Forfatter Emne: Udstyr til en sprit ny K9'er  (Læst 4139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madsj

• Søndagskører
  • **
Udstyr til en sprit ny K9'er
« Dato: Marts 11, 2009, 02:37:31 pm »
Hejsa :)

Jeg går pt. og overvejer et køb af en fabriksny SV650SK9, men har lidt betænkeligheder ved omfanget af udgifter til ekstraudstyr.

Efter at have kigget lidt rundt på nettet, har jeg stadig ikke fundet ud af hvor meget jeg skal regne med til følgende ekstra dele:

- Fuldkåbe
- Blinklys som dioder (har set dem på runes-mc.dk)
- Udstødning - well.. er ret uvidende også her så har ikke nogen præferencer endnu   :innocent:
- Har overvejet lidt at få fat på sådan en bandit: http://runes-mc.dk/Galleribillede.asp?filnavn=img_0629.jpg  - men er den inkl. holder til nummerplade ?

Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over de forskellige dele og deres priser :)

Mvh
Mads

« Senest Redigeret: Marts 11, 2009, 03:28:07 pm af madsj »

Smith

• Roadracer
Re: Udstyr til en sprit ny K9'er
« Svar #1 Dato: Marts 11, 2009, 04:24:39 pm »
Original fuldkåbe står til 3998kr
Rizoma diodeblink 395 (pr. stk!)
Udstødning er vidst en længere diskussion ;)
Det samme gælder måske undertail, se evt. her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=11492.msg121469

LasseN

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Marts 11, 2009, 04:43:34 pm »
Du kan jo altid tage ekstra udstyr løbende...
Synes personligt ikke der er noget ved at købe alt på en gang og så ikke have noget at foretage sig de efterfølgende vinteraftener!!  :blink:
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Marts 11, 2009, 07:01:41 pm »
Du mads... Snak nu lige med AmagerDK herindefra inden du går shop-amok! Som sagt tabte han en mindre formue på at kaste sig ud i det projekt du er i gang med... Det var godt nok den gang 650eren kostede 20.000 mere - men alligevel!  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Marts 11, 2009, 07:24:01 pm »
Ville også gå efter en på dba.dk som havde alt hvad hjertet begærer. Det andet er penge ud af vinduet. Men hver mand sine idéer  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #5 Dato: Marts 11, 2009, 07:41:12 pm »
Ja Hørt! En brugt på dba som er bygget som du vil have den og som har fået lavet de første service. Hvis så flere penge brænder dig på lommen er der mange muligheder: Powercommander med quickshifter/ignitionmodule, upgrade på affjedring, ja lidt søgning i forum vil åbne uanede muligheder for dig.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 11, 2009, 07:49:18 pm »
- og pludselig begynder man at kigge SV1000 ;)

Tidligere kørt:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

madsj

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Marts 11, 2009, 08:15:31 pm »
Jeg hører hvad i siger - og kan delvist også godt følge jer.

Jeg synes bare at forskellen på 79.999,- for en sprit ny cykel kontra en brugt der har kørt 10-20.000 for samme penge, dog med udstyr er forkert. Så hellere køre sin egen maskine til ? Er ik sikker på jeg har ret..  :innocent:

Det må da helt klart være den fedeste fornemmelse at få en helt ny cykel ?

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Marts 11, 2009, 09:25:20 pm »
En K5-K6 burde ligge nede i ca 65K lige for tiden med udstyr...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Marts 11, 2009, 09:36:35 pm »
En K5-K6 burde ligge nede i ca 65K lige for tiden med udstyr...
:mrgreen:

Ahh, er nok at presse citronen lidt. Vil sige ca. 70-80k og stigende. Sæsonen er jo begyndt - finanskrise... whatever! Men der er helt sikkert et par gode maskinerne derude, presset godt og grundigt i bund.

Tidligere kørt:

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Marts 11, 2009, 11:46:48 pm »

Jeg synes bare at forskellen på 79.999,- for en sprit ny cykel kontra en brugt der har kørt 10-20.000 for samme penge, dog med udstyr er forkert. Så hellere køre sin egen maskine til ? Er ik sikker på jeg har ret..  :innocent:

Jeg købte min 07'er fra ny.
Jo det var en fed oplevelse at eje en ny. Min og kun min.
Jeg har så gennem de sidste par år brugt en pæn slat mønter oveni:
Yoshimura udstødning, blink, hugger, nummerplade holder.

