Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis
Jeg tror squ generelt at folk herinde opfatter en 2-delt som en der kan lynes sammen, de sæt med den lille jakke, lavtaljet bukser og dertil hørende buttcrack-sparesbøsse er vist kun til HD-truckerne.....
Batman - 2-delt er ikke bare en 2-delt...
Forskellen er flg.
2-delt som er samlet fra starten er rigtig nok at jakken er kortere.. Det vil sige at den sidder højt oppe hvis du kører uden bukserne på.. ( men det gør man jo heller ikke hvis man har dem vel ) - tror faktisk ikke det er behageligt at kører med så kort jakke medmindre man er en lækker sild uden hofter... Det vil nok få mange drenge til at vende som om efter hende..
....
Lynlåsen er markant stærkere og kraftigere og går næsten hele vejen rundt.. Det vil sige at styrter du ,holdes tøjet bedre sammen ...
2-delt som du selv sammensætter har længere jakke som du selvfølgelig også kan kører med løst hvis du er til hudafskrabninger på ben når du er iført cowboybukser..
Men igen.... læderbukser på hvis man har dem...
Lynlåsen som holder læderjakke og bukser sammen er "svag" og kortere.. går ikke hele vejen rundt.. ( ihvertfald ikke på det forskellige tøj jeg har solgt hos Aagesen) men der findes måske noget - skal jeg ikke kunne sige..
Det skal så siges at mange køber selv sammensæt.. Men der er også mange som køber dragter som er sammensat fra fabrikkens side..
Pingo, jeg vil også anbefale at du selv sammensætter... Bare sørg for at den sidder MEGET tæt fra start af.. For de udvider sig hurtigt...