Forfatter Emne: Hvor checker man for gæld i cyklen + Køb af importeret cykel  (Læst 5820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Hvor checker man for gæld i cyklen + Køb af importeret cykel
« Dato: April 04, 2009, 10:59:26 am »
Hej Forum,

Jeg har to simple spørgsmål som i forhåbentligt snart får en forskaring på  :wink:

• Hvor checker jeg om der er pant/gæld i en dansk indregistreret cykel som jeg har stelnummer og registreringsnummer på?
  • Hvis denne cykel i sin tid er importeret fra UK (eller andre steder i udlandet) - er der da nogen ting jeg skal være særligt opmærksom på inden jeg køber den?

Gas geben!

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvor checker man for gæld i cyklen + Køb af importeret cykel
« Svar #1 Dato: April 04, 2009, 11:12:18 am »
Jakob... GOOGLE!  Jeg er skuffet. Giv mig dit job  :P

http://www.autocom.dk/dealer/faq.do?faqid=4-1c7
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: April 04, 2009, 11:16:23 am »
hmm
  • Hvis denne cykel i sin tid er importeret fra UK (eller andre steder i udlandet) - er der da nogen ting jeg skal være særligt opmærksom på inden jeg køber den?

Gas geben!

/Jakob

kommer nok an på hvilken cykel det er, hvis det nu er en Intruder har den jo nok ikke kørt på bane i de første år af sit liv, men ellers check det sædvanlige, spor efter gamle styrt osv....

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #3 Dato: April 04, 2009, 11:22:15 am »
WHAT!!! Har de lukket Intruder Cup  :brok:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: April 04, 2009, 11:22:31 am »
Jakob... GOOGLE!  Jeg er skuffet. Giv mig dit job  :P

http://www.autocom.dk/dealer/faq.do?faqid=4-1c7
*STFU*  :wink:

Det er så sjældent at jeg trække på forummets erfaring at jeg i dette tilfælde gerne vil indløse mit wild-card og være SIKKER på at jeg gør det rigtigt.

Mest af alt er jeg interesseret i at høre mere om det med køb af importerede cykler. Jeg har ikke lyst til at købe katten i sækken...

Til andre som kunne have brug for info om dette:

Tjek altid for restgæld hos Bilbogen (telefon 86 12 91 45, hverdage mellem kl. 9 og 12).

Er der restgæld i bilen, bør du aldrig aflevere betalingen, før sælger har dokumenteret, at gælden er indløst.

hmm

kommer nok an på hvilken cykel det er, hvis det nu er en Intruder har den jo nok ikke kørt på bane i de første år af sit liv, men ellers check det sædvanlige, spor efter gamle styrt osv....

Vi snakker supersport - en Yamaha R1 fra 2004 som har 10.000 på klokken. Jeg spurgte da jeg var ude og kigge på den men kunne ikke få et definitivt svar. Det skal jeg lige have undersøgt nærmere.

WHAT!!! Har de lukket Intruder Cup  :brok:
Ha ha ha ha ha - det ville ellers være nice! Der skulle nok komme kødannelse i hårnålesvingene  :lol:
« Senest Redigeret: April 04, 2009, 11:29:25 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #5 Dato: April 04, 2009, 11:39:47 am »
Ja, som Mooloex siger: kig efter styrtskader og overdrevent slid.  Jeg har set en SPITZEN tidligere banecykel. Altså, alt plastik var spitzen, da det var afmonteret inden den første tur af banen, men fælge og motorskjolder lignede noget der var løgn!!  :shock:
Med 10.000 på klokken MÅ der være kommet små stenslag i lygteglas og på frontkåbe. Kig også efter låsetrådshuller i oliepropper og bremsekaliberbolte. Hvis de er skiftet til nye _burde_ det næsten også være til at se.

(Overdrevent) Slid på styrender og omkring tændingslås kan afsløre hvis cyklen har kørt længere end angivet.
Et engelsk R1 forum må kunne afsløre flere specifikke ting at kigge efter på sådan en forældet touringkværn  :innocent:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: April 04, 2009, 11:42:43 am »
Roger that  8) :lol: :wink:

Du er mere end velkommen til at tage med ud og kigge på den i løbet af ugen - den holder på Amager. Jeg ville helt sikkert sætte pris på et par ekstra øjne og giver en is på linien  :wink:
« Senest Redigeret: April 04, 2009, 11:52:24 am af skurkenfradallas »

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #7 Dato: April 04, 2009, 12:36:01 pm »

Du er mere end velkommen til at tage med ud og kigge på den i løbet af ugen - den holder på Amager. Jeg ville helt sikkert sætte pris på et par ekstra øjne og giver en is på linien  :wink:

Ikke fordi jeg ved så meget om det, men jeg tager sgu da gerne med ud og kigger på kværn hvis der samtidig falder en is af på vejen.  :mrgreen:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: April 04, 2009, 01:39:49 pm »

Ikke fordi jeg ved så meget om det, men jeg tager sgu da gerne med ud og kigger på kværn hvis der samtidig falder en is af på vejen.  :mrgreen:

Du er velkommen  :D Jeg skal nok sige til!

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #9 Dato: April 04, 2009, 04:19:55 pm »

Tjek altid for restgæld hos Bilbogen (telefon 86 12 91 45, hverdage mellem kl. 9 og 12).

Er der restgæld i bilen, bør du aldrig aflevere betalingen, før sælger har dokumenteret, at gælden er indløst.

Vær dog tålmodig og ring ikke samme dag som du skal bruge oplysningerne... Troede jeg man kunne, men de åbnede først telefonerne klokken 09.45 og lukkede dem igen 11.40 - der i mellem var der bare optaget...  :club:

Og de kan ikke nøjes med registreringsnummer, når man endelig kommer i gennem - kun stelnummer gælder.  :oops:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: April 04, 2009, 04:30:12 pm »

Vær dog tålmodig og ring ikke samme dag som du skal bruge oplysningerne... Troede jeg man kunne, men de åbnede først telefonerne klokken 09.45 og lukkede dem igen 11.40 - der i mellem var der bare optaget...  :club:

Og de kan ikke nøjes med registreringsnummer, når man endelig kommer i gennem - kun stelnummer gælder.  :oops:

Det er modtaget  :)

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: April 04, 2009, 04:34:29 pm »
Hvis man ikke har tålmodigheden, kan man også gøre det online (dog koster det 75 kroner) på http://www.bilbasen.dk/bilbogen/
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #12 Dato: April 05, 2009, 12:28:04 am »
for satan det bagsæde kræver at du finder et pigebarn med en meget lille ass.... eller en meget ung en af slagsen  :lol:

Smith

• Roadracer
« Svar #13 Dato: April 05, 2009, 12:43:08 am »
Sorry, rimelig irrelevant, men det sidste billede på hans salgsannonce er fandme for sjovt  :lmao: Billedet af røven med "figurtekst" til sædeskal, blinklys og nummerpladelys. Det er den, ik Skurk? :D Den ser fandme fin ud!