Forfatter Emne: SV forgaffel m.m.  (Læst 3594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
SV forgaffel m.m.
« Dato: April 12, 2009, 10:34:23 pm »
nu jeg er blevet SV ejer igen, ønsker jeg jo som så mange andre at lave den lidt speciel og som jeg synes det klær den bedst.

Første ting er at jeg synes forgaflen føles meget blød.
- Er det et sæt prograssive fjedre der skal til, eller er der en let måde at forbedre det det på?

Anden ting er et nyt styr, men kan egentligt godt lide selve kørestillingen som den er med standartstyret, har bare fundet et jeg synes er flottere.
- Tror det bliver Louis.de der skal levere et LSL styr (evt. fat-bar), men hvad skal jeg vælge for det ikke afvigere alt for meget fra standartmålene? (Også så bremseslangerne ikke bliver for korte.)

Tredje ting jeg overvejer er et sæt Rizoma Sport line greb, igen for syns skyld.
- Er det lige til at skifte, eller skal man huske nogle adaptersæt og andre dele for at få det til at passe.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: SV forgaffel m.m.
« Svar #1 Dato: April 12, 2009, 10:54:30 pm »
Progressive fjedre + ny olie vil gøre MEGET for den bløde hat der er smidt i forgaflen.   :mrgreen:

Der er skiftet til Rizoma Fatbar på min 1000'er - og alle kabler osv passer lige over. Din har samme stel osv - så det burde kunne lade sig gøre uden problemer. Skulle bremseslangen til foran ikke passe, er det jo bare et argument for at skifte til stålarmeret.    :mrgreen:

Har du et link til de greb? Jeg er bare nysgerrig... De burde jo passe hvis de er købt til den pågældende model...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #2 Dato: April 12, 2009, 11:29:10 pm »
One link - comming up:
http://www.rizoma.com/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=6&IDSez=1

Styr virker bare som en jungle, hvor tykt er std. styret? Givet det ikke problemer med et fatbar, mht. alle de ting der sidder på styret, som ikke bliver skiftet (huset med blinkkontakten, horn, starter, osv.) - eller er der et fedt alternativ til det originale?

Nu jeg er i gang, nogle der ved hvor nemt det er at skifte forlygten til en fra en GSR 600?
- Kræver det en masse arbejde, passer beslag osv.?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: April 13, 2009, 02:01:43 am »
Std styret er 22mm - en Fatbar er typisk 28 på midten og 22 hvor tingene skal sidde rundt om - så HUSK at købe andre holdere til det også.
Kontakter osv flyttede jeg med - så ingen problemer der.
Jeg ved ikke om GSR forlygten passer "lige over" - men det er umiddelbart ikke så svært at finde ud af. Jeg kender en med en GSR jeg lige kan lure lidt på - så vender jeg lige tilbage med endegyldigt svar...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #4 Dato: April 13, 2009, 09:46:57 am »
Hehe, rart at høre jeg ikke er den eneste der føler at det er pissesvært at købe nyt styr. Jeg har lige været igennem hele møllen, men har bestemt mig for LSL Fatbar X00.
LSL laver også standard 22mm styr, udover 2 forskellige fatbars (Superbike og Motocross) Superbike modellen X01, minder nok mest om standard styret, det er mere tilbagetrukketmen noget bredere (760mm mod 710mm standard)
Motocross modellen X00 er meget lige og meget bredt 810mm (100mm mere end standard)
De er 28mm på midten, så du skal købe nye risers, men 22mm ved grebene, så alt skulle passe lige på.

M.h.t. forlygte har jeg også tænkt på noget af det samme, så det hører jeg gerne mere om. Men vil det ikke være dyrt at købe en org. GSR lygte? Jeg tænker lidt på hvad andre helt simple org. reservedele kan koste.
Ellers ved jeg LSL også laver en universal lygte som er ret fed:

http://stevensmcshop.dk/parts.php?type_id=2&part_id=55
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #5 Dato: April 13, 2009, 10:46:45 am »
Hehe, rart at høre jeg ikke er den eneste der føler at det er pissesvært at købe nyt styr. Jeg har lige været igennem hele møllen, men har bestemt mig for LSL Fatbar X00.
LSL laver også standard 22mm styr, udover 2 forskellige fatbars (Superbike og Motocross) Superbike modellen X01, minder nok mest om standard styret, det er mere tilbagetrukketmen noget bredere (760mm mod 710mm standard)
Motocross modellen X00 er meget lige og meget bredt 810mm (100mm mere end standard)
De er 28mm på midten, så du skal købe nye risers, men 22mm ved grebene, så alt skulle passe lige på.

M.h.t. forlygte har jeg også tænkt på noget af det samme, så det hører jeg gerne mere om. Men vil det ikke være dyrt at købe en org. GSR lygte? Jeg tænker lidt på hvad andre helt simple org. reservedele kan koste.

Okay, fedt. Det hjalp lidt på styr-junglen.  :respekt:

Forlygten tænkte jeg at finde på Ebay... Hvis der dukker et godt tilbud op.

Std styret er 22mm - en Fatbar er typisk 28 på midten og 22 hvor tingene skal sidde rundt om - så HUSK at købe andre holdere til det også.
Kontakter osv flyttede jeg med - så ingen problemer der.
Jeg ved ikke om GSR forlygten passer "lige over" - men det er umiddelbart ikke så svært at finde ud af. Jeg kender en med en GSR jeg lige kan lure lidt på - så vender jeg lige tilbage med endegyldigt svar...

Det ville være rigtig fedt... Også tak for gode svar til dig.  :respekt:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: April 13, 2009, 11:02:16 am »
Ang risers, til 28mm styr, findes de både i "høj" og "lav" model. Du skal huske at vælge lav model, ellers kniber det med slangerne. (jeg måtte ned og bytte  :rolleyes:)

Jeg kører med Rizomas styr, og er tilfreds. "Blinklys" herindefra har også et fedt styr på.....evt PM ham.

Ang forlygte, ville jeg gerne prøve at montere komplet lygte/instrument fra Hondas CB1000R. Den er for fed  :innocent:

Det må ku la sig gøre med lidt elektrisk snilde.....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #7 Dato: April 20, 2009, 07:30:56 am »
har jeg også tænkt på noget af det samme, så det hører jeg gerne mere om. Men vil det ikke være dyrt at købe en org. GSR lygte? Jeg tænker lidt på hvad andre helt simple org. reservedele kan koste.

Den du linker til koster 2.399,- Ifølge Minimotor i Kolding koster en original GSR forlygte 1.915,-  :whipped:

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #8 Dato: April 20, 2009, 08:34:59 am »
Det var sgu ikke dyrt  :shock:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: April 20, 2009, 08:36:20 am »
rimelig billigt man kan stadig blive overrasket :mrgreen:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander