Tillader mig lige at copy-paste en dude, hvis anmeldelse af Mtec jeg fandt på goggeren, fra bilgalleri:
Vil lige fortælle om mine erfaringer Mtec xenon-look pærer, da der er mange, der gerne vil have pærer, som rent faktisk ligner xenon, men ofte går det ud over lysstyrken, og ofte er de ikke lovlige (E-mærket)... dette er ikke tilfældet med Mtec pærer.
Jeg har prøvet både Mtec Super White 4350K. og Mtec Cosmos Blue 4750K..
Mtec Super White giver et fremragende lys, der er kridhvidt(!) med en ganske lille snært af blåt. Den er rigtig behageligt at køre med i mørke. Pæren er E-mærket, og er således fuldt ud lovlig.
Mtec Cosmos Blue har et lidt lavere lysudbytte end Super White, men til gengæld ligner den xenon rigtig meget. Lyset er stadig hvidt ligesom Super White, men det har en mere blålig tone (det ser rigtig fedt ud i mørke). Cosmos Blue er ikke E-mærket, men er man ligeglad med det, er det en rigtig fin pære.
Jeg har efterhånden prøvet flere forskellige xenon-look pære (bl.a. Phillips BlueVision, Osram CoolBlue, GP Thunder m.v.), og jeg kan konstatere, at Mtec giver det klart bedste lysudbytte - især hvis man vælger Mtec Super White. Denne pære lyser bedre op end både BlueVision, CoolBlue og i særdeleshed end GP Thunder. Sidstnævnte (GP Thunder) er forøvrigt ikke E-mærket, og lysudbyttet er intet mindre end elendigt!! Pæren kan absolut ikke bruges til andet et show, og jeg kan således ikke anbefale, at man montere GP Thunder i sin bil, hvis man forventer at få et lysudbytte, man kan bruge til noget. BlueVision og CoolBlue giver ikke et specielt xenon-agtigt hvidt/blåligt lys, men minder mere om almindelig pærer, og de giver et betydeligt mere gulligt lys end Mtec.
Det korte af det lange er at de bedste xenon-look pærer, jeg har haft monteret, er Mtec! Hvis man vil have optimalt lysudbytte, og en pære der er E-mærket, skal man vælge Mtec Super White. Vil man have en pære, der er lidt mere blålig, skal man vælge Mtec Cosmos Blue, som giver et lidt ringere lysudbytte end Mtec Super White, men tilgæld er den rigtig flot i mørke.