et par nye potter, men jeg gider ikke trække cyklen de første 2 kilometer, da jeg tit kører om morgenen før ungerne er vågne...  :D

Larsv: Kunne Autosol tage de små ridser???

larsv

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: Maj 18, 2009, 05:23:37 pm »
Ja de helt små ridser kan fjernes, og hvad der ellers er brændt fast.

En gang Autosol og rigtig meget knofedt, så kan resultatet blive flot.

;-)

Hillerup

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Juni 01, 2009, 09:32:35 pm »
Hvis autosol ikke hjælper, kan du prøve en gang ståluld og petrolium.