Forfatter Emne: Mystiske lyde..  (Læst 2305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

• Sandt SVin
Mystiske lyde..
« Dato: April 07, 2009, 06:18:18 pm »
Hejsa, endnu lige et spørgsmål:

Når jeg motorbremser, kommer der nogle gange mærkelige lyde fra "maven" af maskinen.. Det lyder på lidt forskellige måder: Nogle gange kan det lyde som når man kører over et hul i vejen, og den skivelås man har liggende under sædet, lige giver et hop, men lyden kommer fra motoren.. Andre gange lyder det som når man hælder kogende vand ned i en kold vask, altså metallet der udvider sig

Jeg har haft luftfilterkassen skilt ad, for at tjekke efter om der skulle være røget noget stads derned, men der fandt jeg kun et blad(på oversiden af filteret), og intet andet..

Har i nogen ide om hvad det kan være?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Mystiske lyde..
« Svar #1 Dato: April 07, 2009, 07:37:34 pm »
Har i nogen ide om hvad det kan være?

Mangel på brølepotter - min MC har ingen mislyde - kun når jeg kører trackdays med std. potte :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: April 07, 2009, 07:46:32 pm »
Kommer det i samme sekund du lukker gassen, eller når motoren er faldet et par 1000 omdr/min??
I sidstnævte tilfælde kan det godt være som Jesper siger: Den prutter, men det bliver "kvalt" af std potterne. Har du "lavet" PAIR-systemet på din cykel?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: April 07, 2009, 09:20:25 pm »
Kommer det i samme sekund du lukker gassen, eller når motoren er faldet et par 1000 omdr/min??
I sidstnævte tilfælde kan det godt være som Jesper siger: Den prutter, men det bliver "kvalt" af std potterne. Har du "lavet" PAIR-systemet på din cykel?

Det kommer når den er faldet med et par tusind omdrejninger, som du siger..

Nej, jeg har ikke rørt ved PAIR systemet.. Og jeg har standardpotter på, så det kan vel godt tænkes at den lyd jeg hører, er luftfilterkassen der fx får trukket siderne ind, når den skal ha luft, og at den lyd jeg hører, så er siderne der "slår ud igen..?

Jeg har bare ikke hørt lyden før, ej heller hele sidste sæson..

Så løsningen er nye potter? (Fantastisk argument :p )

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: April 08, 2009, 09:12:36 am »
Nej, jeg har ikke rørt ved PAIR systemet.. Og jeg har standardpotter på, så det kan vel godt tænkes at den lyd jeg hører, er luftfilterkassen der fx får trukket siderne ind, når den skal ha luft, og at den lyd jeg hører, så er siderne der "slår ud igen..?

Jeg er ikke lige så skarp i 1000'eren, men jeg tror næppe at den danne nok vakuum til at klappe filterkassen sammen. Den skyder i udstødningen pga for mager blanding, men originalpotten dæmper knaldet til et hult drøn istedet for  :shock:  Prøv at søge lidt på PAIR. Det kan muligvis hjælpe blot at afblænde systemet, selvom det er sjovere med nye potter  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pingo

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: April 08, 2009, 12:19:35 pm »
Jeg synes bare ikke at lyden kommer fra potterne.. Den kommer fra "under tanken".. I starten troede jeg bare det var benzin der klaskede rundt nernede, men lyden kom for ofte, og under for små opbremsninger osv.