Skulle jeg købe i dag, ville jeg helt sikkert købe brugt. Give mig tid til at finde den som som jeg synes havde lige det look jeg selv gerne vil have. Prutte prisen ned, og så ellers juble over at jeg havde sparet en masse penge.

Den her f.eks.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58441253
Prut den tættere på de 80.000 og du får kåben, udstødning, blink, nr. plade holder og sidst men ikke mindst:
Du får ABS bremser med i købet. Noget som du ikke får på din 09'er til 80.000
Personligt har det redet mig fra en røvtur eller to da jeg mildt sagt ikke var videre erfaren da jeg købte min i 07

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #11 Dato: Marts 12, 2009, 09:02:12 am »
- inden du ser dig om har du hurtigt smidt 30K mere efter cyklen...

Man kunne jo også tage en tur forbi Enghave og se på en af de kilosvin han har på tilbud (eller limited edition som de kalder det) til 129.995,-

********** sakset fra Enghaves hjemmeside *******************

LIMITED EDITION MODEL:

Denne model leveres fra den 1. marts 2009 inkl. nedenstående Limited editon pakke, hvor alt er monteret ved levering.

Originalt Suzuki udstyr:

Kæde/bagskærm

Suzuki Alarm

Bundkåbesæt

Crash pad

Yoshimura udstødning

kilosvin med div udstyr...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #12 Dato: Marts 12, 2009, 08:34:26 pm »

Jeg købte min 07'er fra ny.
Jo det var en fed oplevelse at eje en ny. Min og kun min.
Jeg har så gennem de sidste par år brugt en pæn slat mønter oveni:
Yoshimura udstødning, blink, hugger, nummerplade holder.

Skulle jeg købe i dag, ville jeg helt sikkert købe brugt. Give mig tid til at finde den som som jeg synes havde lige det look jeg selv gerne vil have. Prutte prisen ned, og så ellers juble over at jeg havde sparet en masse penge.

Den her f.eks.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58441253
Prut den tættere på de 80.000 og du får kåben, udstødning, blink, nr. plade holder og sidst men ikke mindst:
Du får ABS bremser med i købet. Noget som du ikke får på din 09'er til 80.000
Personligt har det redet mig fra en røvtur eller to da jeg mildt sagt ikke var videre erfaren da jeg købte min i 07

ABS: JA! Ved der er nogen herinde der ALDRIG ville eje en mc med ABS, jeg er IKKE én af dem, jeg skiftede til nyere model for at få ABS. Og tror mange nye piloter gerne vil have ABS og da SV650 er en super begyndercykel er den mere interessant med ABS ved salg. (min mening  :rolleyes:  )
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: Marts 12, 2009, 11:22:09 pm »

AmagerDK sagde det samme da han købte sin - det har han fotrudt ganske grusomt nu.

At købe en ny begyndercykel er for dem der ikke tør/kan prutte om prisen eller ikke har nogen til at tale sig fra det  :lol: :wink:

Som folk siger - hvis du får blod på tanden så kigger du dig om efter en ny indenfor 2 år og så er alle penge på udstyr spildt.

Skid på det der med at køre den til selv. Du bliver træt af at den max må køres til 6000 rpm de første 1200 km efter 100 km. Igen - spørg bare AmagerDK!

Sidste ord fra mig  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Marts 13, 2009, 08:42:05 am »
Jeg kan kun bakke op omkring Skurken's betragtninger. Jeg fik kortet for 2 år siden, og har siden haft 2 motorcykler, og her inden 3. sæson for alvor går igang, kigger jeg efter den næste i rækken. Jeg har kun købt brugt, og alligevel er det lykkedes mig at finde motorcykler der levede op til alle mine krav. Dermed ikke sagt der ikke er røget et par stumper efter den i løbet af året, men udgifterne har været minimale ift. at købe en ny.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6