Forfatter Emne: hotbodies undertail  (Læst 5249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
Re: hotbodies undertail
« Svar #15 Dato: Februar 04, 2009, 02:21:35 pm »
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål.

Har du en kilde til den information? Jeg har selv prøvet at finde ud af det, men er ikke kommet frem til noget. blz har tidligere nævnt en udtalelse fra en betjent her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8436.msg87579#msg87579

... men nu er betjente jo ikke nødvendigvis autoriteter på området.

tja - men hver betjent tolker love på stedet forskelligt - nogen kan se at det er extra sikker hed ved at signalere mere tydeligt at man drejer andre vil sige at bremselyset bliver mindre og svære at se - så stiller man betjenter det store spørgsmål om det ikke er logisk at når man blinker at man nok også bremser samtidig
jeg har en std bag lygte og sætter nogle super eller ultra brigth led i undertailen - måske lidt sjov med at sætte en kontakt i så jeg slukker for de ennerste dioder så der er lige 18cm mellem de yderste  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #16 Dato: Februar 04, 2009, 02:25:41 pm »
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål.

Har du en kilde til den information? Jeg har selv prøvet at finde ud af det, men er ikke kommet frem til noget. blz har tidligere nævnt en udtalelse fra en betjent her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8436.msg87579#msg87579

... men nu er betjente jo ikke nødvendigvis autoriteter på området.

http://www.faerdselsstyrelsen.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf

side 83
6.04.002 afsnit (5)

(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.

Denne pdf fil giver svar på sådanne spørgsmål, gem den evt på jeres putere
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Februar 04, 2009, 02:31:20 pm »
side 83
6.04.002 afsnit (5)

(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.

Undskyld men hvordan har det punkt noget at gøre med om man måler inderste eller yderste vandrette afstand mellem blinkene?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Februar 04, 2009, 02:35:23 pm »
side 83
6.04.002 afsnit (5)

være mindst 0,20 m.

Undskyld men hvordan har det punkt noget at gøre med om man måler inderste eller yderste vandrette afstand mellem blinkene?
20cm? i mener bestemt i teoribogen står der 18cm?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #19 Dato: Februar 04, 2009, 02:40:23 pm »
side 83
6.04.002 afsnit (5)

være mindst 0,20 m.

20cm? i mener bestemt i teoribogen står der 18cm?
Det der er loven, kort og godt. Hvordan den fortolkes skal jeg ikke blande mig i, jeg vil dog til enhver tid hævde at holder du 20cm midt-midt, hverken kan eller vil  :police: gøre mere ud af det.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #20 Dato: Februar 04, 2009, 05:01:26 pm »
Jeg har læst færselsstyrelsens pdf, om regler for lys på mc, og der står 18 cm vandret. (side til side)

Lodret er op og ned!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #21 Dato: Februar 04, 2009, 05:28:25 pm »
Jeg har læst færselsstyrelsens pdf, om regler for lys på mc, og der står 18 cm vandret. (side til side)

Lodret er op og ned!
haha du siger sgu noget.....my bad  :oops:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #22 Dato: Februar 04, 2009, 05:33:29 pm »

Lodret er op og ned!
Sådan.....side 85 var det i stedet:
(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
i hver side.
For disse blinklygter gælder,
a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,

18 cm er korrekt.