så fik jeg squ svar fra DF på mit opstød
Kære Claus Kjelgaard.
Mange tak for din henvendelse til Kristian Thulesen Dahl vedr. nedenstående nye afgift. Jeg har videregivet til hans orientering, og ligeledes til Dansk Folkepartis formand Pia Kjærsgaards orientering.
Jeg kan meddele dig, at Dansk Folkeparti vil se nærmere på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af netop denne del af skatteforliget. Og så må vi så se om, vi kan gøre noget for at afbøde disse ovennævnte problemer.
Med venlig hilsen
Martin Gregers Arnoldus
Personlig assistent
Sekretariat (DF)
Christiansborg
DK-1240 København K.
Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 54
www.ft.dk ________________________________________
Fra: Claus [mailto:claus@9th.dk]
Sendt: 8. marts 2009 20:14
Til: min@skm.dk; fm@fm.dk; Torsten Schack Pedersen; Peter Christensen; Lene F. Espersen; kemin@kemin.dk; Kathe Lie Andersen; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl
Emne: Ændring af afgift på Gul plade biler.
Jeg kan godt forstå at der er brug for at hente penge, et sted når man nu tager penge et andet sted.
Men det jeg ikke kan forstå det er, at man vælger at beskatte borgerne i Danmark som køre i gulplade biler, hvilket er et system der kun findes i Danmark der er ikke nogen andre lande der er så lov betynget om hvad man må bruge sine køretøjer til som i Danmark, eller for den sags skyld afgift betynget,
Det der er blevet gjort ved det nye tiltag omkring gulplade biler, er så dybt urimeligt over for de private bruger der er af dem, det er jo ikke alle der har brug for at have en bil der er på hvide plader.
Feks : små selvstændige der ikke har omsætning til at have to biler i husstanden, par og enlige der ikke har børn, personer der har heste, race hunde og der er mennesker der har Div. hobbyer, og med det afgift system vi har der er det de færreste der har råd til at købe en sådan bil til disse formål på hvide plader.
Feks. for mit eget vedkommen så har jeg en hobby der er at køre motorcykel på lukkede baner, når jeg skal rundt på dem, så er vi nogle stykker der tager og køre sammen i en kasse bil, da det er mere økonomisk, for ikke at tale om det er meget bedre for miljøet, personligt har jeg en ældre Mercedes, jeg kunne godt have det jeg skal bruge af udstyr på en trailer efter den til de ture men så køre min bil ikke mere end 5 km / L, hvor i mod vi er 3 i en kasse bil der går 10 km /L
Ud over det så er der også den ting at der er mennesker i Danmark der blive så betynget af de at de ikke har råd til at have en bil og hvordan skal de så komme på arbejde, det hænger jo ikke sammen med at regeringen gerne vil have at man skal være fleksibel på det danske arbejde marked og tage jobs hvor de nu er, det er jo ikke alle mennesker der bor i storbyerne hvor det offentlige transport system er udbygget i så vid grad.
Hvordan kan i retfærdig gøre at vedtage en lov der har tilbagevirkende kraft ?
Jeg ved godt at det også er et miljø spørgsmål hvilket jeg har fuld forståelse for at man skal tage hensyn til, men Danmark udleder 0,03 % af det Co2 der bliver udledt i verden, og jo det er da godt at være et forbillede men det kan ikke være rigtigt at det skal være på bekostning af en tredje del af den danske befolkning bliver så hårdt beskattet at de ikke har råd til at sætte mad på bordet,
Jeg havde forståelsen af at den siddende regering gik ind for at der var bevægelse og økonomisk frihed, med det ser jo ikke sådan ud som det er nu.
Lige nu kan det sidestilles med en S regering.
For mit vedkommen er konsekvensen blevet at jeg er flyttet til udlandet, og da jeg arbejde som rejsende supervisor, så er skattereglerne som følgende,
Bor i feks. England ansat i Danmark og arbejder i et tredje land så er man automatisk skatteundtaget, og da jeg er borger i et andet land kan jeg købe en bil i det pågældende land til deres priser og føre det den tid jeg er i Danmark hvilket kan være op til tre måneder sammen hængende, hvor mange tror i ikke der også er villige til at flytte feks. til Sverige eller tyskland ??
Med venlig hilsen
Claus Kjelgaard