Forfatter Emne: Pakning i forgaffel skal skiftes - Værktøj?  (Læst 2111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klaushh

• Wannabe
Pakning i forgaffel skal skiftes - Værktøj?
« Dato: April 21, 2009, 12:20:07 pm »
Hej folkens
Jeg er igang med at forberede et skift af pakning og olie i forgaflerne på min Sv650 fra 99. Jeg har ikke prøvet det før, så efter konsultation med manualen er jeg lidt i tvivl omkring et bestemt stykke værktøj den omtaler. D
en omtaler et specialværktøj der skal bruges når "bundskruen" skal tages ud af den nederste del af forgaflen - Det skal bruges til at holde igen fra den anden side, altså inde i forgaflen. Den ligner mest et langt stykke stål med en form for skrue lignende ende - I bogen kalder de det en "T-handle"
Mit spørgsmål går derfor på om jeg kan klare udskiftningen uden brug af dette værktøj, eller om det er essentielt?

Jeg kan jo i selvsamme forbindelse spørge om der er nogen i aalborg området der har tid og lyst til at hjælpe :P ? Hehe..
Håber på svar hurtigst muligt :)

Mvh. Klaus

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Pakning i forgaffel skal skiftes - Værktøj?
« Svar #1 Dato: April 21, 2009, 01:09:44 pm »
Du kan klare dig uden, hvis du har en luftnøgle og en bit der kan nå op til bolten i bunden af gaflen...

lad gaflen forblive "samlet" således at fjederen stadig er under pres. den vil nemlig holde lidt igen på det hele.. så med en luftnøgle og den korrekte unbraco bit (kan være svært at finde en der kan nå derop) løsner du bolten..  ved brug af luftnøgle behøver man nemlig ikke at holde igen indefra med noget...

og proceduren gøres omvendt når du skal have bolten sat fast igen, når du vil samle gaflen.. (derefter åbner du gaflen igen i toppe og hælde olie på)

Knegt

• Søndagskører
  • **
Re: Pakning i forgaffel skal skiftes - Værktøj?
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2009, 11:31:23 pm »
Hvis du finder en i området som kan vise dig det, kommer jeg også gerne og kikker....
Jeg kunne godt bruge noget viden om at pille lidt ved en Sv'er....

-Er også fra Aalborg