Forfatter Emne: koso rx2  (Læst 9730 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
koso rx2
« Dato: Maj 07, 2009, 02:33:21 pm »
hey
jeg går lidt med en ide om at sætte Koso RX2 speedometer på svinet. nogen der har erfaringer med det?? skal man pille meget med det omkring fartmåling ovs??
vil ikke bruge en masse tid på det, hvis det viser sig at være det rene humbuk at montere:-)
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: koso rx2
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2009, 08:48:45 pm »
er der ikke nogen der kender til det manden spørger om ?
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: koso rx2
« Svar #2 Dato: Maj 12, 2009, 08:33:49 am »
er med på en lytter, vil også gerne have murerspanden foran skiftet.

Nægter dog at påmontere noget med ledninger ned til hjulet, og små magneter. Det må være muligt at udnytte de elektriske impulser der er i stikket i forvejen.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: koso rx2
« Svar #3 Dato: Maj 12, 2009, 09:55:07 am »
Jeg har ikke haft noget koso i hånden men synes det ser alt for billigt ud. Flere der har prøvet det siger at det virker for tvivlsomt. Hvorfor ikke lægge de ekstra slanter og få noget der både ser fedt ud og bare virker.

Se eventuelt denne tråd : http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=11499.0

Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: koso rx2
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2009, 10:11:00 am »
Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm
Stadig altsammen bare forvoksede cykel-putere(magnet i hjulet, mål omkreds...osv).....så kan man lissogodt købe en Cat-eye til 49 kroner hos cykelsmeden. (eneste forskel er omdrejningstæller, og de fleste kan nok høre ca hvor hurtigt den snurrer  :?)

Find nu noget der er "click/replace" drenge......
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: koso rx2
« Svar #5 Dato: Maj 12, 2009, 10:16:16 am »
Det findes vist ikke :) Da der er forskellige stik på stort set samtlige cykler.

Tror translogic ville være kede af at du kalder deres for en cykelcomputer ;)
Den kan alt - og så lidt mere.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: koso rx2
« Svar #6 Dato: Maj 12, 2009, 10:29:38 am »
Jeg har siddet med et KOSO i hånden... For det første er det overraskende lille! Odometeret har en diamater på omkring 8 cm. Det føles meget plasticagtigt og jeg har set en del have problemer med det på diverse internetfora. Jeg ville også bruge lidt flere slanter på eks. Vapor eller TransLogic...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: koso rx2
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2009, 12:47:10 pm »
Det findes vist ikke :) Da der er forskellige stik på stort set samtlige cykler.

Tror translogic ville være kede af at du kalder deres for en cykelcomputer ;)
Den kan alt - og så lidt mere.

haha ja sikkert, jeg forstå bare ikke at der ikke laves "omformerstik" til forskellige cykler. Der findes jo allerede en speedometer-impuls i stikket, så udnyt den da, i stedet for dobbeltarbejde.

Jeg tror jeg ender med at sætte en komplet maske og instrument på fra en CB1000R, og få en elektronik-nørd til at binde det sammen.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: koso rx2
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2009, 02:54:31 pm »
Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm
Stadig altsammen bare forvoksede cykel-putere(magnet i hjulet, mål omkreds...osv).....så kan man lissogodt købe en Cat-eye til 49 kroner hos cykelsmeden. (eneste forskel er omdrejningstæller, og de fleste kan nok høre ca hvor hurtigt den snurrer  :?)

Find nu noget der er "click/replace" drenge......

Man kan montere Translogic´en til den originale aftaster på afgangsakslen. (man skal dog lodde 3 ledninger.)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: koso rx2
« Svar #9 Dato: Maj 12, 2009, 04:19:36 pm »
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: koso rx2
« Svar #10 Dato: Maj 12, 2009, 04:34:15 pm »
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.

Det er alt for optimistisk at tro du finder det, samtidigt med at instrumentet er som du vil have det...  :kiss:
Når nu ledninger er så simple at fikse, er der ingen grund til at fabrikanten skal bruge tid på at lave alverdens adapterstik - og derved gøre produktet dyrere.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: koso rx2
« Svar #11 Dato: Maj 12, 2009, 06:03:37 pm »
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.

Det er alt for optimistisk at tro du finder det, samtidigt med at instrumentet er som du vil have det...  :kiss:
Når nu ledninger er så simple at fikse, er der ingen grund til at fabrikanten skal bruge tid på at lave alverdens adapterstik - og derved gøre produktet dyrere.
Det med stikket er heller ikke problemet. Men det ville være dumt at koble noget ind, som er beregnet til 5V, og så futte ex 12V af i det. Eller antallet af impulser, for en given hastighed, så man er sikker på at den virkelig kører 450, når den viser det  :innocent:.

Der kunne de godt udvikle en model-specifik mellem-boks. Så kan man jo selv vælge, om man ofre lidt ekstra, eller tage cykel computer versionen.

Boksen kan man også selv få lavet, det kræver dog stadig at der er en indgang der kan tage imod pulserne, og ikke bare et reed-relæ der klikker ved en en induktiv ændring på vej forbi en magnet.  :brok:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: koso rx2
« Svar #12 Dato: Maj 12, 2009, 10:16:38 pm »
Jeg har jo så sat et translogic og kan kun anbefale det.... Det spiller max og er nemt at sætte op... Forsynes med 12V og så er der et fint lille diagram med så det er muligt at montere alt ind uden probs, men som Jannik skriver skal der lidt lodde arbejde til, men hvad faen hvis det er det eneste og så få et produkt som er lækkert forarbejdet og virker HELE tiden.....

Omdrejninger aftastes på 1 stk ledning og fungerer sådan at for hver gang man trykker på knappen så halveres omd. i setup mode, starter ved ~5000 omd, så 2500 omd, så ~1250 omd osv osv.....

Derudover så smager den på forsyningsledningen og viser i display hvad din aktuelle ladespænding er og når cyklen står med spænding på så viser der batteriets aktuelle spænding.

Der er gearindikator, speedohealer, olietryk, laptimer, tankmåler, blinkindikator, shiftlight som ABSOLUT kan ses osv. osv. osv. alt sammen i et instrument som er let læselig selv i direkte solskin.....

Fra mig skal det have ******** for det absolut lækreste jeg har købt til min MC.....
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: koso rx2
« Svar #13 Dato: Maj 13, 2009, 02:06:35 am »
Jeg har jo så sat et translogic og kan kun anbefale det.... Det spiller max og er nemt at sætte op... Forsynes med 12V og så er der et fint lille diagram med så det er muligt at montere alt ind uden probs, men som Jannik skriver skal der lidt lodde arbejde til, men hvad faen hvis det er det eneste og så få et produkt som er lækkert forarbejdet og virker HELE tiden.....

Omdrejninger aftastes på 1 stk ledning og fungerer sådan at for hver gang man trykker på knappen så halveres omd. i setup mode, starter ved ~5000 omd, så 2500 omd, så ~1250 omd osv osv.....

Derudover så smager den på forsyningsledningen og viser i display hvad din aktuelle ladespænding er og når cyklen står med spænding på så viser der batteriets aktuelle spænding.

Der er gearindikator, speedohealer, olietryk, laptimer, tankmåler, blinkindikator, shiftlight som ABSOLUT kan ses osv. osv. osv. alt sammen i et instrument som er let læselig selv i direkte solskin.....

Fra mig skal det have ******** for det absolut lækreste jeg har købt til min MC.....

Nu må du flashe nogle billeder, jeg blev helt lun på det, da jeg læste :)

sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: koso rx2
« Svar #14 Dato: Maj 13, 2009, 06:41:57 pm »
sajmon: sagde kun at det ku lækkert hvis det var lavet sådan, da det jo letter mit arbejde som motorcykelist:-) osse da jeg ikke lige ligger inde med et lodde apperat, eller i det hele taget kan finde ud af at lodde:-P

batman: det lyder ikke helt ringe, godt være man sgu kigge på det en gang til. har du et par billeder med det monteret på din cykel?
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D