Forfatter Emne: Erfaringer med skift til kortere kødben søges!?  (Læst 5490 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Erfaringer med skift til kortere kødben søges!?
« Dato: Marts 12, 2009, 02:50:31 pm »
Så er Sæsonen gået i gang og vi skal køre igen... jubiii  :D

Og til denne sæson har jeg enda fået upgraderet min afjedring lidt. I den forbindelse har jeg også fået anbefalet af skifte mine kødben til nogle der er lidt kortere. Ikke for det kosmetiske idet, men for at få forbedret styre egenskaberne..

Jeg ved godt at man får ændret kronrørsvinklen, og derved får en cykel som bliver væsentligt mere styrevillig (måske enda lidt ustabil??) men hvad har folk af erfaringer ??

Et sæt kan fås for ca 350,- i tyskland, er det pengene værd, opnår man noget?

kilosvin med div udstyr...

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Erfaringer med skift til kortere kødben søges!?
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2009, 04:09:14 pm »
Har lavet mine selv i rustfri og kan da lave et sæt til dig hvis det er.
Jeg satte det på for at få frihøjde til min underseat potte og kan helt ærligt ikke mærke den store forskel.
Har hævet min bagende ca. 30 mm.
Gul SV 650S K5

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2009, 04:11:16 pm »
jeg har liggende til både grisling og kiloSVin, de koster 6 pils/sæt, skåret i 6mm rustfri.

kan ikke huske om grislingen er oldschool eller neues wunder....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

SA

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Marts 12, 2009, 06:34:39 pm »
jeg har liggende til både grisling og kiloSVin, de koster 6 pils/sæt, skåret i 6mm rustfri.

Hvor meget hæver de bagenden på en 1000'er? Jeg er lun på et sæt. Kan overføre pesetos til dig, så der er til fragt og noget mere end en 6-pak....??

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Marts 12, 2009, 06:39:33 pm »
omkring 35mm

hvor meget haster det. hvor er du fra??

jeg kommer til de fleste arr her i foråret, lige fra moesgaards åbning, over julemærketur, til bakkeåbning og bulderdag.

(det er sq lidt kedeligt at sende pakker til folk man hellere vil trykke i hånden og lænse for en hotdog/is/sodavand el. lign)

LasseN

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Marts 12, 2009, 07:16:46 pm »
Hey Big G, hvis de kødben du har til 6½'eren er til oldschool kunne jeg godt være interesseret!!... Har ligesom roadpilot også opgraderet min affjedring her i vinters, så det kunne være man skulle prøve at ændre styrgeometrien lidt også!  :mrgreen:

Hvor lange er de du har til 6½'eren?
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: Marts 12, 2009, 07:33:23 pm »
det er dem her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3512

Altså til oldschool SV.

Dem fik jeg lavet ved en fejl, min kammerat der kan det der, skar 50 stk, da han alligevel skulle smide tegningerne i maskinen.

Da jeg konstaterede fejlen, skar han yderligere 50 stk til SV1000. Jeg har brugt to selv.

Jeg smider et par sæt under ego-skallen til bulderdag.

LasseN

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Marts 12, 2009, 10:16:35 pm »
Nice!!
Jeg har nok ikke plads til 6 kolde på svinet til bulderdag, og vi skal ikke have  :police: på nakken, men jeg vil med glæde give en 6-pack for sådan et sæt!!
Hvad siger du til en afbetalingsordning?!  :mrgreen:
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 13, 2009, 12:12:58 am »

Hmm... man skal være hurtig her, for ikke at bliver overhalet indenom og enda i sin egen tråd!!

Men G, hvis du alligevel kommer til bakkeåbningen ville det da være super, hvis du havde plads til et sæt under ego'en.

Jeg ved ikke hvad dine/jeres planer er, men det er jo en lang og måske lidt kold tur herover. Så I er velkommen til at stikke hovedet ned i Valby mc på vejen indover og få lidt varme og måske lidt varmt at drikke. Dette gælder iøvrigt hvad enten du har plads til et sæt i denne omgang eller ej! -og gælder selvfølgelig også alle jer andre   :)

kennet

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Marts 13, 2009, 02:05:16 pm »

Hmm... man skal være hurtig her, for ikke at bliver overhalet indenom og enda i sin egen tråd!!

Men G, hvis du alligevel kommer til bakkeåbningen ville det da være super, hvis du havde plads til et sæt under ego'en.

Jeg ved ikke hvad dine/jeres planer er, men det er jo en lang og måske lidt kold tur herover. Så I er velkommen til at stikke hovedet ned i Valby mc på vejen indover og få lidt varme og måske lidt varmt at drikke. Dette gælder iøvrigt hvad enten du har plads til et sæt i denne omgang eller ej! -og gælder selvfølgelig også alle jer andre   :)

kennet
Det tilbud er sq ikke så dårligt. smid lige dit mobilnummer, så jeg kan få det kodet ind....(mit er 29 44 27 90 btw, firmatlf, så send evt en sms hvis jeg ikke tager den. Ukendte numre kunne jo være kunder, og dem gider vi normalt ikke udenfor arbejdstiden. Heller ikke indenfor egentlig  :angel:)

Hvis det pisregner hele dagen kører jeg ikke derover, men ellers gør jeg.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #10 Dato: Marts 13, 2009, 02:33:06 pm »
Der er naturligvis lidt dyrere (100€ - 1000kr), men nå rman nu alligevel skifter affjedring, kan man som regel også bestille fjederbenet med justerbar længde. Så kan man fintune det liiiige som man vil ha det  :D
Hos Öhlins er det L man skal kigge efter, f.eks: 46HRCLS    8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #11 Dato: Marts 13, 2009, 02:45:16 pm »
Der er naturligvis lidt dyrere (100€ - 1000kr), men nå rman nu alligevel skifter affjedring, kan man som regel også bestille fjederbenet med justerbar længde. Så kan man fintune det liiiige som man vil ha det  :D
Hos Öhlins er det L man skal kigge efter, f.eks: 46HRCLS    8)
Det var da en tåbelig ide....hvor er der pils i det for mig :huh: :huh:
 :mrgreen:

SV-spirit

• Plastikrocker
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
« Svar #12 Dato: Marts 13, 2009, 07:03:05 pm »
Hvis jeg må låne tråden :angel: kunne jeg også godt bruge et sæt til SV1000 så at der bliver plads til mit GSXR1000 fjederben - kan du snuppe et sæt med på julemærketuren kan vi jo afregne i pølseboden der nede  :)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Marts 14, 2009, 12:10:10 am »
Lån endelig løs... :lol: Det er da bare super at vi kan hjælpe hinanden herinde..

Og mange tak til pyrotek for det fine tilbud,m en hvis Big G alligevel har dem liggende der der jo ingen grund til at begynde at lave flere.

Mit nr er 27289683,også hvis der er andre der har brug for et sted at få varmen enten før eller efter bakkeåbningen. Addressen er Lyshøjgårdsvej 80 , 2500 Valby. www.valbymc.dk, Så skal jeg nok sørge for at der er varm kaffe på kanden, og kolde øl og vand i baren.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #14 Dato: Marts 14, 2009, 09:42:27 am »
Hvis jeg må låne tråden :angel: kunne jeg også godt bruge et sæt til SV1000 så at der bliver plads til mit GSXR1000 fjederben - kan du snuppe et sæt med på julemærketuren kan vi jo afregne i pølseboden der nede  :)
den er i vinkel, du gør nok klogt i at huske mig på det ved at genoplive tråden her et par dage inden  :innocent: