Forfatter Emne: Rasmussens ulykkesforsikring dækker ikke MC kørsel hvis...  (Læst 3977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Rasmussens ulykkesforsikring dækker ikke MC kørsel hvis...
« Dato: Januar 28, 2009, 10:47:52 am »
... MC'en er af typen SuperSport/SportsTouring eller over 1000cc

I forlængelse af at jeg har modtaget et meget interessant tilbud fra Rasmussen ringede jeg lige til dem i dag da det ikke fremgik tydeligt om ulykkesforsikringen dækker MC-kørsel.

De informerede mig i denne forbindelse om ovenstående - hvilket jeg syntes er en ret vigtig information som man burde blive gjort opmærksom på når man forespørger på et samlet tilbud på MC og ulykke.

Man kan desuden ikke tegne MC-forsikring hos dem uden også at flytte sine andre forsikringer.

Hvis DU har en MC og ulykkesforsikring hos Rasmussen eller Lloyd bør DU lige se om dette også er gældende for dig!

Forsikringsselskaber... *SUK*
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Re: Rasmussens ulykkesforsikring dækker ikke MC kørsel hvis...
« Svar #1 Dato: Januar 28, 2009, 11:04:42 am »
Godt at et KiloSVin N er  "Street" og 996ccm  :afro:

Hvor er det bare typisk sådanne selskaber.
"vi vil gerne leve af at forsikre folk, men kun dem hvor vi er sikre på at tjene penge"
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

T. Brun

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Januar 28, 2009, 04:07:43 pm »
Jeg kan kun opfordre til at man lige læser betingelserne i gennem, hvis man ikke er sikker på hvad der står.

Jeg opdagede ved et tilfælde, at mit gamle forsikringsselskab "Lokal Forsikring" kun dækkede med 50%, hvis man kom til skade, mens man kørte på motorcykel.
Det er surt, at stå efter ulykken er sket og opdage at man kun får halv erstatning.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #3 Dato: Januar 28, 2009, 04:32:27 pm »
pudsigt da jeg KUN har mc forsikring hos dem nu......

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2009, 04:50:38 pm »
pudsigt da jeg KUN har mc forsikring hos dem nu......

De bemærkede også at det var nye regler...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

CooN

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2009, 05:22:14 pm »
LB dækker og kun med 50% på ullykesforsikringen hvis man skulle være så uheldig  :(

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Januar 30, 2009, 11:46:15 am »
Hvis mc forsikringen er afhængig af at du har tegnet en ulykkeforsikring hos dem, er det kun rimeligt at man kan tilkøbe fuld mc-dækning på sin ulykke. Alternativt skal du tegne en ekstra ulykkeforsikring i et andet selskab (Ja man må gerne have flere ulykke forsikringer samtidigt). I det tilfælde er din reelle udgift til mc forsikring (MC forsikring + Rasmussens ubrueligeulykke). Er Rasmussen så stadigt billigst?
Jeg mener der var en dum sag på mcg om en der havde problemer hos Rasmussen, ifm med at få dækket sin skade efter uheld. Det skal man også lige tage med. En god forsikring er ikke nødvendigvis den billigste, men der hvor der ikke er noget fikundik, hvis du en dag får brug for din forsikring.
Har du brug for en ekstra ulykkeforsikring ved siden af den hos rasmussen, så er mc-dækningen gratis hos Alka for personer over 25.
« Senest Redigeret: Januar 30, 2009, 11:48:59 am af SilVer »
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #7 Dato: Januar 30, 2009, 08:03:15 pm »
LB dækker og kun med 50% på ullykesforsikringen hvis man skulle være så uheldig  :(
det er et tilvalg man må tage, har FDM (samme selvskab men andet navn) det er bare at spørge og punge ud.  :tie:
vores hobby har desværre ikke været gratis for forsikringsselskaberne eller de familier der mistede et medlem eller fik manden tilbage i rullestol :(
har prøvet at sikre mine efterlate med gruppeliv, fuldtidsulykke så de kan blive i huset hvis manden med leen henter mig før tid, men alt har sin pris.
forsikringer er dyre men alternativet for familien er værre.(håber ikke det blev for dybsindigt) :hand:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #8 Dato: Januar 30, 2009, 11:41:09 pm »
det er et tilvalg man må tage, har FDM (samme selvskab men andet navn) det er bare at spørge og punge ud.  :tie:
vores hobby har desværre ikke været gratis for forsikringsselskaberne eller de familier der mistede et medlem eller fik manden tilbage i rullestol :(
har prøvet at sikre mine efterlate med gruppeliv, fuldtidsulykke så de kan blive i huset hvis manden med leen henter mig før tid, men alt har sin pris.
forsikringer er dyre men alternativet for familien er værre.(håber ikke det blev for dybsindigt) :hand:

Vi har også LB - og jeg mener da at vi betaler ekstra for at få lov at køre på MC..? (ulykkesforsikring)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #9 Dato: Januar 31, 2009, 08:23:47 am »

Vi har også LB - og jeg mener da at vi betaler ekstra for at få lov at køre på MC..? (ulykkesforsikring)
jeg er snedker, det er lige så farligt som at køre mc så derfor er prisen det samme for mig :shock:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #10 Dato: Januar 31, 2009, 05:33:40 pm »
Jeg har mc forsikring hos Rasmussen og de tog mig glædeligt ind....  Hos FDM dækkede ulykkesforsikringen også for MC kørsel... og det var 850 kr om året... så det er jo herligt nok...

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #11 Dato: Februar 02, 2009, 10:53:11 pm »
bemærk at de lige har fået nye priser i dag...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Februar 03, 2009, 01:17:39 am »

Hvor kan man se det?

svtøz

• Søndagskører
  • **
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
« Svar #13 Dato: Februar 06, 2009, 09:07:15 am »
Tjeck også lige jeres police når i har jeres forsikringer hos Rasmussen, og skal ud i den store verden på mc. De dækkér nemlig forskelligt hvor i verden du kører... :club: og det er IKKE i orden!
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #14 Dato: Februar 07, 2009, 07:02:23 pm »

Hvor kan man se det?

ingen steder men har lige været på skiferie med en buddy der sælger forsikringer for Rasmussen og han fortalte mig det. Desuden har jeg lige fået et tilbud fra ham på en TNT cafe ræser på 10500,- og de kigger nu på nyprisen...