Forfatter Emne: Skattereform  (Læst 20356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Re: Skattereform
« Svar #45 Dato: Marts 08, 2009, 03:13:49 pm »
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
Ja men der er fanme langt til Ungarn, Polen osv. med trailer. Det føles ihvertfald sådan  :dead:
Nu er vi 3 om at dele udgifterne, så det går jo nok med varevognen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #47 Dato: Marts 08, 2009, 09:19:22 pm »
Her er regnestykket :

Det kommer til at koste 6 til 8 Banedage bare at have en kassevogn OM ÅRET !!!!

En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 – 2.500 kilo, der kører 10,2 – 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.

Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. – det er den ikke længere.

Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. – i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #48 Dato: Marts 08, 2009, 10:53:39 pm »
KOPI AF BREV SENDT TIL ALLE MINISTERE:

Fra   Christian Dencker <christian.dencker

Til:

Skatteminister Kristian Jensen <min@skm.dk>,
Finansminister Lars Løkke Rasmussen <fm@fm.dk>,
Torsten Schack Pedersen <torsten.schack.pedersen@ft.dk>,
Peter Christensen <peter.christensen@ft.dk>,
Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen <lene.espersen@ft.dk>,
Klima- og Energiminster Connie Hedegaard <kemin@kemin.dk>,
Pia Kjærsgaard <dfkala@ft.dk>,
Kristian Thulesen Dahl <dfkrtd@ft.dk>

dato   8. mar. 2009 22.47

Subject   Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.

Kære venner,

Har I fuldstændig mistet forbindelsen med virkeligheden uden for borgen ?

Mit IT firma har ikke haft underskud i 12 år. Altid ansat nye mennesker efter vores formå'en og nu står jeg overfor at skulle fyre halvdelen !

På bare 2 måneder er salget gået helt istå !

Alt imens I øger gulpladeafgiften med 500.000.000 kr og fjerner værdier for 115.000 bilejere svarende til 4.600.000.000 kr. !!

Infører en Multimedieafgift ... Nu stopper salget af computere da helt sikkert !

Og jeg kan blive ved.....

Enhver Handelshøjskole elev ved, at i KRISETIDER skal økonomien stimuleres. Dette gøres IKKE ved omlægninger og forøgelse af afgifter, samt værdiforringelse af borgernes værdier !

Det skaber usikkerhed som er med til at forværre krisen ! BASAL MACRO ØKONOMISK LÆRDOM !!

Ja ... Jeg betaler TOPSKAT og har gjort det i 15 år !
Ja ... Jeg eksportere mine ydelser og produkter til udlandet !
Ja ... Jeg forminsker mit energiforbrug ved at forbedre mit hus for lånte penge i friværdien !
Ja ... Jeg knokler 60 til 70 timer om ugen fordi jeg er VELUDDANNET !
Ja ... Jeg betaler til min egen pension.

NEJ ... Hvis I øger skatten på firma computer OG IKKE gør det for alle HÅNDVÆRKERNES VÆRKTØJ, POLITIKKERNES MINISTERBILER og samtidig værdiforringer (læs= stjæler) 60.000 kr for en bil jeg bruger til min sparsomme fritidsinteresse SÅ stopper festen.

De 300.000 kr. jeg betaler i A-skat om året ... må et andet land få nytte af !

Med venlig hilsen

Christian Dencker Poulsen
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #49 Dato: Marts 08, 2009, 11:13:42 pm »

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #50 Dato: Marts 09, 2009, 06:45:09 am »
banditten, du gør da noget ved problemet.  :mrgreen:
gud, læste BT og så regnestk, 10000 spir oveni om året (ikke fedt,forstår din harme) :(

jeg mener dog stadig at besparelsen/differencen (også ejerafgifter) kun burde være det manglende bagsæde (alt andet er jo nøjagtigt det samme)

iøvrigt fedt at folk kom op af stolene og deltog i denne tråd :respekt:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #51 Dato: Marts 09, 2009, 02:03:20 pm »
så fik jeg squ svar fra DF på mit opstød

Kære Claus Kjelgaard.

Mange tak for din henvendelse til Kristian Thulesen Dahl vedr. nedenstående nye afgift. Jeg har videregivet til hans orientering, og ligeledes til Dansk Folkepartis formand Pia Kjærsgaards orientering.
Jeg kan meddele dig, at Dansk Folkeparti vil se nærmere på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af netop denne del af skatteforliget. Og så må vi så se om, vi kan gøre noget for at afbøde disse ovennævnte problemer.

Med venlig hilsen

Martin Gregers Arnoldus
Personlig assistent

Sekretariat (DF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf.   +45 33 37 55 00
Dir.   +45 33 37 51 54

www.ft.dk

Sendt: 8. marts 2009 20:14
Til: min@skm.dk; fm@fm.dk; Torsten Schack Pedersen; Peter Christensen; Lene F. Espersen; kemin@kemin.dk; Kathe Lie Andersen; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl
Emne: Ændring af afgift på Gul plade biler.

