Forfatter Emne: Fjerne snorkel+luftfilter(kn,dna,piperx,bmc)  (Læst 5542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

• Plastikrocker
Fjerne snorkel+luftfilter(kn,dna,piperx,bmc)
« Dato: Marts 09, 2009, 05:16:45 pm »
Det er meget svært at blive klog på hvad man skal gøre eller ikke gøre.Eller for den sags skyld hvad man skal købe af luftfilter.Jeg har søg vidt og bredt på nettet og der er lige så mange meninger som der er brugere.
Hvad mener i?
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
Re: Fjerne snorkel+luftfilter(kn,dna,piperx,bmc)
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2009, 05:30:29 pm »
jeg har åbent KN filter det er jeg glad for og så lyder det jo godt
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2009, 07:19:26 pm »
Uanset hvad du gør, kommer du til at blive ked af at fjerne toppen af luftfilterkassen... Medmindre du kører med ørepropper altid.

Jeg kører selv med KN - ikke af ydelsesårsager men fordi jeg hellere vil rengøre end at skifte et filter.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2009, 07:25:15 pm »
jeg er ikke selv ked af at ha' fået fjernet min luft filter top. Syntes ganske godt om det

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2009, 08:11:36 pm »
Jeg kører med PiperX men med toppen stadig på! Det buldrer sku godt under tanken. Så jeg kører stort set altid med propper. Man bliver lidt trær i hovedet efter 8 timer i sadlen , men lyden er jo skøøøøønnnn..... :orkester:
kilosvin med div udstyr...

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2009, 08:51:48 pm »
jeg skal ha kn i min. snakkede med en om det inde på udstillingen i bella. han var fra DOT-E.DK er det nogen i kender noget til? han sagde omkring 1000 kr for filter og kasse. synes det lyder okay. men når man nu får sat sådan et filter i,,, SKAL man så ikke ha dyret kørt til igen med dette? og gør de det på stedet?
Dennis

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2009, 09:07:42 pm »
hos Dot E ruller din mc ind du skal vel bare ha' åbent KN FILTER som passer lige ned i original kassen uden top.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Marts 09, 2009, 09:30:03 pm »
når toppen er af er snorklen lige til at fjerne - det kan anbefales for med den på henter den varm luft fra radiatoren - så lige et par raisers på tanke på en naked og den mangler ikke luft ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

pumper

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Marts 09, 2009, 09:37:42 pm »
Kom endelig med flere meninger.Gerne med lidt begrundelse.Kan godt se det med at fjerne snorkelen kan gi lidt mere frisk luft, men giver det støj?. Og hvad med skift til kn eller bmc, piperx i lukket kasse? Giver det lidt mere luft eller er det bare genbrug?

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #9 Dato: Marts 09, 2009, 09:46:20 pm »
Kom endelig med flere meninger.Gerne med lidt begrundelse.Kan godt se det med at fjerne snorkelen kan gi lidt mere frisk luft, men giver det støj?. Og hvad med skift til kn eller bmc, piperx i lukket kasse? Giver det lidt mere luft eller er det bare genbrug?

Jeg har hevet snorklen af og stoppet et KNelement i den originale kasse.

Synes ikke det larmer mere.
Synes heller ikke den yder mere.

Husk at passe på med vandslangen når du vasker modellen, hvis du fjerner snorklen !

Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

pumper

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Marts 09, 2009, 10:22:17 pm »
Ja man behøver jo ikke spule lige ind i kassen. 8) Med hensyn til regnvand er jeg ikke bange da jeg havde en boldor med kn kopier.De var helt åbne og fik masser af vand når det regnede.
Har kigget lidt på om jeg skulle skære et stykke isoleringsmateriale til at lægge ned i stykket under snorklen, for at tage noget af varmen fra køler/motor?
« Senest Redigeret: Marts 10, 2009, 03:41:57 pm af pumper »

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Marts 10, 2009, 07:46:23 am »
Jeg kører med PiperCross filter og toppen af luftfilterkassen afmonteret, og så er SVinet rullet/justeret ind efter det.(og andre potter selvfølgelig :mrgreen:)

Begrænsningen ligger i luftfilterkassen, så hvis du skal have mere ydelse kræver det et PiperCross filter
og toppen af luftfilterkassen afmonteret + justering af ECU på rullefelt. (eller montering af PC + justering)

Men som Sajmon skriver så larmer det altså helt vanvittigt når der lukkes helt op for gassen og man kan ikke holde det ud uden ørepropper.

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Marts 10, 2009, 11:44:42 am »
ja har lidt svært ved at bestemme mig så,, hvis det ikk hjælper noget uden at skifte kassen også,,, ikk at der er noget problem med det, men jeg ruller med akrapovic med hul igennem, og må sige at det i forvejen er ulideligt at køre længere ture uden noget til mine øre. det gælder jo ikk om at få så meget larm som muligt. jeg har en dejlig hul bulder lyd, og er helt tilfreds. men vil gerne gi biken lidt bedre luft. så er nok nød til at sætte noget i og fjerne kassen. så må vi se hvor meget det kommer til at larme.
Dennis

pumper

• Plastikrocker
« Svar #13 Dato: Marts 10, 2009, 03:45:29 pm »
Snorklen er åbenbart længere på nogle modeller end på andre,tror S'eren er kort. Den når ikke helt ned til samlingen/midten af kassen.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #14 Dato: Marts 10, 2009, 11:32:46 pm »
jeg er ikke selv ked af at ha' fået fjernet min luft filter top. Syntes ganske godt om det

X2 - kører med Pipercross Stage 2
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4