Forfatter Emne: Modifikation af orig. udstødning på sv 650  (Læst 5211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
Modifikation af orig. udstødning på sv 650
« Dato: Marts 05, 2009, 09:19:11 pm »
Hej allesammen. Håber i er kommet godt i gang på Rrrbikes.

Har set der er enkelte topics, der berører det her. De er bare ældgamle og ikke særligt besvarede, så jeg vil provokere med at lave et nyt topic. I håb om at få lidt flere synspunkter.

TIL SAGEN

Har en standard udstødning, på min sv650ak8, som jeg gerne vil modificere indtil jeg får penge til en M4 carbon, som efter min mening er pænt, %&¤king svedig, både i lyd og design. Kan desværre ikke finde en dansk forhandler, men har fundet en svensk, der sælger dem i slip-on til 3300dkr (5100sek) længe leve, valutaforskelle.

Vil bore popnitten ud af min udstødning, for at fjerne græsslåmaskinelyden, og forhåbentlig gøre den midlertidigt federe at køre på, når man har lyttelapperne ude.

Mit spørgsmål går på, om nogle har prøvet det, og kan anbefale/fraråde at gøre det.
For der må være et par sideeffekter ved det.

Nogle steder på webben tales der bl.a. om at den mister noget mid-torque.
Et andet spørgsmål er, lyder det overhovedet federe?

Håber i har nogle konstruktive idéer. For er meeeeeget tæt på at gøre det, derfor ville det være rart, hvis i ku se lidt kritisk på det, så jeg forhåbentlig træffer  : D  :respekt:
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Modifikation af orig. udstødning på sv 650
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2009, 09:47:34 pm »
Din originalpotte koster 6-7000kr - den skal formentlig bruges til syn, køretekniske kurser, banedage osv.

Jeg ville IKKE bore i den.

Så hellere æde havregryn i 1mdr og købe den potte til (sølle) 3300kr hvis finanskrisen også har ramt din pengepung.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: Marts 05, 2009, 09:52:45 pm »
hvorfor ikke købe en brugt slip on go så leve med den, indtil guldet er samlet sammen, de originale er møj dyre som Jesper osse skriver, dog får man næsten aldrig brug for den, får du db-kille med til den M4??

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Marts 05, 2009, 10:12:50 pm »
hvorfor ikke købe en brugt slip on go så leve med den, indtil guldet er samlet sammen, de originale er møj dyre som Jesper osse skriver, dog får man næsten aldrig brug for den, får du db-kille med til den M4??

Det ved jeg faktisk ikke om man gør. Det er vel standard at det følger med? - Tror alligevel db-killeren får lov at ligge på hylden, men det er vel go at ha'.

Din originalpotte koster 6-7000kr - den skal formentlig bruges til syn, køretekniske kurser, banedage osv.

Jeg ville IKKE bore i den.

Så hellere æde havregryn i 1mdr og købe den potte til (sølle) 3300kr hvis finanskrisen også har ramt din pengepung.

Betyder det med at standardpipe skal bruges til syn. At en anden udstødning som regel er ulovlig? Jeg påtænker det nemlig kun som en midlertidig løsning indtil jeg får ny. Det nytter selvfølgelig ikke, at ødelægge min standard og så få brug for den til syn. help here pls?  :shock:
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2009, 10:21:47 pm »
jep db killeren er god at have til syn f.eks..  og banedage

Jesper Jensen

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Marts 05, 2009, 10:27:41 pm »
Jeg kan kun svare for min HoleShot potte - der følger ikke nogen DB-killer med (men de koster sjældent mange 100kr)

JEG ville vente til der var lidt penge på kontoen og så gøre det rigtigt..

