Forfatter Emne: Dækskifte - er der nogen af jer som har prøvet dette på SVeren?  (Læst 3840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Dækskifte - er der nogen af jer som har prøvet dette på SVeren?
« Svar #15 Dato: Januar 22, 2009, 09:38:11 am »
Syns jeg har hørt noget om at racere kører med en eksotisk luftblanding, noget med at dækket bliver hurtigere driftsvarmt.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Januar 22, 2009, 11:02:02 am »
nu når jeg tænker over det så plejer jeg at checke luft trykket hver anden gang jeg tanker - og skifter tryk hvis der er passager... tro ik det gør det store for mc'ister - måske for de dovne - men ellers
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #19 Dato: Januar 24, 2009, 04:22:10 pm »

ilden laven en kemisk reaktion mellem de to luft arter - og en blanding af co2 og natrium fylder dækket

ret mig gerne hvis jeg har misforstået noget

nu når den med NATRIUM er afklaret..  :innocent:   hvor er det så lige at "C " (for carbon= kul) kommer ind i billedet ??    :huh: :huh:

så vidt jeg ser, er det en anden gasart der bliver anvendt..

men ellers en ret fed måde at smække dæk udover "vulsten" på.. ..det har ind i mellem voldet en del problemer på gamle smalle fælge !!   :dead: :dead:

Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #20 Dato: Januar 24, 2009, 05:02:00 pm »

ilden laven en kemisk reaktion mellem de to luft arter - og en blanding af co2 og natrium fylder dækket

nu når den med NATRIUM er afklaret..  :innocent:   hvor er det så lige at "C " (for carbon= kul) kommer ind i billedet ??    :huh: :huh:

men ellers en ret fed måde at smække dæk udover "vulsten" på.. ..det har ind i mellem voldet en del problemer på gamle smalle fælge !!   :dead: :dead:

bare rolig det var BLZ der fik en hjerneblødning, tror sgu ikke du får CO2 aka kuldioxid, til at antænde en skid selvom du så varmer det med din kraftigste flamme, eller tæver det med et stykke vådt wienerbrød..

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #21 Dato: Januar 24, 2009, 05:03:40 pm »

nu når den med NATRIUM er afklaret..  :innocent:   hvor er det så lige at "C " (for carbon= kul) kommer ind i billedet ??    :huh: :huh:

men ellers en ret fed måde at smække dæk udover "vulsten" på.. ..det har ind i mellem voldet en del problemer på gamle smalle fælge !!   :dead: :dead:

bare rolig det var BLZ der fik en hjerneblødning, tror sgu ikke du får CO2 aka kuldioxid, til at antænde en skid selvom du så varmer det med din kraftigste flamme, eller tæver det med et stykke vådt wienerbrød..

Ha ha ha ha ha - så sandt som det er sagt. Det er sjovt nok også derfor at man bruger det i brandslukkere  :wink: :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #22 Dato: Januar 24, 2009, 05:14:56 pm »
Hvis så lige samtidig skal sætte nitrogen diskussionen på plads.

Det naturlige indhold af nitrogen i den luft vi indånder til hverdag er omkring 80%, resten er ilt.
(ja jeg ved godt det er afrundet.....men resten er ligedyldigt her)

Med andre ord er den luft der nogle gange anvendes, bare luft minus ilt. ilt-molekyler er mindre end nitrogen molekyler, og diffunderer altså nemmere gennem dækket pga trykforskellen. Derfor er det en fordel at fjerne ilten i dækket.

http://da.wikipedia.org/wiki/Jordens_atmosf%C3%A6re
http://www.hdtalking.com/lang/da/archive/index.php/t-8343.html&usg=ALkJrhgED7EM4Rfhdj7NCSqvd2k3N6hUPA

KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....