Forfatter Emne: FI lampe contra PowerCommander USB III  (Læst 5198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
FI lampe contra PowerCommander USB III
« Dato: April 11, 2009, 09:41:07 am »
Problem
FI-indikatoren lyser efter kort tids kørsel. KOK MC og Bikx har haft den til fejlfinding. Ligeledes har den danske verdensmester i Suzuki-mekanik forsøgt afhjælpning - men uden det fornødne held.
Reperatørerne har alle sagt, at det er et problem som lejlighedsvis konstateres på SV 650'erne.
Dot Engineering er nu sat på sagen.
Er der andre der kender til problemet, og gerne løsningen?
Jeg har fået at vide, at jeg sagtens kan køre med det uden problemer. Jeg er dog lidt utryg ved dette, da det jo er en fejl (man kører vel heller ikke med olielampen tændt!!!!

Damage

  • Gæst
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #1 Dato: April 11, 2009, 03:57:23 pm »
Problem
FI-indikatoren lyser efter kort tids kørsel. KOK MC og Bikx har haft den til fejlfinding. Ligeledes har den danske verdensmester i Suzuki-mekanik forsøgt afhjælpning - men uden det fornødne held.
Reperatørerne har alle sagt, at det er et problem som lejlighedsvis konstateres på SV 650'erne.
Dot Engineering er nu sat på sagen.
Er der andre der kender til problemet, og gerne løsningen?
Jeg har fået at vide, at jeg sagtens kan køre med det uden problemer. Jeg er dog lidt utryg ved dette, da det jo er en fejl (man kører vel heller ikke med olielampen tændt!!!!

Er problemet der også hvis du kører uden PC?

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #2 Dato: April 11, 2009, 04:02:32 pm »
Det er ikke kun på 650'erne. Min 1000'er gør det også en gang i mellem. Har også haft den på værksted, men ingen kan tilsyneladende finde nogen fejl... :huh:

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #3 Dato: April 11, 2009, 05:04:01 pm »
Jeg gætter på at det "kun" er når man sætter Power Commanderen på.

Janniks gjorde det godt nok også da han havde sat en Rapid Bike boks på .. måske kan SV'erne ikke finde ud af det med lambda sonden ...
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #4 Dato: April 21, 2009, 07:14:53 pm »
Problem
FI-indikatoren lyser efter kort tids kørsel. KOK MC og Bikx har haft den til fejlfinding. Ligeledes har den danske verdensmester i Suzuki-mekanik forsøgt afhjælpning - men uden det fornødne held.
Reperatørerne har alle sagt, at det er et problem som lejlighedsvis konstateres på SV 650'erne.
Dot Engineering er nu sat på sagen.
Er der andre der kender til problemet, og gerne løsningen?
Jeg har fået at vide, at jeg sagtens kan køre med det uden problemer. Jeg er dog lidt utryg ved dette, da det jo er en fejl (man kører vel heller ikke med olielampen tændt!!!!

Er problemet der også hvis du kører uden PC?

øhhhhh, hvordan kører man uden PC???? :oops:

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #5 Dato: April 21, 2009, 08:04:35 pm »
Der gør alle cykler der kommer fra fabrikken :)

Når man kan sætte en Power Commander til kan man også tage den fra ....

Det var bare interessant om problemet kommer når power commanderen er sat til ledningsnettet og ikke er der når power commanderen ikke er sat til. For så kan jeg måske godt forstå hvis Suzuki ikke kan (læs vil bruge oceaner af tid på) finde ud af hvorfor denne fejl er der.

Det svarer jo lidt til at du køber en bil - sætter en tuningsboks i og bilen viser en fejl. Det vil du vel heller ikke køre til bilværkstede og forvente at de løser dette.

Men det er godt nok lidt underligt at fejlen kommer efter lidt tids kørsel... det tyder jo meget på noget sensor der ikke helt fungerer. Hvis det er en kombination af Power Commander og SV 650 - må det vist være noget software styring til power commanderen der skal til - og så er det vel Dot Engineering der rigtig nok skal have opgaven - men det bliver spændende at høre hvad de finder ud af ...
« Senest Redigeret: April 21, 2009, 08:08:23 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #6 Dato: April 21, 2009, 10:13:25 pm »
jeg har lige lagt en vejledning op hvordan du ser hvilken sensor der fejler
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12219.0

hvis du slukker biken efter FI fejlen kommer - er den der stadig når du tænder lige efter?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #7 Dato: April 21, 2009, 10:25:39 pm »
jeg har lige lagt en vejledning op hvordan du ser hvilken sensor der fejler
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12219.0

