Nogen der har erfaringer med Paypal?
Jeg har nemlig nogle spørgsmål, fordi jeg er ved at købe ny cykel, og sælger siger at det kan gøres med bankoverførsel eller paypal.
1. Skal man indsætte penge på paypal-kontoen, og derefter betale for varen?
2. Eller kan man betale direkte med visa derigennem.
3. Er der maks-beløb man kan betale.
4. Skal jeg betale omkostninger til Paypal?
5. Andet jeg skal være opmærksom på?
/Mads
1/2. Nej du opretter en PayPal bruger, når du har gjort det så registrerer du dit Visa kort hos dem.
3. Ja og nej..... Når du har oprettet dit Visa kort derinde så kan du betale "små" beløb, hvis beløbet bliver for stort så skal du verificere dit kort. Dette gør du via en kode som Paypal sender til dig igennem en betaling på 12,50 som du så kan se i din netbank, denne kode taster du så ind og hermed ved Paypal at dit kort er verificeret. Du får så de 12,50 tilbage fra Paypal.
4. Nej
5. Tja som Smølfen skriver..... Jeg har nu ikke haft nogen problemer, men en risiko er der vel altid.... Der er dog altid den sikkerhed at hvis du ikke modtager en vare du har købt via Visa så skal banken refundere dit køb...... Udover det så skal du være opmærksom på at kursen kan svinge fra du trykker betal, til pengene rent faktisk skifter hænder... Og det er Paypals exchangekurs som du skal betale.... Det kan være at den er lidt dårligere end den du kan finde på Valutakurser.dk