Du kan jo også risikere at skambore din org.potte total i smadder uden at få et godt resultat ud af det..?
- Jesper Jensen -
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #6 Dato: Marts 05, 2009, 10:40:56 pm »
Når du skal sælge Svinet igen er det fint at kunne fortælle den nye ejer at syn ikke bliver et problem for han får selvf. org. potten med.
Umiddelbart kan jeg ikke læse mig til at der dbkiller med i M4 exhaust, men den kan laves nemt.
Kiggede selv på deres highmount carbon da jeg havde SV´er, den er lækker  :lol:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Marts 06, 2009, 12:30:08 am »
Når du skal sælge Svinet igen er det fint at kunne fortælle den nye ejer at syn ikke bliver et problem for han får selvf. org. potten med.
Umiddelbart kan jeg ikke læse mig til at der dbkiller med i M4 exhaust, men den kan laves nemt.

Lækkert. Vigtig detalje vedr. salg, jeg lige havde overset der. Selvom jeg køber en slip-on, hvor der alligevel skal skæres i piben. :mrgreen:

Man sku da lige ku nappe en ny exhaust for SP-pensionspengene www.atp.dk, i tilfælde af at i havde skippet den! :D

Og så lige en sidste ting.

M4 YPPER COOOOL!!! tjek den!!

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice :)

Tak for svarene

Jesper Jensen

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 06, 2009, 08:52:50 am »
Man sku da lige ku nappe en ny exhaust for SP-pensionspengene www.atp.dk, i tilfælde af at i havde skippet den! :D

Hvis det bliver vedtaget, samt at de 20% som er forsvundet i finanskrisen ikke barberer det hele væk (husk også 35/50% skat)
- Jesper Jensen -
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #9 Dato: Marts 06, 2009, 09:09:06 am »
Nu kører jeg godtnok på en 1000, men jeg borede huller i min potte og yes den lagde skam nogle flere db, men jeg synes ikke lyden var særligt fed  :puke: øv, så jeg har lappet hullerne igen! Nemt nok satte bare nogle bolte i.
Det er nok bedre at lade være med at ødelægge din originalpotte  :angel: hvis du nu sku til syn eller sælge eller noget  :loser:  og så få købt noget rigtigt med et ordentligt bulder i i stedet for!  :twisted:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #10 Dato: Marts 06, 2009, 12:46:38 pm »

Lækkert. Vigtig detalje vedr. salg, jeg lige havde overset der. Selvom jeg køber en slip-on, hvor der alligevel skal skæres i piben. :mrgreen:

Og så lige en sidste ting.

M4 YPPER COOOOL!!! tjek den!!

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice :)

Tak for svarene

Til de fleste slipon potter følger der diverse med så man kan genmontere org. potten.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Marts 25, 2009, 06:39:08 pm »
Er ligeglad mand.. det her er da for svedigt! CHOP-CHOP!

http://www.youtube.com/watch?v=iH5ixYK3Wsw#

Godt nok kan man ikke sælge SVaberen med stocken på, men til gengæld betaler man ikke 4-5k, og så har man en undskyldning for at købe en slip-on hvis det fucker.

Ved der argumenteres for at man skal beholde den originale intakt, og har tænkt så meget over det og talt om det, at damen blir en kugle i hovedet af det.

Tid til handling, tid til forvandling. Her er lige et link, som viser hvordan en anglosaxer har gjort det.. :D

http://forum.svrider.com/showthread.php?t=63279

Hva' så mand! Og så lige male den sort med brændeovnsmaling.

Vær lige lidt friske, det er da for svedigt!  8)

Tror i ikk, man kan lave en muffeluffe og proppe i enden på den, når den skal synes??
« Senest Redigeret: Marts 25, 2009, 06:41:22 pm af Stålkaninen »

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #12 Dato: Marts 25, 2009, 07:40:02 pm »
Ja og den potte ser bare stadig lam ud  :lol: så en slipon ender det alligevel med....

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #13 Dato: Marts 25, 2009, 09:15:11 pm »
"honeycomb constrictor" betyder såmænd bare katalysator i Yankee´ens verden.
Satser dog ikke på han fatter en meter af, hvad sådan en fætter gør godt for  :innocent:

Til syn i DK? - jaeh, hvad mon der sker...  :dead:
« Senest Redigeret: Marts 25, 2009, 09:18:04 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #14 Dato: Marts 25, 2009, 09:20:39 pm »
Tror i ikk, man kan lave en muffeluffe og proppe i enden på den, når den skal synes??

FISK ???
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...