Forfatter Emne: Dæk? Michelin Pilot Race  (Læst 2649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lucky13

• Plastikrocker
Dæk? Michelin Pilot Race
« Dato: April 17, 2009, 11:35:55 am »

Nogle der har erfaringer med det dæk?
Kan man godt bruge det til gade dæk?
SVT K4 t=touring
Honda vfr 400 (nc30) fra 1991.
Lille 125 kina crosser med palde.
Kava zx6rr 03 banejern.
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=69694430250&ref=ts

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Dæk? Michelin Pilot Race
« Svar #1 Dato: April 17, 2009, 12:42:45 pm »
Det er lovligt, men husk på at jo mere race præget jo længere er det om at blive varmt, samt at du ikke kan holde temperaturen når der ikke er så mange sving som på banen. = dårligt greb.  :rolleyes:

Du kan til nød bruge dem i midtsommer men jeg vil ikke anbefale at køre på dem i yder sæsonen.  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: April 18, 2009, 12:46:53 am »
Jeg forestiller mig det er fordi du kan købe brugte race dæk?

Jeg får et sæt for 500 kroner, men det er jeg færdig med...

Katastrofalt ringe i fugtigt eller vådt vejr, og man skal køre som en hjernedød idiot for at de holdes oppe i temperatur. Alle andre tidspunkter glider de bare uden at advare dig...

Man kan altså få PÆNT billige dæk på nettet stadig. Så sent som iaftes bestilte jeg 2 bag- og et fordæk Pirelli Diablo Strada for lige under 220 euro med fragt...

www.busters-accessories.co.uk
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: April 21, 2009, 02:38:23 am »

Man kan altså få PÆNT billige dæk på nettet stadig. Så sent som iaftes bestilte jeg 2 bag- og et fordæk Pirelli Diablo Strada for lige under 220 euro med fragt...

www.busters-accessories.co.uk

Et fornuftigt valg, jeg kører også med Pirelli Diablo.. Om det er Strada kan jeg ikke huske, men det vil jeg nu tro.. Se evt. http://fpn.dk/motor/mc/article1331180.ece og andre fpn-artikler, de skriver en del om dæk
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: April 21, 2009, 09:32:53 am »
Jeg kan heller ikke anbefale at køre på race dæk..  lige pt har jeg et sæt metzeler racetec på.. og de er levende, fordi de aldrig kommer op i deres rette arbejdstemperatur.

Sætter snart mine pilot power på som jeg har liggende.. så er man heller ikke fucked, hvis vejen er våd.

Blinklys

• Gæst
« Svar #5 Dato: April 25, 2009, 11:26:42 am »
Udover at det med arbejdstemperaturen, mener jeg også at være blevet fortalt at race-dæk bliver meget hurtigt slidt ned når de bruges til gadekørsel. Hver gang dækket stopper fordamper noget af det - dette gælder alle dæk, men modsat gadedæk der er bygget til mange af disse start-stop-cykluser, så er race-dæk skabt til mere eller mindre at køre hele tiden. Race-dækkene vil hurtigt blive slidt ned af vigepligt og røde lys - også selv der ser ud til at være masser af mønster tilbage på dem...

Ingen ekspert i dæk-videnskab, så jeg ved ikke om jeg husker det 100% korrekt :) Anyway så er konklusionen den samme: Race-dæk til gade = dårlig idé!

Batman

• Roadracer
« Svar #6 Dato: April 25, 2009, 12:02:40 pm »
Jeg vil sige at bare det at du er i tvivl om sikkerheden er nok til at vælge et andet sæt som du kan ha' tillid til.... Rent mentalt synes jeg det er vigtigt at man har følelsen af at køre på noget som bider sig fast..... Du vil til evighed tænke på det hver gang det er lidt fugtigt i vejret og hver gang du napper et sving med lidt højere hastighed end du plejer...

Jeg kører på Metzeler Sportec M3, jeg føler at det giver mig god feedback og vigtigst af alt så stoler jeg på det......

Mit råd er derfor: Brug mønten og få dig noget som du tør have lidt tillid til..... Det der er vigtigt er at du er ærlig overfor dig selv og vælger et dæk der passer til dit køremønster/kørestil  :thumbsup:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

tasman7

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Maj 07, 2009, 02:29:04 pm »
jeg har kørt med michelin pilot road2 på min gamle bike i godt et år... uanset regn eller solskin, så holder de fast på vejen. super lækre dæk IMO
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D