Hej Allesammen.
Er ved at lave min egen udstødning. Inspireret af Buell cyklen, har jeg kastet sig ud i en ret "grounded exhaust".
Der er ikke meget plads under en
sv650ak8 med kåbe, der har omkring 30cm frihøjde til fjedringen af bagenden.
Kan ca. give potten 14cm i højde.
Max. mulig bredde er ca. 23cm inden den kommer for tæt på kæden og
tykkelsen varierer fra 10cm-14cm.
Målene omtrent i cm: 14x23x14Synet kræver et maksimum på 86db. Så skal den have lov at sidde igennem det, bør mit primære fokus nok være lyddæmpning. Da den altså ikke er ret stor.
Den vil have
to skaller. En stor og en lille. Den
store skal fores med et tyndt lag højtemp. lydiso rockwool, derefter lægges den 10%
mindre skal oveni.
Vil lave potten mere eller mindre formet som en oversavet valnød.
Den vil have et påsvejset låg med to huller der er input og output. (la vær at misforstå den
)
Input forbinder udstødningsrøret fra motoren til valnøden. Der påsættes et U-rør ca. 3-5cm efter O2-måleren.
På outputtet vil jeg sætte et rør, som munding, der skyder skråt bagud under cyklen og forbi bagdækket. Selve mundingen vil være designet som en silencer til en pistol. To lag igen, hvor den inderste er perforeret med huller, der danner kamre til lyden.
For at udnytte pladsen maksimalt, vil jeg lave en labyrintformet struktur inde i valnøden, der giver et zig-zag flow og gør at lydbølgerne bliver fragmenteret.
Tænkte evt. at bruge en slange af højtemp-materiale som jeg leder udstødningen igennem. Ellers laver jeg vægge af samme metal jeg laver potten i.
Til sidst smører jeg potten med epoxy og dækker den med kulfiber.
Nogle der har idéer til det. Så please også hvis i gerne vil skyde det ned. Kaster mig immervæk ud i sådanne projekter. Håber det blir godt og ikke at jeg er doomed