Jeg kan godt forstå at der er brug for at hente penge, et sted når man nu tager penge et andet sted.

Men det jeg ikke kan forstå det er, at man vælger at beskatte borgerne i Danmark som køre i gulplade biler, hvilket er et system der kun findes i Danmark der er ikke nogen andre lande der er så lov betynget om hvad man må bruge sine køretøjer til som i Danmark, eller for den sags skyld afgift betynget,

Det der er blevet gjort ved det nye tiltag omkring gulplade biler, er så dybt urimeligt over for de private bruger der er af dem, det er jo ikke alle der har brug for at have en bil der er på hvide plader.
Feks : små selvstændige der ikke har omsætning til at have to biler i husstanden, par og enlige der ikke har børn, personer der har heste, race hunde og der er mennesker der har Div. hobbyer, og med det afgift system vi har der er det de færreste der har råd til at købe en sådan bil til disse formål på hvide plader.

Feks. for mit eget vedkommen så har jeg en hobby der er at køre motorcykel på lukkede baner, når jeg skal rundt på dem, så er vi nogle stykker der tager og køre sammen i en kasse bil, da det er mere økonomisk, for ikke at tale om det er meget bedre for miljøet, personligt har jeg en ældre Mercedes, jeg kunne godt have det jeg skal bruge af udstyr på en trailer efter den til de ture men så køre min bil ikke mere end 5 km / L, hvor i mod vi er 3 i en kasse bil der går 10 km /L

Ud over det så er der også den ting at der er mennesker i Danmark der blive så betynget af de at de ikke har råd til at have en bil og hvordan skal de så komme på arbejde, det hænger jo ikke sammen med at regeringen gerne vil have at man skal være fleksibel på det danske arbejde marked og tage jobs hvor de nu er, det er jo ikke alle mennesker der bor i storbyerne hvor det offentlige transport system er udbygget i så vid grad.

Hvordan kan i retfærdig gøre at vedtage en lov der har tilbagevirkende kraft ?

Jeg ved godt at det også er et miljø spørgsmål hvilket jeg har fuld forståelse for at man skal tage hensyn til, men Danmark udleder 0,03 % af det Co2 der bliver udledt i verden, og jo det er da godt at være et forbillede men det kan ikke være rigtigt at det skal være på bekostning af en tredje del af den danske befolkning bliver så hårdt beskattet at de ikke har råd til at sætte mad på bordet,

Jeg havde forståelsen af at den siddende regering gik ind for at der var bevægelse og økonomisk frihed, med det ser jo ikke sådan ud som det er nu.
Lige nu kan det sidestilles med en S regering.

For mit vedkommen er konsekvensen blevet at jeg er flyttet til udlandet, og da jeg arbejde som rejsende supervisor, så er skattereglerne som følgende,
Bor i feks. England ansat i Danmark og arbejder i et tredje land så er man automatisk skatteundtaget, og da jeg er borger i et andet land kan jeg købe en bil i det pågældende land til deres priser og føre det den tid jeg er i Danmark hvilket kan være op til tre måneder sammen hængende, hvor mange tror i ikke der også er villige til at flytte feks. til Sverige eller tyskland ??

Med venlig hilsen

Claus Kjelgaard

Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #52 Dato: Marts 09, 2009, 03:17:34 pm »

Er du stadig på elev-løn?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #53 Dato: Marts 10, 2009, 12:06:37 am »

Er du stadig på elev-løn?

Jep :-(

Napper snart en opgradering ... til .... Financiel Røver ;-)
xXx - Christian

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #54 Dato: Marts 10, 2009, 12:10:43 am »
Fik dette svar:

From   Kathe Lie Andersen <Kathe.Andersen@ft.dk>
til   Christian Dencker <christian.dencker@xxxxxxxx.com>
cc   Mikkel Dencker <Mikkel.Dencker@ft.dk>
dato   9. mar. 2009 15.51
subject   SV: Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.
sendt af   ft.dk

Kære Christian Dencker Poulsen

Tak for din mail om vægtafgift på gulpladebiler og multimedieafgiften.

Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker, idet det fremgår af modtagerlisten på din mail, at finansordfører Kristian Thulesen Dahl allerede har modtaget en kopi.

Det kan tilføjes, at med hensyn til vægtafgiften på gulpladebiler agter Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.

Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær

----------------->

Jeg har endnu ikke modtaget fra de andre partier .... Gad vide om de kan læse ?
xXx - Christian

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #55 Dato: Marts 10, 2009, 01:50:57 am »
Fik dette svar:

From   Kathe Lie Andersen <Kathe.Andersen@ft.dk>
til   Christian Dencker <christian.dencker@xxxxxxxx.com>
cc   Mikkel Dencker <Mikkel.Dencker@ft.dk>
dato   9. mar. 2009 15.51
subject   SV: Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.
sendt af   ft.dk

Kære Christian Dencker Poulsen

Tak for din mail om vægtafgift på gulpladebiler og multimedieafgiften.

Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker, idet det fremgår af modtagerlisten på din mail, at finansordfører Kristian Thulesen Dahl allerede har modtaget en kopi.

Det kan tilføjes, at med hensyn til vægtafgiften på gulpladebiler agter Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.

Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær

----------------->

Jeg har endnu ikke modtaget fra de andre partier .... Gad vide om de kan læse ?

siger vel mest om seriøsiteten hos de andre...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Senest Redigeret: Marts 10, 2009, 05:16:19 pm af Gud »

palle j

• Roadracer
« Svar #57 Dato: Marts 10, 2009, 06:18:11 pm »
Er der nogen der vil købe en transporter TDI fra ´96 den VAR uden misundelse afgift  :brok: :brok: :brok:
« Senest Redigeret: Marts 10, 2009, 06:24:14 pm af palle j »
Blå SV650S 00

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #58 Dato: Marts 10, 2009, 07:14:26 pm »
Jeg kan sagtens forstå folks harme og irritation over at der ændres i nogle afgifter der gør at det der så ud til at være billigt for et år siden - nu viser sig at være dyrt. Og det de gav for det sidste år måske viser sig at være værdiløst nu. Det er der jo ingen der bryder sig om.

Men - er vi ikke enige om at det er underligt at en gammel bil som forurener mere, går kortere på literen osv, koster det halve om året i GRØN afgift som en ny gulpladebil.
Jeg har selv en gulpladebil som går 15-18 km literen. Den har jeg siden 2006 betalt over 9.000 om året for at ha. Ja det er mange penge og det er da surt den ene gang om året jeg får det girokort. Men det måtte jeg acceptere når jeg ville have bilen til halv pris.

Sådan som vægt afgift/ grøn afgift var blevet blev mere og mere skævt fordi man ikke for længe siden har lavet regler der berører de ældre biler. Og så ender vi alle sammen med at køre rundt i gamle biler som forurener mere.. det giver jo heller ingen mening.

Det var et spørgsmål om tid før det her skete .. og det fortsætter nok hvis man vil af med de biler der forurener mest.

Og ja det er åndsvagt at vi går igang når de andre lande forurener langt mere end os :) men hvis hele verden siger sådan, kommer vi aldrig videre.

Et skulderklap og en trøstende tanke til dem der blev fanget med håret i postkassen. Det var lige som så meget andet i vores skatte/afgifts - system, et hul der blev lukket... længere er den ikke ?

Og jeg tvivler på at det er noget nogen politikere gider at lave om på ..  men synes at det er cool nok at i gider prøve at skrive til dem :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #59 Dato: Marts 10, 2009, 10:54:00 pm »
Jeg kan sagtens forstå folks harme og irritation over at der ændres i nogle afgifter der gør at det der så ud til at være billigt for et år siden - nu viser sig at være dyrt. Og det de gav for det sidste år måske viser sig at være værdiløst nu. Det er der jo ingen der bryder sig om.

Men - er vi ikke enige om at det er underligt at en gammel bil som forurener mere, går kortere på literen osv, koster det halve om året i GRØN afgift som en ny gulpladebil.
Jeg har selv en gulpladebil som går 15-18 km literen. Den har jeg siden 2006 betalt over 9.000 om året for at ha. Ja det er mange penge og det er da surt den ene gang om året jeg får det girokort. Men det måtte jeg acceptere når jeg ville have bilen til halv pris.

Sådan som vægt afgift/ grøn afgift var blevet blev mere og mere skævt fordi man ikke for længe siden har lavet regler der berører de ældre biler. Og så ender vi alle sammen med at køre rundt i gamle biler som forurener mere.. det giver jo heller ingen mening.

Det var et spørgsmål om tid før det her skete .. og det fortsætter nok hvis man vil af med de biler der forurener mest.

Og ja det er åndsvagt at vi går igang når de andre lande forurener langt mere end os :) men hvis hele verden siger sådan, kommer vi aldrig videre.

Et skulderklap og en trøstende tanke til dem der blev fanget med håret i postkassen. Det var lige som så meget andet i vores skatte/afgifts - system, et hul der blev lukket... længere er den ikke ?

Og jeg tvivler på at det er noget nogen politikere gider at lave om på ..  men synes at det er cool nok at i gider prøve at skrive til dem :)

Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....

Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
xXx - Christian