Forfatter Emne: Udstødning til K3 moteret på K5?  (Læst 5011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #15 Dato: Januar 21, 2009, 09:46:05 pm »
Det tager omkring 3-5 timer MAX at rykke lidt rundt og tilpasse osv...

Husk der bliver synlige svejsninger et par steder, som dog bliver behandlede så de har den samme farve som røret.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #16 Dato: Januar 21, 2009, 09:49:46 pm »
Ok, så det er altså ikke nogen større proces at få lavet, så man samtidig også har en lovlig nummerpldaeholder monteret med dertilhørende blinklys?

3-5 timer fra der startes til man er slut, det vil være ok, jeg orker bare ikke sådan en tidshorison der ligner flere weekender uden MC :)

Sajmon, hvad er bedst at købe hjem, aluminium eller titanium? Carbon er jeg gået lidt væk fra, grundet det med at man skal skifte uld hver sæson.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #17 Dato: Januar 21, 2009, 09:51:32 pm »
Vil vi evt kunne lave rørene sorte, så de matcher stellet, og så svejsningerne ikke bliver særlig tydelige? Kan se ham der har lavet en undertail udstødning har sorte rør - ser cool ud  :thumbsup:

Dem i aluminium er nemlig noget billigere, samt at der er potterne cylinderformet istedet for ovale, se evt pottetyperne i dette link: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_21214.htm

Og det gør det vel lidt nemmere, kunne jeg forestille mig - og lyden må vel stadig være  lige i øjet  :orkester:
« Senest Redigeret: Januar 21, 2009, 09:56:20 pm af Mads | Hvidovre »

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #18 Dato: Januar 21, 2009, 10:17:06 pm »
Vil vi evt kunne lave rørene sorte, så de matcher stellet, og så svejsningerne ikke bliver særlig tydelige? Kan se ham der har lavet en undertail udstødning har sorte rør - ser cool ud  :thumbsup:

Dem i aluminium er nemlig noget billigere, samt at der er potterne cylinderformet istedet for ovale, se evt pottetyperne i dette link: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_21214.htm

Og det gør det vel lidt nemmere, kunne jeg forestille mig - og lyden må vel stadig være  lige i øjet  :orkester:

Det er dig der skal køre med dem, så det er dig der bestemmer.  :)

De 3-5 timer er en aften på mit arbejde - så er den klaret.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #19 Dato: Januar 22, 2009, 10:04:42 am »
Jeg ved det er mig der bestemmer :afro: , men tænkte du måske vidste om det er rette pottevolumen til at give god lyd i aluminiummen, som jo er rund og givetvis lidt mindre en den ovale, samt at det måske er nemmere at arbejde med alu end med titanium (med mindre det kun er potten der ændrer sig, alt efter materialevalg, og at rørene er de samme hele tiden)?

Men du mener ikke der er nogen problemer i at få det til at sidde super fedt, og at man så bare skal være lidt kreativ mht placering af nummerpladen samt bagblink? :D

Er man nødt til at lave den der 2-1 -> 2-2 løsning? Man kan ikke lave to seperate afgangsrør, som fører til hvert sin udstødning? Kan nemlig se der på hans blev lavet e svejsning, lige inden den ene udstødning, som så førte over til den anden, men er det ikke meningen at det skal være to seperate rør, fra hver sin cylinder?
« Senest Redigeret: Januar 22, 2009, 10:26:47 am af Mads | Hvidovre »

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #20 Dato: Januar 22, 2009, 03:03:10 pm »
Ja undskyld jeg blander mig lidt i jeres tråd men vil bare lige sige til Skurken at den skam er indkøbt og blot mangler tilpasning, lak og montage  :D



Mit forrør er rustfri som er glasblæst da det derved får en mat overflade som lakken bedre binder til. Det er malet med Motip varmefast matsort lak som fåes på spraydåse. Det holder og skaller ikke af men tror også det skyldes rørene er glasblæste  :thumbsup:

Gul SV 650S K5

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #21 Dato: Januar 22, 2009, 03:15:51 pm »
Mit forrør er rustfri som er glasblæst da det derved får en mat overflade som lakken bedre binder til. Det er malet med Motip varmefast matsort lak som fåes på spraydåse. Det holder og skaller ikke af men tror også det skyldes rørene er glasblæste  :thumbsup:

Jeg har faktisk engang hørt en røverhistorie om at varme det KRAFTIGT på, altså til glødende. Derefter smider man det i en balje med spild-olie. Det lugter ikke ret godt, men skulle fungere fint.

Umiddelbart dog ikke noget jeg vil anbefale....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Re: Udstødning til K3 moteret på K5?
« Svar #22 Dato: Januar 22, 2009, 04:20:21 pm »
Ok, den matsorte farve ser helt klart bedst ud til det sorte stel :)