Forfatter Emne: motorcykelgalleri.dk  (Læst 4270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bang

• Søndagskører
  • **
motorcykelgalleri.dk
« Dato: Februar 01, 2009, 12:17:39 am »
Hey  Medriders.

Sidder og overvejer at joine motorcykelgalleri.dk men hey 35 kr i oprettelse, det er jeg godt nok ikke tilhænger af.
Til dem der allerede er der inde, er det de 35kr værd??? :whatever:

Sidder og skimter vores skønne forum igennem jævnlig nu.. Synes ikke denne vinter vil tage en ende...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: motorcykelgalleri.dk
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2009, 12:26:09 am »
nej det er absolut ikke pengene værd med mindre du er til intriger og paradise hotel, et alternativ kunne være www.motorcykelforum.dk

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2009, 12:49:33 am »
Jeg bruger det kun til at kigge på andre menneskers motorcykler... Det er da meget underholdende... Men jeg har aldrig fået noget ud af det som jeg ikke ville have kunnet få svar på herinde. Godt nok er det finanskrise - men 35kr er da ikke en katastrofe?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2009, 01:18:03 am »
Jeg bruger det kun til at kigge på andre menneskers motorcykler... Det er da meget underholdende... Men jeg har aldrig fået noget ud af det som jeg ikke ville have kunnet få svar på herinde. Godt nok er det finanskrise - men 35kr er da ikke en katastrofe?

Njaeh, men princippet om at man skal være bruger for at se på billeder som andre har taget af deres egne motorcykler og så selv betalt 35 kr for at lægge op, det er sgu latterligt :) Desuden er heste,hunde,katte,baby-galleri i samme skuffe også lige for lamt nok til os seje bikertyper  8)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2009, 02:59:32 am »

Njaeh, men princippet om at man skal være bruger for at se på billeder som andre har taget af deres egne motorcykler og så selv betalt 35 kr for at lægge op, det er sgu latterligt :) Desuden er heste,hunde,katte,baby-galleri i samme skuffe også lige for lamt nok til os seje bikertyper  8)

Well... Det er jo en forretning - ikke en hobby  :) Der er trods alt nogen som bruger tid på at kode siden og betaler for hardware og båndbredde. Jeg kunne forestille mig at siden genererer en del trafik pga. billeder og især video. Det er ikke helt billigt på en erhvervslinie. Eftersom at det er et engangsbeløb tror jeg sq ikke at det er noget de tjener kassen på.

Men det er ganske pudsigt den måde du fremlægger det på. Jeg mener - i denne her tid er vi bare lidt for forvendte med at alt på nettet skal være gratis  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2009, 03:20:24 am »

Well... Det er jo en forretning - ikke en hobby  :) Der er trods alt nogen som bruger tid på at kode siden og betaler for hardware og båndbredde. Jeg kunne forestille mig at siden genererer en del trafik pga. billeder og især video. Det er ikke helt billigt på en erhvervslinie. Eftersom at det er et engangsbeløb tror jeg sq ikke at det er noget de tjener kassen på.

Men det er ganske pudsigt den måde du fremlægger det på. Jeg mener - i denne her tid er vi bare lidt for forvendte med at alt på nettet skal være gratis  :D
du glemmer lige reklamerne som florerer i stor stil på siden, tro mig det ER en kommerciel pengemaskine, slet ikke i tråd med andre gratis alternativer

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2009, 11:07:23 am »
Puha... Selv da det kostede 20,- synes jeg det var for dyrt i forhold til hvad det giver.

For mig er det en markedsplads til mine maskiner og et sted at kigge på fina maskiner... Men slet ikke noget jeg vil give penge for. Dertil er der ALT for mange reklamer og alt for dårlig stemning.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2009, 01:04:46 pm »
Tonen derinde er ikke altid behagelig, og mange kaster med mudder. Forum bruger jeg ikke, det er bedre herinde. Som de andre bruger jeg det til at kigge på maskiner.
Og så har det en rigtig god funktion, grupper. Det er rart til at aftale fællesture osv. For midt vedkommende "århus gruppen", eller hyldeblomst eller hva faen de nu lige kalder det i dag. Så får man besked når der er indlæg i gruppen. Man kan altså nøjes med at få beskeder indne får ens interesser. MotoGp, V2 osv osv.

Ang det med prisen forholder jeg mig ikke til. Mc er en hobby. Jeg har lige givet penge for en scootergalleri profil, som jeg sikkert ikke for ret meget brug for, men jeg skal til at restaurere en Yams 4G, så er det jo rart at kunne kigge lidt billeder. Så de håndører rager mig langsomt.

At nogen er imod det af principielle årsager, er de i deres gode ret til.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2009, 02:08:11 pm »

du glemmer lige reklamerne som florerer i stor stil på siden, tro mig det ER en kommerciel pengemaskine, slet ikke i tråd med andre gratis alternativer

Dem havde jeg faktisk tænkt på. Men alle har vi vel forskellige definitioner på højlukrativ forretning. I så fald man fjernede reklamerne - så tror jeg knapt nok at brugerindtægterne fra MCG (uden at tænke på SG, Baboom etc.) dækkede driftsomkostningerne. Hvis jeg drev sådan en web-side og beskæftigede mig med det på fuld tid, så ville jeg da også gerne have løn for min ulejlighed.

Men det kan vi jo kun spekulere om. Jeg kan seriøst ikke få ondt i røven over de småpenge det koster. Hvis MCG vel at mærke er så ligegyldigt og ubrugeligt som der gives udtryk for er man jo i sin gode ret til ikke at oprette en profil og så ellers spise en kiks  :wink:

Come on - det er 35 kr... En fadøl mindre på i weekenden... I overlever nok liiige akkurat!
« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 02:35:47 pm af skurkenfradallas »

Mads | Hvidovre

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: Februar 01, 2009, 02:24:41 pm »
Jeg må indrømme, at jeg har været rigtig glad for MCG.

Intriger og underlige regler kan vi dog hurtigt blive enige om der er derinde. Men når det er sagt, så kan man jo bare lade være med at blive provokeret af det, og så blot bruge det til hvad det er - et motorcykelgalleri :)

Bruger man det til det, synes jeg det er rigtig godt, og synes også man kan få planlagt nogle gode ture derinde.

Så jeg synes skam det er pengene værd, for det er jo ikke en formue man skal af med. Havde det koster 350 istedet for 35 havde jeg nok været af en anden overbevisning :)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Februar 01, 2009, 02:47:14 pm »
Hvis endeligt at folk er så glade for dette forum så kunne de jo bare lade være med at oprette en MCG profil og donere pengene til driften af SVrider.dk i stedet!

Jeg syntes ikke at kunne se at donationslisten er blevet specielt meget længere  her det sidste års tid - så det er da bare med at komme igang.

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0 << Hvordan man donerer til driften af SVrider.dk

Til dem der ikke ved det - så er det Ole herindefra som har sat siden op og vedligeholder maskineriet for egne penge. For et års tid siden bad han om et symbolsk tilskud til driften og så var vi nogle stykker som spyttede i kassen for at SVrider.dk kunne blive ved med at køre.

I forhold til de 35kr man skal give for MCG så har jeg godt nok givet en del mere til SVrider.dk! Så lad dette være en opfordring til alle dem som brokker sig over MCG i denne tråd og er glade for SVrider.dk. Denne side er heller ikke gratis at drive - derfor opfordrer jeg folk om at donere et symbolsk bidrag til driften som tak for et godt forum.

Jeg stoler nok på Ole til at give ham mine penge og til at vide vide at de går ubeskåret til driften af siden.

SÆT IGANG!!!
« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 03:13:02 pm af skurkenfradallas »

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Februar 01, 2009, 04:57:33 pm »
Jeg stoler nok på Ole til at give ham mine penge og til at vide vide at de går ubeskåret til driften af siden.

Faktisk så blev en del brugt til "smøre" firmaet med chili con carne.. :-) Sitet kører på mit arbejde - men trækker en ret massiv mængde trafik som jeg indtil videre nøjes med at betale med chili.. Der er også røget lidt til gallery-software og som betalende medlem af simple machines forum; bare for at give dem lidt igen for noget (efter min mening) fantastisk software..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

pingo

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Februar 01, 2009, 05:38:30 pm »

Faktisk så blev en del brugt til "smøre" firmaet med chili con carne.. :-) Sitet kører på mit arbejde - men trækker en ret massiv mængde trafik som jeg indtil videre nøjes med at betale med chili.. Der er også røget lidt til gallery-software og som betalende medlem af simple machines forum; bare for at give dem lidt igen for noget (efter min mening) fantastisk software..

Nice, vores computermand skal have cocio :D Anyway, bare af nysgerrighed, hvor meget trækker sådan et site her af trafik etc?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Sveas glædespige fra Jylland

• Roadracer
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
« Svar #13 Dato: Februar 01, 2009, 08:26:02 pm »
Jeg syntes nu at MCG er fint nok.. bruger det også mest til at tjekke cykler ud, se fotoalbums fra forskellige træf og er medlem af div. mere eller mindre seriøse grupper. Ligesom Big G så bruger jeg også Århus gruppen (de er gået fra Hyldeblomst-temaet igen :wink:) til at arrangere fællesture osv. Man kan altid finde en tosse der er med på en køretur og is  :lol:
Jeg er enig med folk at der KAN være meget meget mudderkastning i forum derinde, men hvis nu folk bare havde samme humor som mig så ville det hele gå meget nemmere  :loser:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Februar 01, 2009, 09:40:26 pm »
Nice, vores computermand skal have cocio :D Anyway, bare af nysgerrighed, hvor meget trækker sådan et site her af trafik etc?

I Januar har der været omkring 15000 hits og omkring 15 GB data.. Der er et sted mellem 12000 og 17000 hits om måneden og der er trukket alt fra 12 til 27 GB - så lidt bliver det da til =)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)