Forfatter Emne: Utætte pakninger i bremsekaliber?  (Læst 3528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Utætte pakninger i bremsekaliber?
« Dato: Marts 31, 2009, 10:49:53 pm »
Hej, I dag hev jeg SV'eren frem fra vinterhi. Den har tilsyneladende spildt ca. 10 dråber bremsevæske fra forreste højre kaliber.
Som jeg lige umiddelbart kunne se, kom det fra inde bag støv-manchetten ved forreste/nederste bolt (se billede). Jeg rensede efterfølgende grundigt med sprit - og har motioneret bremsen en del siden... der er ikke kommet mere ud.
I den forbindelse skal jeg lige høre om jeres erfaringer... Kan pakningen evt. være blevet tæt af sig selv igen? Jeg har haft sådan en camping-fugtsamler til at stå under mc-coveret vinteren over, hvor den har samlet ca ½ liter vand... Kan pakninger evt. blot have været udtørret? Anyway - så holder jeg lige super-meget øje med det, da bremserne jo er vigtige.  :wink:
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Utætte pakninger i bremsekaliber?
« Svar #1 Dato: Marts 31, 2009, 11:38:25 pm »
Er det ikke vand der er kommet ud dér??  :huh:
Hvis det er bremsevæske må du kunne se et spor op til den oprindelige læk. Så vidt jeg husker er det en gummihejs der sidder der, og som er fyldt med fedt så kaliberen kan glide frem og tilbage på den fastmontere bøjle.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Palle

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: April 01, 2009, 11:07:04 am »
Det er helt sikkert ikke vand. Det var lyserødt og fedtet (ligner bremsevæske). Men jeg tager lige et nærmere kig i dag, for at se om læk evt. kunne komme et andet sted fra (længere oppe). Tjekkede lige hurtigt her til morgen... Der er ikke dryppet mere ud.
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: April 01, 2009, 11:27:45 am »
Det er helt sikkert ikke vand. Det var lyserødt og fedtet (ligner bremsevæske). Men jeg tager lige et nærmere kig i dag, for at se om læk evt. kunne komme et andet sted fra (længere oppe). Tjekkede lige hurtigt her til morgen... Der er ikke dryppet mere ud.

lyserødt og fedtet...så kan det altså godt være kølervæske  :?

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: April 01, 2009, 12:48:37 pm »
kontroller også lige at det ikke er din forgaffel der savler ned af benet.. det plejer oftest at være årsagen til at alt muligt på bremserne er fedtet ind..

mærk lige efter om gaffelbenet skulle være fugtigt efter du har pumpet forgaffelen et par gange

Palle

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: April 01, 2009, 10:25:14 pm »
Hep! Det er min gaffel som er/var utæt. Den er ny tørt ren-- så jeg afventer lige og ser. Nu ved jeg også hvordan gammel bremsevæske ser ud ... mit lignede mosevand (er nu skiftet). Tak for tippene.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: April 01, 2009, 11:54:19 pm »
Hep! Det er min gaffel som er/var utæt. Den er ny tørt ren-- så jeg afventer lige og ser. Nu ved jeg også hvordan gammel bremsevæske ser ud ... mit lignede mosevand (er nu skiftet). Tak for tippene.

du skal have skiftet pakdåser i din forgaffel.. det bliver sovset til /utæt, så snart din gaffel får lov at arbejde..

koster kun lidt gaffel olie og et sæt pakdåser, hvis du selv kan skifte dem.      du kan jo overveje at opgradere dine gaffel fjedre med det samme, nu hvor forgaffelen alligevel skal af :-)