Forfatter Emne: Ved salg af motorcykel  (Læst 8146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ved salg af motorcykel
« Svar #15 Dato: Marts 27, 2009, 02:11:51 pm »
Kan han ikke komme med en prøveplade så du kan tage din plade med hjem igen?  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #16 Dato: Marts 28, 2009, 10:22:23 pm »
Personligt har jeg altid givet køber alle papir med når cyklen har forladt mine hænder, så jeg kun havde min kopi af slutsedlen tilbage.

Hvordan har i det så den anden vel rundt, når der er så meget skepsis omkring at sælge en cykel med plader... Køber i så også og lader registreringsattesten ligge hos sælger, så han kan omregistrere? Så kan han vel lige så godt svindle og melde den stjålen (og kende en der kender en der har set den omkring "hokus-pokusvej" eller hvor man nu bor?

Eller hvordan sikre i jer så at den kommer over i jeres navn, når i køber?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #17 Dato: Marts 28, 2009, 11:43:16 pm »

Eller hvordan sikre i jer så at den kommer over i jeres navn, når i køber?

Ved at man SAMMEN går på "motorkontoret"

De obligatoriske 3 uger, ifølge loven, hæfter sælgers forsikring for.
Også en evt. selvrisiko og registering af skade på samme forsikring.

Det er en udbredt misforståelse, at der findes en "3 ugers" forsikring.
Lovens bogstav foreskriver omreg. inden 3 uger, men i mellemliggende periode hæfter sælgers forsikring !

Hvordan dælen skulle købers forsikring kunne tage sig af en evt. skade, hvis den overhovedet ikke er aktiv endnu ???

Fortsættes... :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #18 Dato: Marts 29, 2009, 10:55:50 am »

Ved at man SAMMEN går på "motorkontoret"

Er godt klar over det er sælgers forsikring de første 3 uger, sådan har det jo altid været.  :blink:

men som du har skrevet tidligere:

Du kan bede ham om at møde op med et forsikringsbevis. Så kan i sammen udfylde omregistreringsformularen, og du kan selv omregistrere den på mandag.
(du beholder reg. attest og ordner papirarbejdet).
På den måde står den kun i dit navn weekenden over.

Mit spørgsmål går på om i stoler mere på sælgere end køber?
Folk der køber vil i ikke give reg.atesten, men køre i gerne selv fra en handel uden reg.attest?
I min verden er det da det endegyldige bevis på det er din cykel... Sælger kan vel lige så godt svindle som en køber, eller hvad?   :shock:

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: Marts 29, 2009, 06:35:50 pm »
Da jeg for nogle år siden spurgte tryg ang. omregistrering, fik jeg oplyst at de 3 uger som køber har til at omregge, ikke ville stille mig dårligere i forhold til en skade = min anc. ville ikke blive forværret, jeg skulle bare sørge for en underskrevet slutseddel, og så ville det være en god ide at orientere forsikringsselskabet om salget, samme dag som køber overtager køretøjet, for så ville de sørge for at forsikringen ikke kørte længere end 3 uger.

Jeg har ikke noget imod at give køber reg.attesten med, når blot jeg er 100% sikker på købers identitet, adr. og tlf.nr.
På den anden side, ville jeg aldrig købe bil/mc uden at få reg.attesten med, da sælger så kunne melde køretøjet stjålet, og da han/hun står med reg.attest er det mig der ville have bevisbyrden.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Damage

• Gæst
« Svar #20 Dato: Marts 29, 2009, 09:12:33 pm »
Da jeg for nogle år siden spurgte tryg ang. omregistrering, fik jeg oplyst at de 3 uger som køber har til at omregge, ikke ville stille mig dårligere i forhold til en skade = min anc. ville ikke blive forværret, jeg skulle bare sørge for en underskrevet slutseddel, og så ville det være en god ide at orientere forsikringsselskabet om salget, samme dag som køber overtager køretøjet, for så ville de sørge for at forsikringen ikke kørte længere end 3 uger.

Jeg har ikke noget imod at give køber reg.attesten med, når blot jeg er 100% sikker på købers identitet, adr. og tlf.nr.
På den anden side, ville jeg aldrig købe bil/mc uden at få reg.attesten med, da sælger så kunne melde køretøjet stjålet, og da han/hun står med reg.attest er det mig der ville have bevisbyrden.

Lige præcis, det har forsikringen også sagt til mig. Sker der et uheld inden for de 3 uger sker der ikke noget med sælgers forsikring, det er forsikringsselskabet som betaler regningen. 

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #21 Dato: Marts 29, 2009, 10:32:12 pm »
Er det virkelig der hele finanskrisen er startet???
Folk er paranoide for at slippe registreringsattesten når de sælger et køretøj og ingen tør købe noget de ikke har papir på..  :innocent: