Det er jo en dårlig løsning da man øger modstanden.
Jeg laver selv et sæt forrør til baneraceren så potterne kan highmountes og der er ordentligt flow - så skulle den ged være barberet..
Ikke helt enig !
Mange her på sitet stopper en masse "bolt on" på, og hvis man ukritisk stopper Rizomagejl og potter på, så kunne det meget vel tænkes, at der mangler lidt "modstand" i højre side !
Ultimativt flow er godt, men det skal kombineres med optimering af styreboksen.
Det er der bare ingen der har gjort endnu !
Kun noget PC etellerandet, som måske giver lidt mere brændstof i mellemområdet.
Tændingen er meget vigtig, og hvis ikke den bliver optimeret, så er mange af pengene spildt.
SV´en har en rimelig sofistikeret styring - der føles på mange parametre, men man kan ikke bare stoppe en PC og en O2 eliminator på og så tro, at verden har har ændret sig til bedre for een selv og hjertebarnet.
Så længe vi bare stopper udstødninger og andre luftfiltre på, så er det nok mest lyd vi får ud af SVinene !
Og modstanden i udstødningssytemet HAR betydning for momentkurven.
Hvis man giver en standardcykel bedre flow, så skal ECU´en have besked.
Og der skal være max. fortænding til omstændighederne.
I mange tilfælde er det smartere at tanke 99 oktan på Shell konsekvent, end at ofre penge på andet gejl mht. ydelse.
I øjeblikket er det væsentligt billigere at fokusere på vægt fremfor ydelse...
Så når man nemmere over "mørkegult" end kammy´erne