hvis du slukker biken efter FI fejlen kommer - er den der stadig når du tænder lige efter?
Det er ikke sikkert man får et brugbart svar selvom man får at vide hvilken sensor der melder fejl.
Hvis det er Power Commanderen der "fucker op" i et eller andet kan det jo være hvad som helst der melder fejl...
Desuden tror jeg at de mekanikere der har haft fat i den har konstateret hvad der melder fejl - og forsøgt at skifte det - men det skader jo ikke noget at prøve selv :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #8 Dato: April 23, 2009, 07:52:57 pm »
Intersant emne......... er det KUN når der sidder en Powercommander ?
mangler det noget i softwaren der ikke helt kan kommunikere med ECU ?

Håber vi kan få svar på disse spørgsmål
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #9 Dato: April 28, 2009, 08:17:32 pm »
min gør det kun når jeg sætter mine db-killer i, så det lader jeg vær med :mrgreen:

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #10 Dato: April 28, 2009, 08:44:43 pm »
cyklen er ikke rullet blevet ordenligt der er nogle værdier der står ALT for højt og så begynder FI lampen at lyse.
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #11 Dato: April 29, 2009, 08:02:10 pm »
SV650 fra K7+ viser fejl på dyserne, hvis cyklen får monteret Power Commander og derefter bliver rullet RIGTIGT ind. Grunden er (ifølge DOT-E, som i øvrigt ikke ville sælge den til mig uden at de havde informeret mig om det først) at der nogen steder i mappen skal fedes så meget op, at blandingen åbenbart overstiger de grænseværdier for åbningstid på dyserne, som ligger i styreboksen. Derfor vil den lave fejl.

Fidusen er vel så, at den skal rulles ind lige til grænsen og derefter magers minimalt ud for at undgå at komme over grænseværdierne.

Fejlen kan selvfølgelig også være at den der lille ledning til styreboksen,som melder fejl på lamdbasonden ikke er blevet klippet da sonden er blevet afmonteret og O2-eliminatoren installeret... Dette ville give go mening, da fejlen først kommer efter lidt tid. Lambdasonden er nemlig først aktiv efter cyklens opvarmningsperiode...

Håber det hjælper lidt...

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Sv: Re: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #12 Dato: Januar 02, 2010, 06:34:32 pm »
SV650 fra K7+ viser fejl på dyserne, hvis cyklen får monteret Power Commander og derefter bliver rullet RIGTIGT ind. Grunden er (ifølge DOT-E, som i øvrigt ikke ville sælge den til mig uden at de havde informeret mig om det først) at der nogen steder i mappen skal fedes så meget op, at blandingen åbenbart overstiger de grænseværdier for åbningstid på dyserne, som ligger i styreboksen. Derfor vil den lave fejl.

Fidusen er vel så, at den skal rulles ind lige til grænsen og derefter magers minimalt ud for at undgå at komme over grænseværdierne.

Fejlen kan selvfølgelig også være at den der lille ledning til styreboksen,som melder fejl på lamdbasonden ikke er blevet klippet da sonden er blevet afmonteret og O2-eliminatoren installeret... Dette ville give go mening, da fejlen først kommer efter lidt tid. Lambdasonden er nemlig først aktiv efter cyklens opvarmningsperiode...

Håber det hjælper lidt...

Undskyld, men jeg har ikke været så aktiv på SV Rider på det seneste :whatever:
Jeg har fået så mange forskellige forklaringer fra div. MC-mekanikere, og som sagt er der prøvet fejlfinding af professionelle folk.

Jeg har ikke mod på at forsøge selv: hverken afkobling af PowerCommander, rode med lambda-sonde eller indsprøjtningsdyser.

Jeg har derfor valgt at leve med problemet, da jeg ikke gider blive ved med at ofre penge på fejlfindingen. Jeg føler mig dog stadig en smule utryg ved at en lampe lyser rødt!!!!!!!

Clach

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
    • Clach.dk
Sv: FI lampe contra PowerCommander USB III
« Svar #13 Dato: Februar 26, 2010, 10:38:29 am »
Jeg oplevede samme problem på min 1000S K6'er...Det er udelukkende PC'erens skyld. Jeg ved ikke nøjagtig hvad fejlen skyldes. Men jeg kunne afhjælpe det på min ved at justere tomgangen op. Men efter den havde været til service var den helt gal. Tror de justerede tomgangen ned igen. Og det endte med at den blev afmonteret og jeg fik justeret boksen til at gi noget mere føde i stedet.