Forfatter Emne: Prøvetur ved forhandler  (Læst 4287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
Prøvetur ved forhandler
« Dato: Maj 13, 2009, 07:29:35 pm »
Hejsa

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvis i nu har tænkt jer at prøve en mc, egentlig bare for at se om det er noget, kører i så bare ud til forhandleren og spørger om en prøvetur, altså forhandleren får jo ikke ret meget ud af det..

Jeg vil jo gerne prøve en SV - selvom jeg regner med at jeg kan li at køre på den :) - men jeg vil ikke købe en ny og det er jo heller ikke sikkert de har en brugt til at stå. Og så ved jeg ikke om de måske ville stille sig uforstående hvis jeg bare vil trille en tur på en af deres cykler? :)

Mvh Bjørn
Yeah buddy!!!

pingo

• Sandt SVin
Re: Prøvetur ved forhandler
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2009, 07:33:07 pm »
Jeg prøver ikke en cykel, bare for at prøve den, med mindre jeg ligefrem bliver tilbudt det.. Men man skal stadig huske, at det er dig der står med pengene og overvejer at købe en MC, og du skal naturligvis have den du bedst kan lide. Så hvis du ser dig lun på en SV, så spørg om du må prøve den. Du er jo en potentiel køber :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2009, 07:58:38 pm »
Husker da jeg ville købe en GSX-R600 - kørte op til Allans MC og spurgte om jeg kunne få en tur.

"Nej, men du er velkommen til at sætte dig op på den, smide 150K og så kan vi levere den i næste ugen uden at du har prøvet den - i øvrigt gider vi ikke købe din SV'er"
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2009, 08:00:55 pm »
Husker da jeg ville købe en GSX-R600 - kørte op til Allans MC og spurgte om jeg kunne få en tur.

"Nej, men du er velkommen til at sætte dig op på den, smide 150K og så kan vi levere den i næste ugen uden at du har prøvet den - i øvrigt gider vi ikke købe din SV'er"

Er det seriøst den bahandling du fik? Jeg var bare skredet på stedet så!
Yeah buddy!!!

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2009, 08:12:08 pm »

Er det seriøst den bahandling du fik? Jeg var bare skredet på stedet så!
Fik den samme hos brdr Jensen i Horsens: " Du skal være 99,9% sikker på at du køber den, ellers vil jeg ikke tage den ud for dig". Jeg har ikke sat mine ben der siden.....
(har dog hørt om andre der har fået god behandling dernede, ret skal være ret)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2009, 08:34:08 pm »
Ej hvad er det for noget, hvis forhandleren er en ordentlig sælger, så sælger han vel en cykel??.. men fair nok, der er da heller ikke meget ved at servicere en der kun er ude efter en prøvetur - også derfor jeg spørger lidt ind til emnet :)
Yeah buddy!!!

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2009, 09:00:00 pm »
Sidste år var jeg lidt lun på en gsxr750.
Enghave stillede en brugt til rådighed for en prøvetur. Jeg mødte som aftalt en lørdag kl 10 og regnede med at jeg jeg kunne køre en tur på en halv times tid. Jeg blev sendt på prøvetur med følgende ord:
"Vi er her til ½ time efter lukketid. Vær tilbage deromkring. Det er ok at cyklen kommer smadret retur på en ladvogn - bare der ikke er sket dig noget. God tur".
Det blev en kanon formiddag i nordsjælland i selskab med Langemand på Enghaves fine gixer.
Selv om jeg var tæt på at slå til resulterede turen ikke i et køb. Enghave bliver helt klart husket for deres indstilling, også hvis jeg en dag skal handle fabriksny suzuki
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Maj 13, 2009, 09:01:57 pm »
Enghave stillede en brugt til rådighed for en prøvetur. Jeg mødte som aftalt en lørdag kl 10 og regnede med at jeg jeg kunne køre en tur på en halv times tid. Jeg blev sendt på prøvetur med følgende ord:
"Vi er her til ½ time efter lukketid. Vær tilbage deromkring. Det er ok at cyklen kommer smadret retur på en ladvogn - bare der ikke er sket dig noget. God tur".
Det blev en kanon formiddag i nordsjælland i selskab med Langemand på Enghaves fine gixer.
Selv om jeg var tæt på at slå til resulterede turen ikke i et køb. Enghave bliver helt klart husket for deres indstilling, også hvis jeg en dag skal handle fabriksny suzuki
:respekt:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2009, 09:07:52 pm »

Det er satme god behandling, sådan noget der er ikke noget man glemmer - du kunne jo ligesågodt ske at anbefale en masse potentielle købere til Enghave i fremtiden :)
Yeah buddy!!!

pingo

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Maj 13, 2009, 10:28:52 pm »

Det er satme god behandling, sådan noget der er ikke noget man glemmer - du kunne jo ligesågodt ske at anbefale en masse potentielle købere til Enghave i fremtiden :)

Det gør han jo allerede bare ved at fortælle historien  :thumbsup:

Som sagt, hvis de er nogle idioter, så bare fortæl dem at det da er en mærkelig holdning at have til kunder.. Og så gå, for de har jo allerede kvajet sig :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Syess

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Maj 13, 2009, 10:29:31 pm »
JA Enghave er = WIN

Var der inde med en ven, og se på ny (brugt) mc til ham. efter 15min havde han fundet den model han var på udkik efter, hvorefter der kommer en ansat over, hvorefter at vi siger at vi bare kikker men nej nej vi blev sku tvunget på en prøvetur på en times tid selv om vi havde sagt at vi ikke skulle have noget i dag, da den gamle lige skulle sælges først.

Sådan noget husker man... :P

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #11 Dato: Maj 13, 2009, 11:30:49 pm »
Jeg har aldrig fået nej hos Enghave... Kan varmt anbefale dem!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #12 Dato: Maj 13, 2009, 11:54:18 pm »
Enghave, Fisker og STEVEN'S MC SHOP  :respekt:
alle steder jeg uden probs har kunne prøvekøre div. cykler... og alle 3 et af de steder jeg køber min nye bike hvis den skal være fabriksny...

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #13 Dato: Maj 14, 2009, 12:12:47 am »
Mig og mine kammerater har også KUN fået gode oplevelser mht Enghaves salgsafdeling. Johan og Robert er altid indstillet på at sælge en cykel, også selvom den skal på vejen inden  :mrgreen: Og nå ja man kan jo snuppe en gratis kaffe / kakao mens man venter på de trækker den ud..   :respekt:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Bjørn M

• Søndagskører
  • **
  • Yeah buddy!!!
« Svar #14 Dato: Maj 14, 2009, 07:44:46 am »
For fanden, man skulle sgu bo på sjælland!!!
Må en tur til Randers i weekenden og se om de er ligeså flinke :)
Yeah buddy!!!