Forfatter Emne: TECHLUSION  (Læst 2966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
TECHLUSION
« Dato: Februar 20, 2009, 08:47:39 pm »
Er der nogen her der har prøvet Techlusion TFI box ?
Til dem der ikke kender den er det en billigere og ikke nær så justerbar konkurent til PCIII.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: TECHLUSION
« Svar #1 Dato: Februar 23, 2009, 10:15:33 am »
Lyder spændende
jeg synes PC er lidt dyr  :loser:
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: TECHLUSION
« Svar #2 Dato: Februar 23, 2009, 10:43:08 am »
Det er svært at finde nogle nye tilbagemeldinger, men jeg leder videre.Kan godt lide ideen med at man selv stiller den.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Damage

  • Gæst
Re: TECHLUSION
« Svar #3 Dato: Februar 23, 2009, 02:04:58 pm »
Er der nogen her der har prøvet Techlusion TFI box ?
Til dem der ikke kender den er det en billigere og ikke nær så justerbar konkurent til PCIII.

Jeg mener kun at den kan tilfører mere benzin hvis motoren kører for magert, men hvis motoren kører med for
fed blanding (som sv1000 gør ved fuld gas og høje rpm) så kan den ikke justere ned.  :undecided:

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: TECHLUSION
« Svar #4 Dato: Februar 23, 2009, 03:41:04 pm »
Jep. Det er rigtigt. Men det skulle være lige som at justere en karburator. Bare uden al det manuelle arbejde. 8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: TECHLUSION
« Svar #5 Dato: Februar 23, 2009, 03:41:59 pm »
Har fundet den i USA til ca. 1100 kr.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: TECHLUSION
« Svar #6 Dato: Februar 24, 2009, 12:19:38 am »
Techlusion - Er det en sammentrækning af ordene Technical og Illusion? He he he... Aaaarh det' gas! Jeg har aldrig hørt om boksen før...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: TECHLUSION
« Svar #7 Dato: Februar 24, 2009, 10:18:44 am »
jeg har læst om den, den skulle være lidt bedre end ECU'en men har ikke læst nogen der har erfaring med den...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: TECHLUSION
« Svar #8 Dato: Februar 24, 2009, 10:28:30 am »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: TECHLUSION
« Svar #9 Dato: Februar 24, 2009, 10:34:37 am »
Hvad jeg kan læse mig til så arbejder den sammen med ECU'en på den måde at når ECU'en har færdig behandlet signalet og sender det til dyserne, så går det indover Techlusion boxen, og der kan man så justere.
Det skulle foregå på den måde at den holder dyserne lidt lægere åbne.(den kan kun tilføje ikke fjerne benzin) og ECU'en skal være stillet til standart.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: TECHLUSION
« Svar #10 Dato: Februar 24, 2009, 01:57:35 pm »
Nøjagtigt samme produkt som jeg kørte med på vores gamle 115 HK Seat Alhambra. En moderne diesel har stort luftoverskud for at holde emmisionsværdierne nede det udnytter BOX fabrikanterne ved at indskyde elektronik som holder indsprøjtningsdyserne længere tid åbne end ECU = flere HK.
Det skal nok virke det gjorde det på den gamle diesel. De er vist ikke helt lovlige at bruge mere  :oops: men hvad er det nu om dage  :angel:
Gul SV 650S K5

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: TECHLUSION
« Svar #11 Dato: Februar 24, 2009, 05:27:30 pm »
Det ender nok med at jeg køber den box.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)