Jeg vil gerne tilføje, at jeg har haft malet min standard udstødning med morsø brændeovnsmaling og kørt 2000km og der er ikke sket det fjerneste med den. Jeg aner ik hvor varmt sådan en udstødning kan blive, kan kun sige at det holder.
Nu har jeg lige fået en yoshimura trs i carbon, og nu maler jeg rørene og sølvdelene på den i sort, med brændeovnsmaling.
Her er en quote fra en hjemmeside der sælger udstødningsmaling: "Use SAMURAI Hi-Temperature for the exhaust parts. SAMURAI Hi-Temperature can withstand temperature up to 600 degree Celcius."
Og et andet quote (lidt barskt): "The results of a recent study indicate that children who ride recreational vehicles could be at risk for serious burns if they touch exhaust pipes, which frequently reach temperatures over 392 degrees Fahrenheit (200 degrees Celsius)."
Så til dem der kunne tænke sig at gøre det selv og spare en del penge + at hygge sig med det, koster en brændeovnsspray knap 100kr. Jeg selvfølgelig ikke give mit ord, men alligevel sige, at det kan man godt.