Forfatter Emne: Gear i bykørsel?  (Læst 3113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
Gear i bykørsel?
« Dato: April 05, 2009, 10:29:25 am »
Hey, jeg kørte i dag og varierede mellem at køre op til 50km/t i 1. gear (6k/rpm) og så køre i fra ca. 30-65km/t i 2. gear.
Den lyder som om den får 'lidt' for meget, når man kører den derop i første, men igen har jeg ikke kørt SV i en årrække, så derfor kan det være jeg er for 'let' eller modsat ved den.

Jeg fandt nemlig ud af at jeg egentlig ikk' rigtig er sikker på, hvilket gear der er optimalt at trille i, i bykørsel, eller om det er helt individuelt når man skal køre de 50km/t fra lyskryds til kyskryds.

Vil gerne høre hvordan i kører bykørsel og især omkring gearingen (1. el. 2.) på en SV650S ved de 50km/t, for det jo så'en jeg kører på :D
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Kralund

• Plastikrocker
Re: Gear i bykørsel?
« Svar #1 Dato: April 05, 2009, 11:00:41 am »
Jeg kører i 2. gear. 6K snoninger med larmepotter inde i byen bliver bare for anstrengende, selv for piloten

Om det så gør mig til en  :loser:, véd jeg ikke  :angel:
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Smith

• Roadracer
« Svar #2 Dato: April 05, 2009, 11:35:15 am »
Jeg kører i 2. gear. 6K snoninger med larmepotter inde i byen bliver bare for anstrengende, selv for piloten

Om det så gør mig til en  :loser:, véd jeg ikke  :angel:
X2

Det kommer meget an på hvilken musik jeg vil høre ;) Dyb bas eller mere skrål :D Men hvis jeg har været på længere ture inden har jeg en tendens til at holde den i lavere omdrejninger, men som sagt det er mest støjniveauet der bestemmer mine gearskift.

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: April 05, 2009, 12:21:16 pm »
jeg kører osse selv i 2.gear syntes det passer fint
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: April 05, 2009, 12:22:29 pm »
Mht. omdrejninger i 1. gear, har jeg også lidt en frygt for at misbruge gearet ved at fyre den op over ihvertfald 8k og holde den konstant. - er det berettiget?

Det ku være rart at vide, jeg er nemlig igang med at justere min kørsel mentalt for tiden, så jeg kan koncentrere mig om andet end at tænke på gearskiftet. I got my midway-gear-shifting-crisis ;)
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: April 05, 2009, 02:44:12 pm »
Mht. omdrejninger i 1. gear, har jeg også lidt en frygt for at misbruge gearet ved at fyre den op over ihvertfald 8k og holde den konstant. - er det berettiget?

Det ku være rart at vide, jeg er nemlig igang med at justere min kørsel mentalt for tiden, så jeg kan koncentrere mig om andet end at tænke på gearskiftet. I got my midway-gear-shifting-crisis ;)
der sker ikke det store andet end larm og mere benzin forbrug - selv blander jeg meget køre stilen - hvis det er mylder tid holder jeg mig meget i 1'st - hvis jeg har vejen for mig selv ligger jeg i 3'rd - så skyder den også lidt når gear ned for at motorbrems :innocent:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #6 Dato: April 05, 2009, 06:55:27 pm »
Min lyder bedst omkring 4-5 rpm., så der ligger jeg  :D
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Lord Fungus

• Plastikrocker
  • If you run, you only die tired
« Svar #7 Dato: April 06, 2009, 08:04:14 pm »
som regel 2. gear men 3. gear duer også hvis det skal gå lidt stille for sig. :police:

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: April 08, 2009, 04:50:48 pm »
BOONUS!  :respekt:

Fundet mig noget der virker, med inspirationer fra jer dudes.. tak!

Kører nu som standard samtlige gear fra 1-5 til 5k rpm.. og 6 i bund.

Ingen traktorlyde/hostelyde/hakkelyde whatsoever.. den spinder som en mis, når jeg kører sådan!

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #9 Dato: April 08, 2009, 05:29:32 pm »

Så laver du da heller ikke andet end at skifte gear hele tiden?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: April 08, 2009, 08:29:16 pm »

Kan godt se din pointe.. Men det er faktisk slet ikke så slemt som det lyder.. Aber Jaaa, es gibt mehr geargeschifte oder was man sagen!

Ka også godt være den rammer 5,5k en gang imellem. Men det gav mig en smooth kørsel og lyden blev ligeså flydende. Det er jeg nødt til at prøve noget mere af.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #11 Dato: April 08, 2009, 08:42:25 pm »

Kan godt se din pointe.. Men det er faktisk slet ikke så slemt som det lyder.. Aber Jaaa, es gibt mehr geargeschifte oder was man sagen!

Ka også godt være den rammer 5,5k en gang imellem. Men det gav mig en smooth kørsel og lyden blev ligeså flydende. Det er jeg nødt til at prøve noget mere af.

Det er kun i byen ik? - Jeg kører næsten ikke by-kørsel og min SV'er er sjældent under 5K o/min
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: April 08, 2009, 10:53:41 pm »

Det er kun i byen ik? - Jeg kører næsten ikke by-kørsel og min SV'er er sjældent under 5K o/min

Jeg gjorde det fra Roskilde hjem til København. Blandet landevej, motorvej og bykørsel.
Siger ikke at det er en genial kørestil, det spillede bare for mig da jeg kørte sådan synes jeg.  :wink:

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #13 Dato: April 09, 2009, 12:41:42 pm »
jeg er helt tabt her :innocent:
find din stil ved at prøve dig frem :D
6. helt ud :shock: det lyder dyrt :wink:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: April 11, 2009, 06:17:14 pm »
køre 3 gear når det er over 50 km/t men kun når man sådan følger vejen, skal den ha lidt gas kommer den ned i 2 :D
Dennis