Forfatter Emne: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.  (Læst 4996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hazard

  • Gæst
Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Dato: Maj 14, 2009, 10:04:23 pm »
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2009, 10:23:27 pm »
Cyklen overlever uden problemer selvom du ikke har en powercommander på den...

Ellers var min sgu stået af for MANGE kilometer siden.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2009, 07:41:01 am »
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper

Jeg ville lægge de 300,- det koster for at få den målt på rullefelt, ud fra resultatet ville jeg vurdere om der skal gøres noget ved den. Min SV1000Sk6 kørte for magert selv om jeg kun skiftede potter.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2009, 08:29:26 am »
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper

Jeg ville lægge de 300,- det koster for at få den målt på rullefelt, ud fra resultatet ville jeg vurdere om der skal gøres noget ved den. Min SV1000Sk6 kørte for magert selv om jeg kun skiftede potter.

Jeg er helt enig  :thumbsup:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2009, 08:37:09 am »
Jeg har selv åbne potter og k&n filter på min sv650'er, mappet i PC'en er et "standart" til nogle andre åbne potter og sportsfilter. Synes selv min motorgang virker jævn, men vil som de andre anbefaler også have den på rullefelt og tjekket  :)

Mht. kædesmøringssystem, så har jeg kun set uheldige installationer  :thumbsdown: Ingen jævn dosering, men mere ON/OFF  :? Men skal ikke kunne sige om der findes systemer af bedre kvalitet :D

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2009, 02:00:55 pm »
Jeg har selv åbne potter og k&n filter på min sv650'er, mappet i PC'en er et "standart" til nogle andre åbne potter og sportsfilter. Synes selv min motorgang virker jævn, men vil som de andre anbefaler også have den på rullefelt og tjekket  :)

Mht. kædesmøringssystem, så har jeg kun set uheldige installationer  :thumbsdown: Ingen jævn dosering, men mere ON/OFF  :? Men skal ikke kunne sige om der findes systemer af bedre kvalitet :D

Nu er der tale om en 1000'er og ikke en 650'er.

En PC på 650'eren er måske også lidt "overkill" om man vil. Eller nok nærmere en smag sag.
1: Motorgangen på de små er meget bedre (læs: ikke nær så grov) som på de store 1000'er. Og derfor ikke "nødvendig"
2: Du henter ikke nær så meget ved en PC på 650'eren som på en 1000'er (rent hk/mn). Hvis man da henter noget?

Ingen kritik til dig Smith ;)

Men som de andre skriver. Så er en måling på et rullefelt altid en god idé :)

Og hvad angår kædesmøring. Så er jeg til "den gamle skole"... Gør det selv... Intet automatik her tak  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Maj 15, 2009, 02:02:55 pm af Rasmus S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2009, 06:11:15 pm »
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2009, 08:10:14 pm »
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?

Det ka' man også kun hvis "rulle-manden" propper en slange i rumpen på geden...   :hand:

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2009, 08:49:08 pm »
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2009, 10:04:19 pm »
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2009, 11:34:03 pm »
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2009, 11:40:54 pm »
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.
Uhm, så det er ikke kun i soveværelset det sker?  :lmao:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #12 Dato: Maj 16, 2009, 12:26:36 am »
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?
Nu er jeg rookie på det område, men det er vel bare muligt at se om motorgangen er jævn op igennem registret? Hvis ikke kan blandingen vel enten være fed eller mager, uanset hvad må den til den rigtige doktormand så ;)

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #13 Dato: Maj 17, 2009, 01:40:57 pm »
nu har jeg osse lige fået nye potter på svinet, uden nogen form for KNfilter eller PC...
så som sajmon siger, den dør ikke af at ikke blive rullet ind??
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
« Svar #14 Dato: Maj 18, 2009, 08:02:41 am »
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.

Nej nu er i sku lidt gal på den............. Dette er lavet hos Mr. Dyno det er til målinger
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander