Der er installeret Tapatalk plugin, så alle jer med smartphones kan besøge SVRider.dk lige meget hvor i er!
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
jeg laver fjedre til dagligt, der er tydeligvis stor forskel paa de to fjedre i billedet.jeg skyder paa at den nederste er den originale.de overste vindinger trykkes sammen naesten med det samme.( taettere vindinger er blodere )paa den nye bliver vindingerne jaevnt med storre afstand som giver dig det progressive.materialet og haerdningen er meget ens, det aendre sig forst naar man kommer ind specielle fjedre med hojt silicone indhold.det har jeg set et par gange paa cykelstoddaempere(traede)fjedre fra luftbosser er osse meget hoj kvalitet.det er ikke nemt at se paa billedet men bare en kvart til en halv millimeter i traad storrelse gor en kaempe forskel..jeg siger ikke at materialet er daarligt i de ny fjedre, de skal nok virke fint men olien er osse meget vigtig.for det forste skal den skiftes af og til for det andet ved jeg at jeg puttede 15 olie i min ved 7-8000 km og har gjort det siden.du kan ikke aendre meget paa en fjeder ved at haerde den anderledes den skal haerdes alt efter hvad materiale den ar lavet af.